Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #19  
Vanha 04.08.2013, 11:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Mitä tähän herkkyys- ja tehonkestokeskusteluun tulee, niin oikeastaan niistä kummallakaan ei ole yhtään mitään tekemistä äänenlaadun kanssa on kyse sitten mistä vain elementistä. Äänenlaatuun vaikuttaa vain ja ainoastaan kaiutinelementin suunnitteluperusteet ja siitä seuraavat kotelon mitat ja toteutus.

On olemassa kymmenien tuhansien eurojen high- end kaiuttimia joissa herkkyys on aivan surkea ja tehonkesto mitä on, mutta äänenlaatu on silti kaiuttimessa huikea. Sen sijaan joku pahuksen herkkä, paljon tehoa kestävä Cerwin-Vegan stroker ei bassopuolen äänenlaadulla päätä huimaa vaikka mihin koteloon laittaisi Esim. itsellä himassa oleva Velodynen DD-10 on yksi varsin hyvä esimerkki nykyajan filosofiasta varsinkin subbareissa (niin auto- kuin kotipuolella); pieni suljettu kotelo, perhanan järeä ja yleensä myös epäherkkä elementti, paljon tehoa vahvarissa - lopputuloksena tarkka ja hyvä bassotoisto. Vaatii kyllä tosiaan sitten helposti kilowatin jatkuvaa tehoa vaikkei mitenkään kovaa kuunnellakaan..

..ja kyllä, virtapuoli kuntoon vahvarille päin niin ei pääteaste kuumene/ pala. Sisääntuleva signaali pitäisi olla jotain 2,1V standardin mukaan, tosin autolaitteissa usein on linjatasoiselle signaalille jopa tuplastikin voltteja tarjoavia etusia, ja päätteitä jotka sen myös ottaa sisäänsä ilman yliohjautumisriskiä (autossa paljon häiriölähteitä -> korkeampi signaalijännite osaltaan auttaa siihen että häiriöt pysyy kurissa). Kannattaisi katsoa paljonko mankka antaa ulos linjatasoisena subbarilähdöstä, ja paljonko pääteaste suostuu ottamaan sisään ilman että se yliohjautuu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 04.08.2013 11:18
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol GR kuumenee Jugga Tekniikka & Jutustelu 13 06.09.2005 14:37
HJ-60 vaihdelaatikko kuumenee? Donut Tekniikka & Jutustelu 7 28.08.2005 18:44


Sivu luotu: 01:49 (GMT +2).