![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() moi! Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa. Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi. Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toki nuo 1.9TDI koneetkin on kuluvia siinä missä muutkin, mutta ollut tuotannossa sen verran pitkään että lastentaudit on saatu karsittua aika hyvin pois. Ja koneen luonne on mukavan sähäkkä, lähtee hyvin vetämään alhaalta asti. Ja lastulla saa helposti lisää voimaa... ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#3
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä ihan "orginaali"....tiedä tuota lastua...ehtiihän sillä ihan sellasenaan kun se on!
![]() Käyttistä perheen kuskaukseen ku haetaan...ei oo hevoskärry tai asuntovaunua mitä roikottaa auton peräs! ![]() //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Ite pikkuisen skeptinen noihin "long life" öljyihin! Hyvälaatuinen synteetti öljy ja vaihto 2x vuodessa syksyllä ja keväällä (= n 10 000km/ vaihtöväli) Ei siinä hirveesti köyhdy ja hyvin on vehkeet pelittänyt! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikös nämä ekat 2.0TDI:t ole pumppusuutinkoneita niinku viimeset 1.9:t?
Oliko ne sitten niillä siemensin susisuuttimilla? Ja kunhan ei olleet vielä 8 venttiilisiä... Sitten tuli 16V ja common rail.... Elikkäs paljon eri koneita samalla mallimerkinnällä.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
||||
|
||||
![]()
2.0TDI pumpparia on ollut varmaan jostain 2000 luvun alkupuolelta johonkin 2000luvun loppuun. Ensimmäisenä ne tuli korvaamaan 1,9 pummparit Audiin ja Wolkkariin ja sitten samalla tavalla tuli ne Commonrailit joskus 2008/9 ekana Audiin ja wolsuun....Skodaa ja Seatti tehtiin vielä pumpparina muutaman vuoden pidempään. Varsinkin ns. perusautoissa ja ammattikäytön autoissa matalaviritteistä 1,9 pummpparia sai aika pitkään. Ne vikaherkät Siemenssin pummparit ovat käsittääkseni ainoastaan 170hv versioissa riippumatta merkistä (skoda, wolsu, audi jne)...kaikki muut ovat boschssilaisia ja perustuu paljolti samaan kuin ne 1,9 pumpparit. 2.0TDI koneita on todella montaa versioita....sekä 8v että 16v kannella. Mulla on esim vm. 2008 Audissa pumppari 2.0TDI kone pitkittäin, 140hv/320NM vakiona ja 8 venttiilinen kansi.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tuo oli uus tieto, että noinkin tuoreissa pumpparia vielä on.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nuita skodia tulee korjattua ihan työkseen jo useamman vuoden. itselle ei ole tullut vastaan ainakaan yhtään öljypumppu vikaista 1.9 saati 2.0tdi..
siemensin pumppusuuttimet on vaan 170hp koneissa ainakin skodassa ja seatissa. 1.9tdi oon kerran joutunut vaihtamaan suuttimen kun se oli rikki, että sen puolesta ne menee kyllä.. haldexi vikoja tulee harvemmin.. haldexin pumppuja on muutama mennyt. talvella kannattaa maskisuojaa käyttää, ei tuu vettä/jäätä sitten niin helposti välijäähyn. jos auto varustettu dpf:llä niin antureita menee jonkin verran (lämpötila, ja paine-eroantureita) ja dpf:lle tulee joskus myös tunnit täyteen, tuhkamassan se polttaa regeneroinissa, mutta karstamassa kertyy pikku hiljaa jolloin pönttö on täynnä ja ei muutakun uus tilalle =HALAPA.. kaksimassapyöriä menee manuaaleihin aika harvoin, ennemin dsg 6-vaiht rupee kolisemaan kun manuaalit.. kait niillä muillakin merkeillä on tauteja samanlailla kun vag vehkeillä, varsinkin kun noita ranskalaisia katselee sivusta... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eipä tuosta kannata murehtia, pelkkä pintakutittelu on tehty
