![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ja sitten kun nopeusrajoitus on 90 niin jengi ajelee 100 ![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo ja minun osalta kun ajan edelleen 100km/h "pakettiautolla" olen enemmän tientukkeena.
Mutta ehdottomasti hyvä asia... nostaisivat sitten tuon pakettiauton nopeusrajoitusta samalla.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta jotain järkeä noihin nopeusrajoituksiin saisi tulla. Kehä 1 siinä tunnelin kohdalla. 60km/h. Mitä vittua?!?! Kukaan ei aja noin hitaasti siinä. Melkein aina kaikki ajaa 80 vauhtia. Nopeusrajoitus menettää merkityksensä. Vihdintielle ovat myös keksineet laittaa 60 rajoituksen ja sen takia kun tiellä tapahtuu paljon kolareita. Harvassa on nekin kaverit mitkä siinä ajaa 60 vauhtia. Melkein kaikki ajaa 70-80. Vielä typerämpää on ajaa tuota 60 vauhtia illalla kun tiellä on vähän käyttäjiä. Ruuhka-aikana taas ei pääse edes 60 vauhtia kun joku tolvana on ne valot suunnitellut niin että joka hemmetin valoon pitää aina pysähtyä. Vielä kun ne nyt fixailee niitä valoja niin ovat päättäneet että sivuteiltä saa tulla jonot tyhjäksi (vaikkei siellä välttämättä ketään ole), mutta päätiellä taas riittää että 3-4 autoa pääsee läpi ja taas punaiset. Sit ihmetellään että mistä ihmeestä tuo ruuhka tulee.. Itse kannatan noita rajoitusten nostoja. Motarilla tuskin kovin usein 130 vauhtia ajelen, kun en nytkään 120 vauhtia ajele siellä. 100 kun pitää mittarissa niin menee huomattavasti vähemmän polttoainetta ja jos haluu vielä halvemmalla ajaa niin menee vanhalle tielle ajeleen 80 vauhtia niin menee vielä vähemmän polttoainetta. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu ja heitä jotka ajaisivat mittarin mukaan 90 niin syytettäisiin liikenteen vaarantamisesta.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei näytä olevan ainakaan meillä päin tarvetta.
Itsellä on se 80-lätkä persiissä ja sitä ajetaan, silti 100 alueella tulee autoja perse edellä vastaan. Tämä siis Padasjoki-Lahti-Padasjoki mitä tulee melkein päivittäin täryytettyä. Sitten voisi mielestäni nostaakkin rajoituksia jos sitten ajetaankin niiden mukaan, hölmöä se on tänäpäivänä kun motarilla rekat ohittelee henkilöautoja. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Monin verroin rennompaa olis ajella jos ei koko ajan tarviis mennä edellä olevan alinopeutta humppaavan tahdissa. Tuntuu et jonossa ajelevat ihmiset keskittyy vaan tuijottamaan edellä olevan rekisterikilpeä, eikä niinkään seuraamaan liikennettä. Huvittavinta kun joku seuraa edellä olevan peesissä tovin matkaa rampille päin vaikka suoraan olis aikomus. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuohon "mittarin mukaan 80" ajavien toimintaan kuuluu myös vauhdin himmaaminen mutkaisemmilla(jos mutkista valtateillä voi edes puhua) osuuksilla ja suoran auetessa vauhtia pitää lisätä(ainakin vähän) viimeistään kun ohittaja on rinnalla.
Itse ajan ns.valtatietä työmatkani, mutta ohituspaikkoja tuolla 25km välillä ei montaa ole. Mutkia tielinjaukseen on vedetty ihan käsittämätön määrä(..keltaista viivaa..) ja vastaantulijoita on sen verran, ettei monessakaan paikassa ohi pääse. 60-luvun lopulla, kun tie on valmistunut, liikennemäärät on olleet ihan toista luokkaa ja lisäksi alkuperäistä tielinjaa on aikanaan avattu näkemäalueeksi mutkien kohtiin -> ohittaminenkin on ollut mahdollista. Nykyään nuo näkemäalueen rajojen paalut on keskellä metsää, eikä minkäänlaista aikomustakaan ole ilmeisesti alueita enää avata. Kun kasvavat hyvänkokoista kasvatusmäntyä.. Tiellä on silloin aikanaan ollut 95%:sti 100km/h rajoitukset, mutta nyt matkasta enää alle 10km on KESÄLLÄ tuon rajoituksen piirissä. Tuo aiemmin puitu 90km/h rajoitus istuisi kuin nenä päähän tuolle tieosuudelle, ympäri vuoden. Ja tämä mielipide siitä huolimatta, että itse ajan 80:n lätkä luukussa varmaan hamaan maailman tappiin.. Tien muutoksia on nykyisen määrärahajaon mallilla turha odottaa, mutta pelkkä näkemäalueiden avaus poistaisi melkoisesti turhien jarrujen aiheuttamaa verenpainetta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oma mielipide asiaan: Lähes kaikki ainakin täälä pohjanmaalla ajaa 80 lätkällä sen 90-95, mukaanlukien minä. Jos nopeusrajotukisa nostetaan, oletan että noin puolet ihmisistä nostaa sen nopeutensa 100kmh ja puolet ajaa edelleen sen 90-95 missä suurin osa autoista hurisoo parhaiten, ja näin saadan massor av ohitustilanteita.
