Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.08.2013, 08:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Ilmeisesti jotain muutoksia voisi olla luvassa... http://www.iltalehti.fi/autot/2013081917385858_au.shtml

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.08.2013, 13:10
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

https://www.facebook.com/PaivanByrok...68195226699614

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Päivän Byrokraatti
Liikkuva poliisi on myös laajentanut toimenkuvaansa yllättävään suuntaan, sillä apulaispäällikkö Marko Lavikkalan huoli kohdistuu myös ympäristöön: "päästöt ja melu lisääntyy".

Lavikkalan mukaan kolme keskeistä tappajaa liikenteessä ovat ylinopeudet, turvavyön käyttämättä jättäminen sekä päihtyneenä ajaminen. Lavikkalan väite ei palkintokomitean käsityksen mukaan pidä täysin paikkansa.

Liikenneturvan tilastojen mukaan kuolemaan johtaneissa moottoriajoneuvo-onnettomuuksissa nopeus on ollut seuraava:
• Ei ylinopeutta 67%
• 1-9 km/h ylinopeutta ajoi 6%
• 10-19 km/h ylinopeutta ajoi 5%
• 20-29 km/h ylinopeutta ajoi 4%
• 30 km/h tai yli ylinopeutta ajoi 16%

Vastaavasti liikenneturvan tutkimuksessa, jossa automaattivalvontaa on käytetty kahden kameran välisen keskinopeuden selvittämiseen, 49% kuljettajista ajoi ylinopeutta. Toisessa liikenneturvan tutkimuksessa taas sellaisilla yksiajorataisilla teillä, joiden tiekohtainen nopeusrajoitus oli 80 km/h, nopeusrajoituksen ylitti noin 60% autoilijoista ja vastaavasti 100 km/h rajoitusalueella ylinopeutta ajoi noin 40% autoilijoista.

Kuolemaan johtaneissa onnettomuuksissa ylinopeus ei siis nouse tilastoissa korostuneesti esiin. Jos kaikista autoilijoista 50% ajaa ylinopeutta ja kuolonkolareihin joutuneista 33%, tilanne näyttää jopa yllättävästi hieman päinvastaiselta. Tilastojen valossa etenkään pieni ylinopeus ei näytä vaikuttavan merkittävästi kuolonkolarin riskiin, mutta yli 30 km/h ylitykset sen sijaan kyllä lisäävät onnettomuusriskiä selvästi.

Paljon autoilevat tietänevät omasta kokemuksestaan, että yksi vaarallisimmista tilanteista maantiellä on ohittaminen, eikä nopeusrajoituksien muutoksella ole juuri vaikutusta ohituksiin liittyvän riskin osalta. Tähän riskiin voidaan enemmän vaikuttaa valistamalla autoilijoita siitä, että alinopeus on vähintään yhtä vaarallista kuin ylinopeus. Suurin osa ohistustarpeistahan liittyy alinopeutta ajaviin autoilijoihin, joiden erityisen ärsyttävänä alaluokkana ovat kuljettajat, jotka nostavat nopeuttaan ohituskaistan kohdalla, estäen ohituksen nopeusrajoitusten puitteissa, mutta jotka taas heti ohituskaistan loputtua pudottavat nopeutensa takaisin reippaasti alle tien nopeusrajoituksen.

Kaksikaistaiset moottoritiet ovatkin turvallisuudeltaan omaa luokkaansa nimenomaan minimoidessaan ohituksiin liittyvän riskin, kun ohittajan ei ole tarpeen siirtyä vastaantulijoiden kaistalle.

Liikenneturvan kommentit:
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...t-osassa-teita
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.08.2013, 19:04
Harde:n Avatar
Harde Harde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.11.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 119
Perusasetus

Mä en oo enään pitkään aikaan edes ajanut sen mukaan mitä tikkari käskee vaan päättänyt itse mikä vauhti tuntuu hyvältä.

tälle vapaudelle hintana on satunnaistettu ylinopeusvero jonka suuruudesta liikkuva poliisipartio päättää tienlaidassa.

uuden muutoksen myötä meikäläisen oletetut maksuvelvoitteet pienenisivät
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.08.2013, 16:27
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ei ainakaan uudenmaan alueella tarvitse nostaa yhtään. Tuollahan on ihan täys kaaos kehällä ja tuusulanväylällä jo nytte. Lähes joka päivähän siellä saadaan muutama kolari aikaseks jos ei aamulla, niin iltapäivällä viimeistään. Kyllä täytyy vähän ihmetellä näitten "stadilaisten" ajotyyliä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.08.2013, 16:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kehäteillä ja ulosmenoväylillähän ajaa lähinnä niitä stadin ulnopuolella asuvia työmatkalaisia..

