![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Joo ei tullut aikaisemmin katsottua mikä subi siellä on laatikossa. laatikon sisällä on kuitenkin kelat yhdessä ja edellisen omistajan kytkemänä oli denverin vahvistimeen sillattuna kytketty. Ihmekään jos kyrvähti vahvari. Mutta jos ajatellaan kytkentöjä tolla vahvistimella. (ei sillattuna) Eli kummallekin kelalle omat kanavat. Kestääkö normi käyttöä. Ei lujalla soittoa. Ei ainakaan pitkiä aikoja yhteen menoon. Vai onko järkevämpi laittaa erillis-sarja. Nytten jotkut pioneerin 6x9.sit takana. Ilman vahvistinta. Basson toisto olematonta. Kuitenkin kun toi subi on niin voisihan se toistaa bassoa. Ja autona gmc pickup.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
mitä tarkoittaa kelat yhdessä? plussat yhdessä ja miinukset yhdessä? jos näin siis oli niin kuorma oli 1ohm joka on siis jo melkein oikosulku, saa ola jo nykyaikainen D-luokan vahvari joka moisen kuorman kestää...
kyllä kestää vahvistin tuollain että molemmille keloille oma kanava, tai sitten sillattuna jos haluat niin kytket kelat sarjaan, eli plussalta miinukselle hyppyjohto ja vapaisiin napoihin sitten vahvarilta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo plussat ja miinukset yhdessä
![]() Taidanpa kytkeä ne sarjaan ja kokeilla sit uudestaan. Varmaan mitattava viellä mikä siellä on oikeasti imbedanssi. Käsitys edellisen sähkökytkentöjen tekijän kädettömyydestä senkun vahvistuu. ![]() ![]()
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
6x9:t jossain penkin takana on tosi hyvät kaiuttimet jos muutenkin tykkää vaikkapa konsertissa istua eturivissä selkä esittäjään päin.
pickupeissa olen huomannut että melko parhaiten toimii joko 2 tie erillissarja kick-paneeleissa tai 3 tienä keskiäänet ja disakantit kojelaudan päällä, midit kickkareissa tai ovissa. 2 tie on ehkä helpompi saada soimaan tasapainoisemmin, 3 tienä tarvis saada melkein niin että keskiääni diskantti omaan kanavaan, passiivijako niille ja sit vaan jyrkästä alarajaleikkasu aktiivijakarilla tjsp. ja vastaavasti sitte midi samaan tapaan yksinään, hoituu helpoiten 4 kan vahvarilla missä joku 24db jakarit yli ja alipäästölle. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paras tapa pilata viimeisetkin ripaukset äänenlaadusta autossa on ostaa 6 x 9:t takaikkunalle, refleksikotelolla oleva halpa subbari mölisemään konttiin ja joku halpis vahvari
![]() Jos vain budjetti riittää niin ehdottomasti kannattaa laittaa erillissarja. Kuten yllä todettua, helpommin saa äänenlaadun kohdalleen kun pistää vaikkapa jonkun 5.25" tai 6.5" 2- tie sarjan niin että midbassot on ovissa/ kickpaneleissa, diskantit sopivaan paikkaan riittävän ylös että ne ei ole missään piilossa. Taakse ei välttämättä edes tarvitse, jos ei välttämättä halua (ts. jos takapenkkiläisiä yleensä on niin ei niistä suoranaista haittaakaan ole) - eikä mihinkään takaikkunalle jos on vaan oviin midbassot ja diskantit esim. b-pilariin. Jos nyt ei mitään huippuäänentoistoa olla hakemassa niin ihan hyvin pärjää silloin pahimmillaan vaikka mankan vahvarilla erillissarjaan, ja oma pääte ajamaan subbaria. Parempi vaihtoehto toki on että vaikka joku 4- kanavavahvistin, josta kaksi kanavaa erillissatsille ja subbarista riippuen kaksi kanavaa ajamaan tuplakelaista tai sitten yksikelaiselle kaksi kanavaa sillattuna. Sinun tilanteessasi ostaisin sen erillissatsin, mankka ajaa niitä, ja subbarille tuo käytössäsi oleva vahvistin ja siitä säädöt kohdalleen ettei ole mitkään amisbassot kumisemassa kontin pohjalla..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyl se kiinnoistais laittaa erillis satsi eteen. Kikcpaneeleissa on jotkut kajarit. Ne jos päivittäis parempiin. Jättäis noi 6x9 taakse soimaan takapenkkiläisten iloksi
![]() Siis joku ihme kädetön on noita sähköjä kytkeny. Ostaissa mankassa heräte ja jatkuva virta oli väärinpäin. Näppiliitoksia, Vasen ja oikee kanava mennyt sekaisin. Takajareilla ne on oikein päin. Mukava säätää balanssia ![]() ![]()
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
..ja vielä kun on vaiheet ristissä niin aina parempi
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrol GR kuumenee | Jugga | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 06.09.2005 14:37 |
HJ-60 vaihdelaatikko kuumenee? | Donut | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.08.2005 18:44 |