Toisaalta näin rekkakuskina oon huomannut että pahimmat vaaratilanteiden aiheuttajat on nämä jotka ajaa millä tahansa alueella 120kmh ja ohittelee koko ajan, ja näihin nopeusrajoituksien muuttaminen ei pure ![]() Mun mielestä nostetaan se 80 lätkä sinne 90 ja jättää muut entiselleen. Kaikki 60 risteysalueet ehdottomasti pidettävä nykyisellään! useimmilla risteysalueilla esim puuautolla kuorma päällä on vaikea päivisin sovittaa autoa tielle kun rajoitus kohdalla on 80 ja autoa tulee joka suunnasta yhtenä kyrpänä, ja kaikilla on se satanen taulus ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Miksi korjata toimivaa? Vuosikymmeniä on ollut yleisimmät rajoitukset 60, 80 ja 100. Liikenneturvallisuus ei muutu suuntaan eikä toiseen ja ihan turha minkään kehä kolmoslaisen kansanedustajan valittaa, kun maaliskuussa ei saa motarilla "körötellä" kun satasta, vaikka herrat ajaa siellä omilla liikennesäännöillään vuodenajasta riippumatta. Minä en ainakaan luota keskivertoautoilijan arviointikykyyn niinkään paljoa, että esimerkiksi talvella tai sulana kautena yöaikaan olisi mielestäni hyvä idea nostaa nopeusrajoituksia. Ja sitten ne tiet missä voisi jopa olla suotavaa nostaa rajoituksia ne ketkä uskaltaa ajaa menee jo nykysellään kympin pari yli sallitun ja ohittelee sulkuviivoilla.
Jospa päättäjät tuhlais mun verorahat jonku isompien ja tärkeempien juttujen mietiskelyyn. Kuitenkin tyyliin joka kymmenes vastaantulija on tilastollisesti joko alkoholin, huumeiden tai jonkin lääkityksen vaikutuksen alaisen. Ajaa katsastamattomalla autolla tai jotain muuta mukavaa. Lisätäänkö sitten valvontaakin? No ei lisätä. Riittää kun opettelee peltipoliisien paikat, niin nopeus on vapaa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Täällä "etelässä" tuntuu että osalla porukkaa vauhti on aina 70, olipa rajoitus 120 tai 60, taajamassa toki aina 60 riippumatta paikasta tai rajoituksesta. Nelostiellä on onneksi ohituskaistat missä tietysti pitää päästellä se mitä fiestasta lähtee, jotta muut pätkät voi ajaa sitä "tasaista" 70:ä.
Näillä edellytyksin ei voi suositella rajoitusten nostoa. Vaikka moni kokee olevansa keskimääräistä parempi kuski, ei tämä paljon auta kun se keskiarvo on surkean ja välttävän välistä. Maasturilla kulkiessa ei hirvitä mutta kaksipyöräisillä joutuu sitten ajamaan näiden muidenkin puolesta. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ymmärrän kun on huono keli että ajetaan sen mukaan, mutta kuivalla kesäkelillä harvemmin on perusteita sille miksi pitää ajaa pahimmillaan lähes 30km/h alle rajoituksen - ja tuo ei todellakaan ole mitenkään harvinaista (lähes päivittäin ajan mm. vanhaa tuusulantietä tai Viikin suoraa missä 60km/h rajoitukset).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Noi nopeuden pumppaajat/ ohituksen estäjät on kyllä kainista vittumaisimpia - ja niitähän riittää. Oli taas pari viikkoa sitten mökkireissulla pari oikein loistavaa malliesimerkkiä siitä. Ensimmäinen oli Heinolan jälkeen, satasen alueella todellista nopeutta 70-85, mutta annas olla kun alkoi ohituskaista niin sankarilla nopeus nousi pitkälti yli sadan. 140 piti olla Jeepin mittarissa että ohi pääsi kunnolla, ja pässi vielä ohituksen jälkeen vilkutti mulle pitkiä (kiihdytti siis koko ajan mun vierellä, mutta raukan Corollassa ei puhti riittänyt). Kuitenkin ohituskaistaosuuden jälkeen kun tiuin oman mittarinopeuden 110 niin hemmo jäi hetkessä näkymättömiin. Toinen vähän samanlainen oli Puumala- Imatra välillä.
Mitähän noiden idioottien päässä liikkuu?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rekkakuskeilla on joskus hiukka kiire ja "hauskin" tilanne oli kun täys yhdistelmä lähtee 80 vauhdissa ohittamaan sellaisella leveäkaistatiellä. Joskus ei noilla hermo kestä kuin yhdellä säiliöautomiehellä, piti ajaa 10 km n. 5 metrin päässä takana. Mitä mie oisin voinut tehdä, jos olisi pitänyt jarruttaa vaikka risteykseen kolmion takaa pyrkivän takia? en mitään! Ois tullu Hilmasta hiukka lyhennetty malli ja ukkelistakin litteämpi No, mie en viittinyt hermoilla vaan päästin herran jatkamaan muun liikenteen vaarantamista ihan rauhassa. Mutta. 60 alueet risteyksissä on hyviä. Ja just tuosta syystä kun mainitset. Hitaampien pitää päästä joukkoon mukaan ja muutenkin on parempi kun potentiaalisilla vaaranpaikoilla on alhaisempi tilannenopeus. Edelleen. Moottoriteillä ei nopeus ole ongelma vaan toisten perässä roikkuvien kanssa-autoilijoiden kyvyttömyys ymmärtää turvavälin merkitystä. Nopeutta vois hyvin nostaa, mutta pitää säilyttää vaarallisten paikkojen rajoitukset. Motarilla voisi nostaa, mutta sitten pitää lyyvä perkeelliset sakot liian lähellä ajamisesta ja toisten hengen vaarantamisesta.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En ymmärrä miksi yhistelmällä pitää ajaa perseessä kiinni, ensinnäki se on tosi vaarallista, ja toisekseen näyttääkin erittäin typerältä ![]() Itte rekalla ajaes maantiellä pidän VÄHINTÄÄN yhistelmän mitan väliä etummaiseen, yleensä kuitenkin kaksi tai kolme yhdistelmän mittaa. Tässäkin myönnän että oon oppinu kantapään kautta, joskus ei ollut etummaiseen henkilöautoon turvaväliä kuin 20-30m talvella, jarrutti kun sen eteen luisteli kolmion takaa joku. oli siinä mulla puolikas (tyhyjänä onneksi) aiva poikittain keskellä tietä ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
X3 ja se sakko sellaiseksi, että tuntuu vielä viikonkin kuluttua Joku puheli, että saksassa se olisi 1000€ luokkaa ja kaikki maksaa vaikka olisit sossu pummi jos ei ole rahaa niin sitten ei ole autoakaan ![]() Lainaus:
Kyllähän se 60 alue on todella hyvä jos ihmiset vaan ymmärtäisi katsoa sen etäisyyden siihen saapuvaan autoon nähden ![]() Monesti ite tosin lasken läpi reilua 60kmh;ta paitsi jos joku on risteyksessä kun ei koskaan tiedä tuleeko se eteen kun ei osaa arvioida nopeuksia.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Vaikee arvioida kun jotku "laskee läpi reilua 60km/h"
Ne ei ihan turhaan oo siinä ne rajoitukset.
__________________
Emmie tiiä |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti jotain muutoksia voisi olla luvassa... http://www.iltalehti.fi/autot/2013081917385858_au.shtml
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
https://www.facebook.com/PaivanByrok...68195226699614
Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiluxin nosto | max_58 | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 11.02.2014 12:11 |
Nopeusrajoitusten lasku. | Ooppeli | Chit-Chat | 17 | 11.07.2012 21:21 |
Nosto-ovista | joppeoo | Chit-Chat | 12 | 09.03.2012 00:51 |
Nopeusrajoitusten alentaminen | elhapero | Chit-Chat | 4 | 28.09.2010 19:01 |
Myyty Nosto | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 29.10.2009 21:02 |