Jos em. tienpätkillä opeteltaisi ajamaan niin stadin ruuhkat ja jatkuvat onnettomuudet vähenisi oleellisesti. Mut täällä kun on pakko ajaa 10m "turvavälillä" mihin kukaan ei mahdu kun tarttee vaihtaa kaistaa tai tulla liittymästä, liittymistä toisaalta tullaan 50-60km/h 80-100km/h alueelle kun pässit ei tajua että kiihdytyskaistalla tulisi kiihdyttää niin reippaasti että ajettaisiin samaa nopeutta kuin siinä tiellä mihin ollaan menossa, ja toisaalta sitä valtaväylää ajavat ei ymmärrä vetoketjutekniikasta hevon vittuakaan vaan itsepintaisesti pidetään omasta paikasta kiinni - vaikka vetoketjuna kaikki liikenne sujuisi paremmin.

Kuvaavaa on, että stadissa ei tarvi ajaa kuin 5-10min. ja hermot jo ehtii mennä, esim. Jenkeissä tuli ajettua isoissa kaupungeissa + maanteillä kaksi viikkoa ja 4800km, todella vilkkaassakin liikenteessä, ja koko aikana pari hassua kertaa oli kun joku pöljä sinne osui. Sama pätee aika hyvin myös mm. sveduissa. Täällä ei vain osata ajaa järkevästi, sujuvasti, toiset huomioonottaen ja niin että liikenne kulkisi silti turvallisesti. En oikein tiedä mikä siinä on niin vaikeaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.08.2013, 17:10
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kehäteillä ja ulosmenoväylillähän ajaa lähinnä niitä stadin ulnopuolella asuvia työmatkalaisia..

Jos em. tienpätkillä opeteltaisi ajamaan niin stadin ruuhkat ja jatkuvat onnettomuudet vähenisi oleellisesti. Mut täällä kun on pakko ajaa 10m "turvavälillä" mihin kukaan ei mahdu kun tarttee vaihtaa kaistaa tai tulla liittymästä, liittymistä toisaalta tullaan 50-60km/h 80-100km/h alueelle kun pässit ei tajua että kiihdytyskaistalla tulisi kiihdyttää niin reippaasti että ajettaisiin samaa nopeutta kuin siinä tiellä mihin ollaan menossa, ja toisaalta sitä valtaväylää ajavat ei ymmärrä vetoketjutekniikasta hevon vittuakaan vaan itsepintaisesti pidetään omasta paikasta kiinni - vaikka vetoketjuna kaikki liikenne sujuisi paremmin.

Kuvaavaa on, että stadissa ei tarvi ajaa kuin 5-10min. ja hermot jo ehtii mennä, esim. Jenkeissä tuli ajettua isoissa kaupungeissa + maanteillä kaksi viikkoa ja 4800km, todella vilkkaassakin liikenteessä, ja koko aikana pari hassua kertaa oli kun joku pöljä sinne osui. Sama pätee aika hyvin myös mm. sveduissa. Täällä ei vain osata ajaa järkevästi, sujuvasti, toiset huomioonottaen ja niin että liikenne kulkisi silti turvallisesti. En oikein tiedä mikä siinä on niin vaikeaa.
Itse olen ihmetellyt sitä samaa, että miksi ei kiihdytyskaistalla voi painaa sitä helvetin kaasupoljonta ja antaa mennä. Toinen erittäin yleinen ja vittumainen piirre on vasemmalla kaistalla ajo. Jos itse säätää vakkariin vaikka sen 107 ja antaa mennä, niin jossain vaiheessa takaa lipuu vierelle joku idiootti joka jää siihen junnaamaan ja tyypillisesti omalla kaistalla edestä tulee kuorkki tai jokin muu hitaampi matkaaja ja pitäisi kaistaa päästä vaihtamaan ohituskaistalle mutta vieressä junnaa tämä teiden valtias. Silloin joutuu jarruttamaan ja säätelemään myöhemmin vakkarin taas uusiksi. Erittäin ärsyttävää kun sitä tapahtuu usein.

