Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #19  
Vanha 20.08.2013, 17:02
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Toisaalta näin rekkakuskina oon huomannut että pahimmat vaaratilanteiden aiheuttajat on nämä jotka ajaa millä tahansa alueella 120kmh ja ohittelee koko ajan, ja näihin nopeusrajoituksien muuttaminen ei pure
Mun mielestä nostetaan se 80 lätkä sinne 90 ja jättää muut entiselleen.

Kaikki 60 risteysalueet ehdottomasti pidettävä nykyisellään!
useimmilla risteysalueilla esim puuautolla kuorma päällä on vaikea päivisin sovittaa autoa tielle kun rajoitus kohdalla on 80 ja autoa tulee joka suunnasta yhtenä kyrpänä, ja kaikilla on se satanen taulus
Juu. Hilmalla ajelen suunnilleen 87 ja tuo nopeus on navigaattorin mukaan. Sama vauhti koko ajan paitsi tietenkin 60, 50 ja 40 alueilla, joilla mennään noitten mukaan. Moni pyrkii ohi, osa oottelee hyvää paikkaa hiukka kauempana ja osa roikkkuu vetokoukussa kiinni. Ei ymmärrä näitä jälkimmäisiä. Aina päästän ohi ja vilkutan oikealle ohitusmerkkiä kun on älyissään oleva takanatulija.

Rekkakuskeilla on joskus hiukka kiire ja "hauskin" tilanne oli kun täys yhdistelmä lähtee 80 vauhdissa ohittamaan sellaisella leveäkaistatiellä. Joskus ei noilla hermo kestä kuin yhdellä säiliöautomiehellä, piti ajaa 10 km n. 5 metrin päässä takana. Mitä mie oisin voinut tehdä, jos olisi pitänyt jarruttaa vaikka risteykseen kolmion takaa pyrkivän takia? en mitään! Ois tullu Hilmasta hiukka lyhennetty malli ja ukkelistakin litteämpi No, mie en viittinyt hermoilla vaan päästin herran jatkamaan muun liikenteen vaarantamista ihan rauhassa.

Mutta. 60 alueet risteyksissä on hyviä. Ja just tuosta syystä kun mainitset. Hitaampien pitää päästä joukkoon mukaan ja muutenkin on parempi kun potentiaalisilla vaaranpaikoilla on alhaisempi tilannenopeus.

Edelleen. Moottoriteillä ei nopeus ole ongelma vaan toisten perässä roikkuvien kanssa-autoilijoiden kyvyttömyys ymmärtää turvavälin merkitystä.

Nopeutta vois hyvin nostaa, mutta pitää säilyttää vaarallisten paikkojen rajoitukset. Motarilla voisi nostaa, mutta sitten pitää lyyvä perkeelliset sakot liian lähellä ajamisesta ja toisten hengen vaarantamisesta.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin nosto max_58 Tekniikka & Jutustelu 28 11.02.2014 12:11
Nopeusrajoitusten lasku. Ooppeli Chit-Chat 17 11.07.2012 21:21
Nosto-ovista joppeoo Chit-Chat 12 09.03.2012 00:51
Nopeusrajoitusten alentaminen elhapero Chit-Chat 4 28.09.2010 19:01
Myyty Nosto Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 29.10.2009 21:02


Sivu luotu: 21:34 (GMT +2).