![]() Ps. Eräs 500hv mesen omistaja sanoi, että "voima antaa keveyttä ajamiseen" |
#12
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Tuli tussa eteen jännä tilanne...! luistonesto alkoi kesällä temppuilemaan, eli valo syttyi ja neliveto hävis. Tämä silee satunnaisesti....talven tullessa autolla saattoi ajaa "Normaali tilassa" 1-100km ennen kuin valo syttyi. auto kävi testerissä ja testeri indikoi että "haldex pumppu" ja "nelivedon älypoksi" kaputt ja tarvii vaihtaa xxxx €uroa. no tammikuun alussa syttyi sitten jarrupalojen varoitusvalo, palat aika finaalissa, ja osatkin hyllyssä. mutta....kas kummaa tuo pumppu ja älypoksi korjautuivat kuin itsestään. Vaihdoin levyt ja palat, nyt 3000km takana ja ei mitään vikaa missään. oliko kuluneet jarrupalat syynä nelivedon temppuiluun vai mikä henkimaailman juttu tässä oli kyseessä??? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä Audi a4 1.9tdi vm.01 oli kans jännä vika , heitti luistoneston ja ajonvakautuksen aina pois päältä 10min ajon jälkeen. Viaksi paljastui loppujen lopuksi kaksi johtoa jotka lähtee laturilta, niistä oli kuoret hinkkautunu puhki. Kutistesukkaa päälle ja vika poistui
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Minulla taas oli joskus kymmenen vuotta sitten A4 -99. Siinä syttyi monesti samassa kohdassa nelostiellä etelän suuntaan motarilla Lahdessa Hartwalin kohdalla jarrujen ja sutimisen eston herja. Sammui kun käynnisti uudestaan. Vika toistui useita kertoja, aina lähes samalla kohtaa kilometrin sisällä.
Testeri kertoi syyksi tilapäistä rattiakselilla olevan spiraalin vikaa. Autossa oli yllätys yllätys väljä raidetandon pää ja tästä seurauksena ratti vähän vinossa. Uuden raidetandon pään jälkeen ajoin autolla 100tkm ja koskaan ei ko. vika enää ilmestyny. Ilmeisesti tie oli tuossa kohtaan niin monta kilmetriä suora että joku boksi laski että nyt on ajettu ympyrä ratin kulman mukaan ja kaikki ei voi olla kunnossa. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Tarjotaan välillä faktaa mutun päälle.
Meillä on perheessä 2 caddyä, vanhempi vuodelta 1.9tdi 4-motion 2009 jolla on ensin ajettu 130tkm maantiellä ja sittemmin 100tkm ihan puhdasta kaupunkiajoa, tänä aikana on jouduttu vaihtamaan lämmityslaitteen ohjainpaneeli (vaihdettuna 260€) ja dpf-paine-eroanturi (vaihdettuna 190€). Lisäksi webastoa on korjattu pariin otteeseen, seuraavan kerran kun 5v vanha lämmitin vikaantuu aion vaihtaa koko vehkeen, olisi tullut halvemmaksi.
Tuoreempi näistä on 2013 caddy maxi 2.0tdi dsg 4-motion, jolla on nyt ajettu 126tkm, nyt huollossa meni vaihtoon parkkitutkan anturi ja apparin oven saranat, oli unohtunut huolto-ohjelman mukainen voitelu sieltä... Vanhempi on vakio, tuoreempi on sen verran ohjelmoitu ettei V70 D5-volvo valoista pysy perässä, ja tuossa on mainittuna kaikki normaalin huolto-ohjelman ulkopuolelta tehdyt rempat, tietty polttimot vielä siihen päälle.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään vw transporter 4x4 98 2.5 tdi "power diesel" | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.11.2010 12:03 |
Myyty /myös vaihtoa vw jetta "91" 1.8i flair | kaistapää | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 30.03.2010 14:20 |
2l- koneen huohotus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.10.2007 23:05 | |
koneen huohotus pakoputkeen.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.04.2006 18:17 |