Toinen mielenkiintoinen seikka on jota tapahtuu tuusulanväylällä paljon on se että ensin ajetaan sataa, ja yhtäkkiä vedetään liinat kiinni ja ruvetaankin junnaamaan neljääkymppiä. Liittyy tuohon liittymistä tuloon ilmeisesti. Tämän tilanteen yleisin aiheuttaja lienee ohituskaistalla oleva tulppa joka ei osaa siirtyä oikealle kaistalle?

Noin 2kk olen asunut uudellamaalla ja erittäin vahvasti olen tullut siihen tulokseen että täällä päin ei autolla osata ajaa. Onneks työmatka on vain 3km ja sekin tuusulan pikkuteitä. Vetäisin varmaan itteni narun jatkoks jos joutusin ajamaan helsingin keskustaan joka aamu ja illalla pois.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.08.2013, 17:32
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Itse olen ihmetellyt sitä samaa, että miksi ei kiihdytyskaistalla voi painaa sitä helvetin kaasupoljonta ja antaa mennä. Toinen erittäin yleinen ja vittumainen piirre on vasemmalla kaistalla ajo. Jos itse säätää vakkariin vaikka sen 107 ja antaa mennä, niin jossain vaiheessa takaa lipuu vierelle joku idiootti joka jää siihen junnaamaan ja tyypillisesti omalla kaistalla edestä tulee kuorkki tai jokin muu hitaampi matkaaja ja pitäisi kaistaa päästä vaihtamaan ohituskaistalle mutta vieressä junnaa tämä teiden valtias. Silloin joutuu jarruttamaan ja säätelemään myöhemmin vakkarin taas uusiksi. Erittäin ärsyttävää kun sitä tapahtuu usein.

Toinen mielenkiintoinen seikka on jota tapahtuu tuusulanväylällä paljon on se että ensin ajetaan sataa, ja yhtäkkiä vedetään liinat kiinni ja ruvetaankin junnaamaan neljääkymppiä. Liittyy tuohon liittymistä tuloon ilmeisesti. Tämän tilanteen yleisin aiheuttaja lienee ohituskaistalla oleva tulppa joka ei osaa siirtyä oikealle kaistalle?

Noin 2kk olen asunut uudellamaalla ja erittäin vahvasti olen tullut siihen tulokseen että täällä päin ei autolla osata ajaa. Onneks työmatka on vain 3km ja sekin tuusulan pikkuteitä. Vetäisin varmaan itteni narun jatkoks jos joutusin ajamaan helsingin keskustaan joka aamu ja illalla pois.
Eipä toi ramppikäyttäytyminen ole missään muualla sen parempaa Toimii omasta mielestä ja kokemuksesta parhaiten juurikin pääkaupunkiseudulla verrattuna muuhun Suomeen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.08.2013, 11:12
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Toinen mielenkiintoinen seikka on jota tapahtuu tuusulanväylällä paljon on se että ensin ajetaan sataa, ja yhtäkkiä vedetään liinat kiinni ja ruvetaankin junnaamaan neljääkymppiä. Liittyy tuohon liittymistä tuloon ilmeisesti. Tämän tilanteen yleisin aiheuttaja lienee ohituskaistalla oleva tulppa joka ei osaa siirtyä oikealle kaistalle?
Ajelin pari vuotta sitte kuorma-autolla kehäteillä sun muilla sivukaduilla päivittäin ja kun liikennettä on tarpeeksi ja ajetaan olemattomilla turvaväleillä niin tuommoisen "haamuruuhkan" syntymiseen ei vaadita kuin se, että joku on 5 minuuttia sitten himmaillut jossain kohtaa kehää tai ollu muuten vaan vaikeuksia liittyä liikenteeseen. Siinä sitten on semmonen hidastelusuma ilman mitään ilmeistä syytä vaikka kuinka pitkään, se vaan pikku hiljaa siirtyy taakkepäin kun se kiihdyttäminenkin kestää aina niin helvetin kauan, vaikka suurin osa autoista pääsee nollasta sataan kuitenkin alle 15 sekunnissa. Eli kehällä ajetaan seittemääkymppiä koko aamu, koska joku papparainen klo:8:15 kävi terkkarissa.

