![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Uusi patukka-antenni ja etulevikkeet kilahti paikalleen. Tuli melko karun näköiset, kun lokarit ei istu yhtä hyvin kuin XJ:ssä ja siten silikonia upposi rakojen täytteeksi paljon. Mutta kuten Jare totesi Kaalimadon maalaamisesta, niin ensimmäisen puukontaktin jälkeen valumat ei enää häiritse. Orkkikset sisälokarit näyttää istuvan myös kohtuu hyvin paikalleen. Vähän joutuu leikkelemään ja laittamaan uusia ruuveja helmapalkkien takia. Kuumailmapuhallinta tarvitaan eniten tiellä oleviin kulmiin sekä mahdollisesti myös itse levikkeisiin, kun ovat sentin puolellaan ylileveät. Peltisisälokarit saa siis jäädä tekemättä, vaikka eräs nimeltämainitsematon Jeeppiharrastaja niitä kuitenkin tulee ehdottamaan! ![]() Pakoputken katkaisin vaimentimen takaa ja laitoin tilalle 45° natsan alaspäin. Ei ota kiinni joka kantoon ja tankin panssarin saa nätimmin kiinni, kun ei ole putki tiellä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Se riivatin häkäpönttö vasemmasta etukulmasta tuli tungettua näin (lämppärin ja tehostimen letkujen päälle). Kunhan ei konehuoneen kuumuus saa siitä aikaan kytevää palopommia... Miten toi kannattas tulpata, jotta pöntön vois jättää pois ilman haittaa? Laittaa pöntön sitten leimalle kiinni, niin tulee päästöt "oikein".
Sisälokarit on paikallaan ja tän näköiset. Pitäisi mahtua kohtuullisen hyvin pyörät kääntyileen. Miten nää kuvat näyttääkään ihan p***kalta verrattuna liveen...? Kuvan perusteella tonne ei mahdu edes sormee väliin, mutta eiköhän toi nyt koejolle kelpaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Omatekoisen tankkipanssarin osien paikalleensovitusta. Sivussa olevat pultit on tässä kohdistusvaiheessa vielä M6, lopulliset M14. Levyaihion paksuus on 4mm, mikä riittänee reippaiden pokkausten ja myöhemmin hitsauksen yhteydessä tulevien pitkittäisjäykkärien kanssa suojaamaan tankkia riittävästi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mulla on 3mm:n hardoxia, ilman mitään pitkittäisiä tai poikittaisia vahvikkeita tankin alla (vain päädyissä/ sivuissa olevat pokkaukset), on hitsattu alkuperäiseen vetokoukun runkoon, ihmeen hyvin sekin on tälliä kestänyt.
Tosin jos olisi perus patarautaa niin taitaisi jo olla solmussa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Niin toi onkin 235:sta, joten jäänee kestävyydessä vielä 3mm Hardoxille, ainakin ilman jäykkäreitä...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
Punkalla jumppaa
Joustoja on sitten testailtu. Jarruletkut väänsin vain sopivaan asentoon ilman mitään sidontoja ja hyvin tuntuu pelittävän. Ei ota kiinni käännöissä eikä joustoissa.
Etupäästä joutuu vähän rälläköimään peltiä, mutta muuten joustonrajoittimet 75mm edessä ja 100mm takana tuntuu olevan sopivat. Pientä raapimista on siellä täällä, joten niitä on turha lähteä isontamaan poistamalla millejä rajoittimista. Ulosjoustoa ainakin on riittävästi. Ja vaikka säädettäviä tukivarsia ensin kaipasikin, niin nyt en lähtisi muuttamaan akselin sijaintia ihan mihinkään. Korkeintaan kaipaa sitä yhtä lisätuumaa korotukseen, mutta kun sen hinta olisi ollut luokkaa tonnin enemmän, niin mieluummin mennään tällä. Rakennepuutteet kompensoidaan tarvittaessa hapella. Toisin kuin XJ:ssä, nyt sitä on. ![]() Vielä tankin ja jakiksen panssarit valmiiksi ja kiinni, niin sitten puuttuu vain ajoa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Tämä on eri tyylikäs peli. Näin kauempaa katottuna joku Jeeppejä vähemmän tunteva luulis, että toi on tullu tehtaalta tommosena paitsi mitä nyt on pantu karkeemmat kumit alle. Erittäin loistava sunnuntaioffipeli
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eikös sulla ole nyt vähän turhaan noin perhanasti rajoitettu joustoja takana, tuntuu ettei sieltä oteta kaikkea irti alustasta mitä on tarjolla? Vielä on reilusti tyhjää tilaa renkaan yläpuolella, ja jos takapuskurin etureunaan tahtoo ottaa kiinni niin vähän leikkaa pois?
Vai onko vain niin pieni kivi että perspuoli ei ihan elä niin paljon kuin varaa olisi? Muutenhan tuo näyttää ihan asiallisesti ainakin kuvien perusteella toimivan. Miltäs noin muuten tuntui ajossa, pohjaako helposti isoissa töyssyissä yms. noilla joustonrajoituksilla? Paljonko nyt on lopulta edessä/ takana sisäänjoustovaraa auto tasaisella ollessa?Kun kuvat on aina niin kivoja, niin esmes itsellä kun ei kuitenkaan ole takakaaret alkuperäisestä juuri korkeussuunnassa avarrettu (putken alareuna noin sentin-pari ylempänä kuin alkuperäinen reuna) niin tuohon maalliin uppoaa 32 x 11.50.. eikös nuo sinun kumit vastaa suunnilleen 33 x 12.50 tai vähän pienemmät, niin luulisi mahtuvan sinullakin vähän ylemmäs vielä joustamaan ..ja tuossa kuvassa muuten huomaa sen hyödyn, mitä saa akselivälin kasvatuksesta; tuossa se oli vielä lähes normaalissa, sen jälkeen venytetty sentillä lisää niin ei ota rengas kiinni oven takareunassa olevaan lippaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Mitäköhän tuolle viimeisen päälle siististi paikalleen sovitetulle etulevikkeelle tapahtuu kun sisäänjousto on tapissaan pyörät linkussa? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
| Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" | WinChester | Maasturiprojektit | 56 | 15.01.2013 22:31 |
| Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge | ImacInnes | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.05.2010 10:51 |
| Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |