Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.06.2013, 05:56
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa.

Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi.

Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa?

//Janne

__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.06.2013, 08:06
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa.

Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi.

Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa?

//Janne
Paljonko koneesta on otettu tehoa? Itse näkisin tuollaisen ocun varsin hyvänä vaihtoehtona aika vähän ajettukin vielä...

Toki nuo 1.9TDI koneetkin on kuluvia siinä missä muutkin, mutta ollut tuotannossa sen verran pitkään että lastentaudit on saatu karsittua aika hyvin pois. Ja koneen luonne on mukavan sähäkkä, lähtee hyvin vetämään alhaalta asti. Ja lastulla saa helposti lisää voimaa...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.06.2013, 09:09
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Paljonko koneesta on otettu tehoa?
On kyllä ihan "orginaali"....tiedä tuota lastua...ehtiihän sillä ihan sellasenaan kun se on!

Käyttistä perheen kuskaukseen ku haetaan...ei oo hevoskärry tai asuntovaunua mitä roikottaa auton peräs!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.06.2013, 09:29
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa.

Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi.

Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa?

//Janne
Varmaan ihan hyvä hankinta. Aika paljon koeteltua perustekniikkaa tuossa autossa. Öljynvaihtoja kannataa tehdä tiheämmin mitä longlife/30.000km mahdollistaisi, samoin voimansiirto/haldeksiin vaihtaisin heti öljyt jos ei ole huoltohistoria tiedossa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.06.2013, 09:56
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Ite pikkuisen skeptinen noihin "long life" öljyihin! Hyvälaatuinen synteetti öljy ja vaihto 2x vuodessa syksyllä ja keväällä (= n 10 000km/ vaihtöväli) Ei siinä hirveesti köyhdy ja hyvin on vehkeet pelittänyt!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.06.2013, 11:11
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Eikös nämä ekat 2.0TDI:t ole pumppusuutinkoneita niinku viimeset 1.9:t?
Oliko ne sitten niillä siemensin susisuuttimilla?
Ja kunhan ei olleet vielä 8 venttiilisiä...

Sitten tuli 16V ja common rail....

Elikkäs paljon eri koneita samalla mallimerkinnällä.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.06.2013, 11:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

2.0TDI pumpparia on ollut varmaan jostain 2000 luvun alkupuolelta johonkin 2000luvun loppuun. Ensimmäisenä ne tuli korvaamaan 1,9 pummparit Audiin ja Wolkkariin ja sitten samalla tavalla tuli ne Commonrailit joskus 2008/9 ekana Audiin ja wolsuun....Skodaa ja Seatti tehtiin vielä pumpparina muutaman vuoden pidempään. Varsinkin ns. perusautoissa ja ammattikäytön autoissa matalaviritteistä 1,9 pummpparia sai aika pitkään. Ne vikaherkät Siemenssin pummparit ovat käsittääkseni ainoastaan 170hv versioissa riippumatta merkistä (skoda, wolsu, audi jne)...kaikki muut ovat boschssilaisia ja perustuu paljolti samaan kuin ne 1,9 pumpparit. 2.0TDI koneita on todella montaa versioita....sekä 8v että 16v kannella. Mulla on esim vm. 2008 Audissa pumppari 2.0TDI kone pitkittäin, 140hv/320NM vakiona ja 8 venttiilinen kansi.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.06.2013, 08:52
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Mulla on esim vm. 2008 Audissa pumppari 2.0TDI kone pitkittäin, 140hv/320NM vakiona ja 8 venttiilinen kansi.
Tuo oli uus tieto, että noinkin tuoreissa pumpparia vielä on.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.06.2013, 09:24
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Nuita skodia tulee korjattua ihan työkseen jo useamman vuoden. itselle ei ole tullut vastaan ainakaan yhtään öljypumppu vikaista 1.9 saati 2.0tdi..

siemensin pumppusuuttimet on vaan 170hp koneissa ainakin skodassa ja seatissa.

1.9tdi oon kerran joutunut vaihtamaan suuttimen kun se oli rikki, että sen puolesta ne menee kyllä..

haldexi vikoja tulee harvemmin.. haldexin pumppuja on muutama mennyt.

talvella kannattaa maskisuojaa käyttää, ei tuu vettä/jäätä sitten niin helposti välijäähyn.

jos auto varustettu dpf:llä niin antureita menee jonkin verran (lämpötila, ja paine-eroantureita) ja dpf:lle tulee joskus myös tunnit täyteen, tuhkamassan se polttaa regeneroinissa, mutta karstamassa kertyy pikku hiljaa jolloin pönttö on täynnä ja ei muutakun uus tilalle =HALAPA..

kaksimassapyöriä menee manuaaleihin aika harvoin, ennemin dsg 6-vaiht rupee kolisemaan kun manuaalit..

kait niillä muillakin merkeillä on tauteja samanlailla kun vag vehkeillä, varsinkin kun noita ranskalaisia katselee sivusta...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.07.2013, 20:32
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...!
Niin tuota....kun tuossa eilen ehtoolla tutustuin autoon tarkemmin, niin löytyihän sieltä sellainen KRC.n lastu/poksi. KRC mukaan 105hp=>130 ja 250Nm=>305Nm. Oliskos tuossa sitte ollut se syy siihen pirteämpään "olemukseen".