Sitten on kyllä kivan näköstä toiki, että jossai kesän mökillelähtöruuhkassa vasen kaista vetää huonommin, kuin oikee kaista. Syynä se, että kiireiset rynnii heti väkisin vasuriin kun tulee joku nopeudenmuutos plus nelostiellä rekkojen toistensa ohittelu olemattomilla nopeuseroilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.08.2013, 06:55
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos em. tienpätkillä opeteltaisi ajamaan niin stadin ruuhkat ja jatkuvat onnettomuudet vähenisi oleellisesti.
Liittymistä tullaan 50-60km/h 80-100km/h alueelle kun pässit ei tajua että kiihdytyskaistalla tulisi kiihdyttää niin reippaasti että ajettaisiin samaa nopeutta kuin siinä tiellä mihin ollaan menossa, ja toisaalta sitä valtaväylää ajavat ei ymmärrä vetoketjutekniikasta hevon vittuakaan vaan itsepintaisesti pidetään omasta paikasta kiinni - vaikka vetoketjuna kaikki liikenne sujuisi paremmin.

Täällä ei vain osata ajaa järkevästi, sujuvasti, toiset huomioonottaen ja niin että liikenne kulkisi silti turvallisesti. En oikein tiedä mikä siinä on niin vaikeaa.
Tässäkin loistaa se suomalainen perikateus ja minä minä minä eikä vittu kukaan muu kulttuuri.

Liettuassa Vilnassa oli kivaa ajaa kun ruuhka kulki 40kmh ja vetoketju toimi kuin college takkia olisi sulkenut
Siellä rampilta tultiin liittyttävän tien nopeutta eikä kuten suomaliassa jarrutus kaistaa ensin sataa ja sit päässä liinat kiinni ja 40-60kmh ruvetaan kyttäämään paikkaa

Tuttu kysyi miksen väistänyt tai hidastanut kiihdytys kaistalta 60-70kmh tulevaa 100 rajoituksella ja meillä 87kmh vauhtina.
Ei ole minun asia hidastaa, että joku kuuno pääsee tielle eteen junnaamaan ja sitä paitsi se ainakin pari vuotta sitten oli laissa KIELLETTY.

Estämään en todellakaan rupea jos 100 rajoituksella mulla on 100 nopeutena ja joku tulee ramppia 105Kmh niin en aja vierelle ja estä liittymistä.
Tutulle meinasi käydä vahinko, onneksi oli leveät pientareet
Tuttu tuli 80kmh alueelle reilua 80kmh ja rinnalle sattui auto samalla nopeudella,
noh tuttu meinasi, et hidastaa ja niin teki muuten tämä viereinenkin 75 asti.
Sitten tuttu kiihdytti niin tämä viereinenkin,
noh pitkä kaista alkoi loppumaan niin tuttu teki äkkijarrutuksen ja viereinen reagoi samoin, mutta tuttu vain nykäisi jarrulla ja samantein kaasu pohjaan niin viereinen ei ehtinyt kiihdyttää
Sitä en muista tapahtuiko kyseisen episodin jälkeen mitään mainittavaa vai jatkoivatko molemmat vain ajamista.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.08.2013, 21:02
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Oikealla asenteella säästyy hermot


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kehäteillä ja ulosmenoväylillähän ajaa lähinnä niitä stadin ulkopuolella asuvia työmatkalaisia..

Kuvaavaa on, että stadissa ei tarvi ajaa kuin 5-10min. ja hermot jo ehtii mennä, esim. Jenkeissä tuli ajettua isoissa kaupungeissa + maanteillä kaksi viikkoa ja 4800km, todella vilkkaassakin liikenteessä, ja koko aikana pari hassua kertaa oli kun joku pöljä sinne osui. Sama pätee aika hyvin myös mm. sveduissa. Täällä ei vain osata ajaa järkevästi, sujuvasti, toiset huomioonottaen ja niin että liikenne kulkisi silti turvallisesti. En oikein tiedä mikä siinä on niin vaikeaa.
Tarkennetaan nyt, että kehäteillä "töpeksii" pääasiassa kehäkolmosen ulkopuolella asuvat pk-seudulla töissäkäyvät kännykkään puhuvat kehyskuntalaiset

Ei tuo stadissa ajamisen tarvitse stressata sen pahemmin kuin Stokiksessa tai euroopassa ajelukaan kun asennoituu liikenteeseen oikealla tavalla. Jos hermo menee noin pienestä ei kannata Stadin pieneen ruuhkaan mennäkään vaan käyttää julkkiksia
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.08.2013, 12:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Ei tuo stadissa ajamisen tarvitse stressata sen pahemmin kuin Stokiksessa tai euroopassa ajelukaan kun asennoituu liikenteeseen oikealla tavalla. Jos hermo menee noin pienestä ei kannata Stadin pieneen ruuhkaan mennäkään vaan käyttää julkkiksia
Ei se niistä ruuhkista johdu, vaan siitä että täällä vain ei osata sujuvaa ja turvallista liikennettä, toisten huomioonottamista yms.. Yksi iso syy PK- seudun ruuhkiin johtuu juuri noista em. syistä, sekä pöljästä liikennesuunnittelusta.

Monessa muussa isossa kaupungissa ja/ tai vilkkaassa liikenteessä on pirun paljon rentouttavampaa ajaa, koska liikenne kuitenkin koko ajan sujuu 8vaikka sitten menisi vain 30km/h moottoritiellä), tilaa annetaan, ei poukkoulla kaistoilta toiselle yms. - ajetaan liikenteessä kuten pitää. Ei minulla hermot ole mennyt kertaakaan esim. Los Angelesin ruuhkissa istuessa, kun 100km matkaan on kulunut n. 6h, tai kun on ajettu vilkkaassa moottoritieliikenteessä 75mph alueella 55mph koska liikennettä on paljon. Eikä ole mennyt sveduissa maantiellä ajaessa hermo vaikka on sielläkin useita tuhansia kilometrejä tullut ajettua, koska siellä ei tunnu tällaista armotonta säätöä ja itsepintaista minä-minä-idioottimaisuutta olevan läheskään siinä määrin kuin Suomessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.08.2013, 16:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Ei ainakaan uudenmaan alueella tarvitse nostaa yhtään.
Mielellään olisin taas ajanut suurinta sallittua + marginaali päälle kotia päin tien ollessa Hyrylän jälkeen "vapaa", mutta Transitti veti 70-75 km/h jonoa 80-alueella. Ajaisko tuo yli 80 km/h jos olis 90-rajoitus...?

En tajuu miks nopeusmittarit pitää säätää jo tehtaalla persiilleen näyttämään liikaa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.08.2013, 16:54
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mielellään olisin taas ajanut suurinta sallittua + marginaali päälle kotia päin tien ollessa Hyrylän jälkeen "vapaa", mutta Transitti veti 70-75 km/h jonoa 80-alueella. Ajaisko tuo yli 80 km/h jos olis 90-rajoitus...?

En tajuu miks nopeusmittarit pitää säätää jo tehtaalla persiilleen näyttämään liikaa.
Eiks tosta väärästä nopeusnöytöstä vois leimalla rokottaa Ei vaan pitäis varmaan saada lisää nopeusnäyttöjä katujen varsille niin jengi tietäis minkä verran mittari huijaa missäkin nopeudessa. Toisaalta osalle ihmisista on varmaan sama mitä nopeusnäyttö sanoo. Ajetaan varmuuden vuoksi alinopeutta niin ei ainakaan sinivuokot puutu tilanteeseen (vaikka toisaalta aihetta olisi)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin nosto max_58 Tekniikka & Jutustelu 28 11.02.2014 12:11
Nopeusrajoitusten lasku. Ooppeli Chit-Chat 17 11.07.2012 21:21
Nosto-ovista joppeoo Chit-Chat 12 09.03.2012 00:51
Nopeusrajoitusten alentaminen elhapero Chit-Chat 4 28.09.2010 19:01
Myyty Nosto Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.10.2009 21:02


Sivu luotu: 10:02 (GMT +2).