![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ilmeisesti jotain muutoksia voisi olla luvassa... http://www.iltalehti.fi/autot/2013081917385858_au.shtml
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
https://www.facebook.com/PaivanByrok...68195226699614
Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mä en oo enään pitkään aikaan edes ajanut sen mukaan mitä tikkari käskee vaan päättänyt itse mikä vauhti tuntuu hyvältä.
tälle vapaudelle hintana on satunnaistettu ylinopeusvero jonka suuruudesta liikkuva poliisipartio päättää tienlaidassa. uuden muutoksen myötä meikäläisen oletetut maksuvelvoitteet pienenisivät |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei ainakaan uudenmaan alueella tarvitse nostaa yhtään. Tuollahan on ihan täys kaaos kehällä ja tuusulanväylällä jo nytte. Lähes joka päivähän siellä saadaan muutama kolari aikaseks jos ei aamulla, niin iltapäivällä viimeistään. Kyllä täytyy vähän ihmetellä näitten "stadilaisten" ajotyyliä...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kehäteillä ja ulosmenoväylillähän ajaa lähinnä niitä stadin ulnopuolella asuvia työmatkalaisia..
![]() Jos em. tienpätkillä opeteltaisi ajamaan niin stadin ruuhkat ja jatkuvat onnettomuudet vähenisi oleellisesti. Mut täällä kun on pakko ajaa 10m "turvavälillä" mihin kukaan ei mahdu kun tarttee vaihtaa kaistaa tai tulla liittymästä, liittymistä toisaalta tullaan 50-60km/h 80-100km/h alueelle kun pässit ei tajua että kiihdytyskaistalla tulisi kiihdyttää niin reippaasti että ajettaisiin samaa nopeutta kuin siinä tiellä mihin ollaan menossa, ja toisaalta sitä valtaväylää ajavat ei ymmärrä vetoketjutekniikasta hevon vittuakaan vaan itsepintaisesti pidetään omasta paikasta kiinni - vaikka vetoketjuna kaikki liikenne sujuisi paremmin. Kuvaavaa on, että stadissa ei tarvi ajaa kuin 5-10min. ja hermot jo ehtii mennä, esim. Jenkeissä tuli ajettua isoissa kaupungeissa + maanteillä kaksi viikkoa ja 4800km, todella vilkkaassakin liikenteessä, ja koko aikana pari hassua kertaa oli kun joku pöljä sinne osui. Sama pätee aika hyvin myös mm. sveduissa. Täällä ei vain osata ajaa järkevästi, sujuvasti, toiset huomioonottaen ja niin että liikenne kulkisi silti turvallisesti. En oikein tiedä mikä siinä on niin vaikeaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toinen mielenkiintoinen seikka on jota tapahtuu tuusulanväylällä paljon on se että ensin ajetaan sataa, ja yhtäkkiä vedetään liinat kiinni ja ruvetaankin junnaamaan neljääkymppiä. Liittyy tuohon liittymistä tuloon ilmeisesti. Tämän tilanteen yleisin aiheuttaja lienee ohituskaistalla oleva tulppa joka ei osaa siirtyä oikealle kaistalle? Noin 2kk olen asunut uudellamaalla ja erittäin vahvasti olen tullut siihen tulokseen että täällä päin ei autolla osata ajaa. Onneks työmatka on vain 3km ja sekin tuusulan pikkuteitä. Vetäisin varmaan itteni narun jatkoks jos joutusin ajamaan helsingin keskustaan joka aamu ja illalla pois. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitten on kyllä kivan näköstä toiki, että jossai kesän mökillelähtöruuhkassa vasen kaista vetää huonommin, kuin oikee kaista. Syynä se, että kiireiset rynnii heti väkisin vasuriin kun tulee joku nopeudenmuutos plus nelostiellä rekkojen toistensa ohittelu olemattomilla nopeuseroilla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Liettuassa Vilnassa oli kivaa ajaa kun ruuhka kulki 40kmh ja vetoketju toimi kuin college takkia olisi sulkenut ![]() Siellä rampilta tultiin liittyttävän tien nopeutta eikä kuten suomaliassa jarrutus kaistaa ensin sataa ja sit päässä liinat kiinni ja 40-60kmh ruvetaan kyttäämään paikkaa ![]() ![]() Tuttu kysyi miksen väistänyt tai hidastanut kiihdytys kaistalta 60-70kmh tulevaa 100 rajoituksella ja meillä 87kmh vauhtina. Ei ole minun asia hidastaa, että joku kuuno pääsee tielle eteen junnaamaan ja sitä paitsi se ainakin pari vuotta sitten oli laissa KIELLETTY. Estämään en todellakaan rupea jos 100 rajoituksella mulla on 100 nopeutena ja joku tulee ramppia 105Kmh niin en aja vierelle ja estä liittymistä. Tutulle meinasi käydä vahinko, onneksi oli leveät pientareet ![]() Tuttu tuli 80kmh alueelle reilua 80kmh ja rinnalle sattui auto samalla nopeudella, noh tuttu meinasi, et hidastaa ja niin teki muuten tämä viereinenkin 75 asti. Sitten tuttu kiihdytti niin tämä viereinenkin, noh pitkä kaista alkoi loppumaan niin tuttu teki äkkijarrutuksen ja viereinen reagoi samoin, mutta tuttu vain nykäisi jarrulla ja samantein kaasu pohjaan niin viereinen ei ehtinyt kiihdyttää ![]() Sitä en muista tapahtuiko kyseisen episodin jälkeen mitään mainittavaa vai jatkoivatko molemmat vain ajamista.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Oikealla asenteella säästyy hermotLainaus:
![]() ![]() Ei tuo stadissa ajamisen tarvitse stressata sen pahemmin kuin Stokiksessa tai euroopassa ajelukaan kun asennoituu liikenteeseen oikealla tavalla. Jos hermo menee noin pienestä ei kannata Stadin pieneen ruuhkaan mennäkään vaan käyttää julkkiksia ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Monessa muussa isossa kaupungissa ja/ tai vilkkaassa liikenteessä on pirun paljon rentouttavampaa ajaa, koska liikenne kuitenkin koko ajan sujuu 8vaikka sitten menisi vain 30km/h moottoritiellä), tilaa annetaan, ei poukkoulla kaistoilta toiselle yms. - ajetaan liikenteessä kuten pitää. Ei minulla hermot ole mennyt kertaakaan esim. Los Angelesin ruuhkissa istuessa, kun 100km matkaan on kulunut n. 6h, tai kun on ajettu vilkkaassa moottoritieliikenteessä 75mph alueella 55mph koska liikennettä on paljon. Eikä ole mennyt sveduissa maantiellä ajaessa hermo vaikka on sielläkin useita tuhansia kilometrejä tullut ajettua, koska siellä ei tunnu tällaista armotonta säätöä ja itsepintaista minä-minä-idioottimaisuutta olevan läheskään siinä määrin kuin Suomessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mielellään olisin taas ajanut suurinta sallittua + marginaali päälle kotia päin tien ollessa Hyrylän jälkeen "vapaa", mutta Transitti veti 70-75 km/h jonoa 80-alueella. Ajaisko tuo yli 80 km/h jos olis 90-rajoitus...?
En tajuu miks nopeusmittarit pitää säätää jo tehtaalla persiilleen näyttämään liikaa. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin nosto | max_58 | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 11.02.2014 12:11 |
Nopeusrajoitusten lasku. | Ooppeli | Chit-Chat | 17 | 11.07.2012 21:21 |
Nosto-ovista | joppeoo | Chit-Chat | 12 | 09.03.2012 00:51 |
Nopeusrajoitusten alentaminen | elhapero | Chit-Chat | 4 | 28.09.2010 19:01 |
Myyty Nosto | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.10.2009 21:02 |