![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
^- Tuosta juuri itse kirjoitin yllä, ja tämä oli yksi parhaita uudistuksia C1E- korttiin tuossa ajokorttiuudistuksessa. Nyt tosiaan sillä 2500HD:llä esimerkiksi voi ihan oikeasti vetää isoa kärryä, eikä tartte pelleillä jonkun pikkumaasturin kanssa esim.3500kg:n kärryn kanssa. Kait ne sentään byrokraatit vihdoin tajusi, että akseliväliltään pidempi ja paljon järeämpi (myös valmistajan ilmoittamat kytkentämassat) vetoauto on turvallisempi ison kärryn kanssa, ja tuo vanha C1E:n rajoite oli vain typerä autokoulujen lobbaus rahansaamiseksi.. samallahan tuli mm. hanhenkaulakärryt laillisiksi. Tästä tulikin mieleeni, näin maanantaiaamuna kun saksanlaivalta kurvasi ulos olikohan E- sarjan mersu jossa oli täysperävaunu perässä, kaksi pikkuautoa sen kyydissä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
No kyllähän nämä näköjään muuttuu, mullakin oli siis osittain vanhentunutta tietoa kun en mistään 96 kortista ollu kuullukkaan
![]() Vielä kun tohon rekisteriin merkityltä kokonaismassaltaan, mutta laillisella kytkentämassalla varustetun kärryn eli vaikka 3500kg kärryn kytkemisen 3300 kg vetopainolla olevaan veronkiertohuoltoautoon vaikka tyhjänä. Niin nuo lainkohdat kun sanasta sanaan löytäis niin ihmetellään niitä sitten lisää ![]() No onneksi laitoin juuri tilaukseen 3000kg kokonaismassalla olevan täysperävaunun tonne hj:n jatkoksi niin ei tule senkään asian kanssa ongelmia, kun autolla saa vetää sen 3300 ja löytyy CE-kortti.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Osaisko joku vielä kertoa mitkä olisi mahdolliset seuraamukset ratsiassa B-kortti vs BE-kortti tuollaisella edellä mainitulla laittomalla yhdistelmällä?
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
se on ilman ajo-oikeutta ajo, kortti kuivavamaan muutamaksi kuukaudeksi + kunnon sakot!! kävi kaverille kun ajoi b kortilla ducaton pikku kuorma autoa joka oli 3510kg kokonais paino.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
B-kortilla tuo on korttiluokan ylitys, eli kärri jää siihen ja sakot tulee... nuo REKISTERIOTEPAINOT määrittää AJOKORTIN tarpeen, mutta auton hinauspainot menee punnittavien massojen mukaan. voi vaik pikkucorollan perää laittaa 3500kg kokonaispainolla olevan trailerin vaikka corollan jarrullisen paino saa olla muistaakseni 1200kg.. tosin silloinkin pitää olla BE-kortti vähintään ja kärryn paino kuorman kanssa korkeintaan tuo 1200kg
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
... näin mä kans kuvittelin uudistuksen riemuvoitoksi, ja siks ihmettelenkin -AtteL- tekstiä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Totta. Suoritan justiinsa C1E korttia autokoulussa ja saanut sieltä näköjään vanhaa opintomateriaalia: Kuitenkin Finlex ei tätä enää tunne: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20110386 "2) C1E, johon kuuluvat: a) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on C1-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 750 kg edellyttäen, että ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg; b) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on B-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on yli 3 500 kg edellyttäen, että ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa on enintään 12 000 kg; 3) C, johon kuuluvat: a) muut kuin D1- tai D-luokkaan kuuluvat ajoneuvot, joiden kokonaismassa ylittää 3 500 kg ja jotka on suunniteltu tai valmistettu kuljettamaan kuljettajan lisäksi enintään kahdeksan henkilöä; b) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on tähän luokkaan kuuluva vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa on enintään 750 kg; 4) CE, johon kuuluvat: a) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on C-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa ylittää 750 kg; b) ajoneuvoyhdistelmät, joissa on C1-luokan vetoauto ja hinattava ajoneuvo, jonka kokonaismassa ylittää 750 kg ja ajoneuvoyhdistelmän kokonaismassa ylittää 12 000 kg;" Eli olishan tuo pitänyt muutenkin muistaa... Täytyy mainita asiasta kun meen 17. päivä ajotunnille. (ja töihi)Edit: Ja mainitaampa tuossa autokoulun perävaunukirjassa myös virheellisesti se, ettei venekärrillä saa kuljettaa muuta kun venettä...ja hevoskoppi on vain hevosenkuljetukseen.
__________________
KYM Viimeksi muokannut AtteL : 12.02.2014 09:38 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Nordic trial 2013 | Byrocrat | Tapahtumat | 117 | 13.06.2013 22:29 |
| Saaremaa Trophy "Saarekoll 2013" 22.-24.02.2013 | Kynnapas | Tapahtumat | 7 | 01.03.2013 10:03 |
| King Of The Hammers 2013 | Jeeper | Tapahtumat | 19 | 09.02.2013 10:14 |
| 2013 kilpailut | Team Lypsikki | Tapahtumat | 2 | 10.11.2012 20:58 |
| Ajokorttiuudistus | Skorpioni | Chit-Chat | 0 | 10.07.2009 18:23 |