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.07.2013, 20:39
Lohre Lohre ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Koillismaa
Viestit: 117
Perusasetus

Eipä tuosta kannata murehtia, pelkkä pintakutittelu on tehty

Ps. Eräs 500hv mesen omistaja sanoi, että "voima antaa keveyttä ajamiseen"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.02.2016, 08:19
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Tuli tussa eteen jännä tilanne...! luistonesto alkoi kesällä temppuilemaan, eli valo syttyi ja neliveto hävis. Tämä silee satunnaisesti....talven tullessa autolla saattoi ajaa "Normaali tilassa" 1-100km ennen kuin valo syttyi.

auto kävi testerissä ja testeri indikoi että "haldex pumppu" ja "nelivedon älypoksi" kaputt ja tarvii vaihtaa xxxx €uroa.

no tammikuun alussa syttyi sitten jarrupalojen varoitusvalo, palat aika finaalissa, ja osatkin hyllyssä. mutta....kas kummaa tuo pumppu ja älypoksi korjautuivat kuin itsestään. Vaihdoin levyt ja palat, nyt 3000km takana ja ei mitään vikaa missään.

oliko kuluneet jarrupalat syynä nelivedon temppuiluun vai mikä henkimaailman juttu tässä oli kyseessä???

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.02.2016, 09:51
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 793
Perusasetus

Itsellä Audi a4 1.9tdi vm.01 oli kans jännä vika , heitti luistoneston ja ajonvakautuksen aina pois päältä 10min ajon jälkeen. Viaksi paljastui loppujen lopuksi kaksi johtoa jotka lähtee laturilta, niistä oli kuoret hinkkautunu puhki. Kutistesukkaa päälle ja vika poistui
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.02.2016, 11:47
pesa570 pesa570 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.08.14
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 110
Perusasetus

Minulla taas oli joskus kymmenen vuotta sitten A4 -99. Siinä syttyi monesti samassa kohdassa nelostiellä etelän suuntaan motarilla Lahdessa Hartwalin kohdalla jarrujen ja sutimisen eston herja. Sammui kun käynnisti uudestaan. Vika toistui useita kertoja, aina lähes samalla kohtaa kilometrin sisällä.

Testeri kertoi syyksi tilapäistä rattiakselilla olevan spiraalin vikaa. Autossa oli yllätys yllätys väljä raidetandon pää ja tästä seurauksena ratti vähän vinossa.
Uuden raidetandon pään jälkeen ajoin autolla 100tkm ja koskaan ei ko. vika enää ilmestyny. Ilmeisesti tie oli tuossa kohtaan niin monta kilmetriä suora että joku boksi laski että nyt on ajettu ympyrä ratin kulman mukaan ja kaikki ei voi olla kunnossa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.02.2016, 16:11
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Lightbulb

Tarjotaan välillä faktaa mutun päälle.


Meillä on perheessä 2 caddyä, vanhempi vuodelta 1.9tdi 4-motion 2009 jolla on ensin ajettu 130tkm maantiellä ja sittemmin 100tkm ihan puhdasta kaupunkiajoa, tänä aikana on jouduttu vaihtamaan lämmityslaitteen ohjainpaneeli (vaihdettuna 260€) ja dpf-paine-eroanturi (vaihdettuna 190€). Lisäksi webastoa on korjattu pariin otteeseen, seuraavan kerran kun 5v vanha lämmitin vikaantuu aion vaihtaa koko vehkeen, olisi tullut halvemmaksi.

Tuoreempi näistä on 2013 caddy maxi 2.0tdi dsg 4-motion, jolla on nyt ajettu 126tkm, nyt huollossa meni vaihtoon parkkitutkan anturi ja apparin oven saranat, oli unohtunut huolto-ohjelman mukainen voitelu sieltä...

Vanhempi on vakio, tuoreempi on sen verran ohjelmoitu ettei V70 D5-volvo valoista pysy perässä, ja tuossa on mainittuna kaikki normaalin huolto-ohjelman ulkopuolelta tehdyt rempat, tietty polttimot vielä siihen päälle.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään vw transporter 4x4 98 2.5 tdi "power diesel" toyota4x4 O/M/V Ajoneuvot 5 11.11.2010 12:03
Myyty /myös vaihtoa vw jetta "91" 1.8i flair kaistapää O/M/V Ajoneuvot 10 30.03.2010 14:20
2l- koneen huohotus Tekniikka & Jutustelu 0 27.10.2007 23:05
koneen huohotus pakoputkeen.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 18 25.04.2006 18:17


Sivu luotu: 05:33 (GMT +2).