![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En ole koskaan omistanut yhtään VAG-autoa, mutta...
Lainaus:
Paljonko k.o vauhtipyörä ja vaihto maksaa? siis sitä taustaa vasten, että öljynvaihtoja tehdään alta 10 kpl k.o ajolla, ja tuo 200tkm tulee osassa VAG:laisissa muutamassa vuodessa, siis kuulostaa aika suunnittelukukkaselta, jos pitää paikkaansa. Ja tuo öljypumpun käyttö ongelma; Jos kerran vika, niin miksi ei ole hoidettu kuntoon takaisinkutsuissa? vai onko samaa sarjaa kuin Toyota HDJ-80 kiertokangen laakeriongelmat; Jätetty hoitamatta/tulleet ilmi vasta sitten kun suurin osa? autoja ei käy merkkihuollossa? (Ainakin -80 luvulla tehtiin "Yön yli-" huoltoja, siis auto tuotiin /haettiin huoltoon iltapäivällä, ja luvattiin että on valmis viimmeistään puoliltapäivin, ja tehtiin sitten pikkasen isompi remontti asiakkaan tietämättä... ja tämä asentajan kertomus ei ollut VAG konsernin tuotteista) Omakohtaisesti olen todennut yhden VAG-erikoisuuden: nuo 1,9 ja 2,5 tdi koneet "syö" jakopään hihnapyöriä; kaikkein kurjimmat huhut kertoo, että jokaisessa remmin vaihdossa on uusittu joku pyörä, mutta kuulemma aivan normaalia, että joka toisessa taikka kolmannessa.... Ja nuo juuttuva geometristen ongelmat ovat tuttuja myös muilla, mutta enpä ole yllättynyt, sillä nuohan kait pitäisi puhdistua normaalisti 300km moottoritie osuuden aikana, siis parissa tunnissa, muutaman kerran vuodessa, niin hyvin että 200 tkm ajettuna ne voidaan paalata/myydä entiseen itäsaksaan, josta ne sitten myydään 100 tkm ajon jälkeen pohjoiseen 170tkm ajettuna....
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itellä kokemusta -11 vuosimallin transporter, jolla ajettu 57 tkm. Jakopään rattaat kaikki aivan ruosteessa, koska pinnote kulunut pois. Autolla rullattu kaikki kilometrit pohjois-pohjanmaan alueella. Kaverilla -10 mallin seat 2.0 koneella. 90 tkm rullattuna sama homma. ja nämä molemmat meni heti valmistajan takuuseen, ilman mitään nikottelua. Sai jopa vuokra-auton korjauksen ajaksi tilalle. Sit rouvalla -06 passatti 2.0 koneella, jossa nämä "vialliset" diesel suuttimet. Vuoden vaihteessa tullut merkkiliikkeeseen huolto-ohjelmaksi vaihtaa suuttimet valmistajan takuuseen uusiin. Eli takuuasiat ainaki toimii hyvin volkkarilla.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miksi ostaa valmiiksi susi 2 litranen pumppusuutin moottori koska on saatavilla uusinta uutta 1.6 ja 2.0 CR moottoreita ja tietysti 1.9 pumppusuutin kone on kans lähes toiminta varma.
__________________
Susukimies henkeen ja vereen ![]() EX vehkeitä: Susukeja n.15kpl,Lada Nivoja 3kpl,Seat Toledi 1.9D -97 2kpl,Ford Mondeo -02,Seat Leon Tdi -08, Skoda Octavia Fsi -05,Skoda Octavia RS Tdi -07. Nykyiset: No Susuki tietysti,Ford Transit 2.0 -01 ja Seat Leon Tdi -13 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
ihte ostasin octavian 1.4 tsi dsg jos olisin ostamasa uudempaa autoa kuluuttaa yhtä vähä ku pikku ruokanen diesel
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vähän liippaa aihetta niin mitkä on ne ensimmäiset oireet kun 2.0 tdi dsg:n kaksoismassavauhtipyörä alkaa hajoamaan vai hajoaako kerrasta?
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
BKD kone on ollu hyvä 2.0tdi kone pumppari. Commonrail vs pumppari on mielipide kysymys, ainakin mun mielestä tykkääkö kuminauha/tasaisesti tulevasta tehosta vai pumppusuuttimen repivästä vedosta. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
esim: http://simplement.skoda.free.fr/tech...ontage-egr.htm http://simplement.skoda.free.fr/technique/egr.htm //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#10
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=BJ-40/76;1018087] siis onko tuo 200 tkm "normaali vaihtoväli"
Paljonko k.o vauhtipyörä ja vaihto maksaa? siis sitä taustaa vasten, että öljynvaihtoja tehdään alta 10 kpl k.o ajolla, ja tuo 200tkm tulee osassa VAG:laisissa muutamassa vuodessa, siis kuulostaa aika suunnittelukukkaselta, jos pitää paikkaansa"? ....Ei se 200tkm ole varmaankaan suunniteltu "vaihtoväli" vauhtipyörälle. Pikemminkin lähes kaikkien autonvalmistajien nykyisen filosofian mukaan se on koko auton elinkaaren loppu. Me vaan täällä "soviet finlandissa" joudutaan ajamaan verokarhun kyykyttämänä noilla vanhoilla romuilla. Esim. vaihteisto ja perä-öljyjä ei tarvi "koskaan" vaihtaa jne...huoh! Eli sitä taustaa vasten peilaten en ole yllättynyt tai pettynyt jos vauhtipyöräkin tulisi vaihdettavaksi joskus + 200tkm jälkeen. Onhan siihen matkaan tieten pitänyt jo vaihdella monenlaista muutakin kuluvaa (jarruja, DPF, ehkä jotain iskaria, ehkä se turbo tai sen huolto tms). Autot ovat vaan "monimutkaisempia" ja vikaherkempiä sitäkautta nykyään. Uusi kaksoismassa taitaa olla jossain 700€ korvilla + vaihto. Jotkut vaihtavat perinteisiä "kiinteitä" settejä tilalle...vähän halvemmalla.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#11
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa. Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi. Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Toki nuo 1.9TDI koneetkin on kuluvia siinä missä muutkin, mutta ollut tuotannossa sen verran pitkään että lastentaudit on saatu karsittua aika hyvin pois. Ja koneen luonne on mukavan sähäkkä, lähtee hyvin vetämään alhaalta asti. Ja lastulla saa helposti lisää voimaa... ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#13
|
||||
|
||||
![]()
On kyllä ihan "orginaali"....tiedä tuota lastua...ehtiihän sillä ihan sellasenaan kun se on!
![]() Käyttistä perheen kuskaukseen ku haetaan...ei oo hevoskärry tai asuntovaunua mitä roikottaa auton peräs! ![]() //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#15
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Ite pikkuisen skeptinen noihin "long life" öljyihin! Hyvälaatuinen synteetti öljy ja vaihto 2x vuodessa syksyllä ja keväällä (= n 10 000km/ vaihtöväli) Ei siinä hirveesti köyhdy ja hyvin on vehkeet pelittänyt! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Eikös nämä ekat 2.0TDI:t ole pumppusuutinkoneita niinku viimeset 1.9:t?
Oliko ne sitten niillä siemensin susisuuttimilla? Ja kunhan ei olleet vielä 8 venttiilisiä... Sitten tuli 16V ja common rail.... Elikkäs paljon eri koneita samalla mallimerkinnällä.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#17
|
||||
|
||||
![]()
2.0TDI pumpparia on ollut varmaan jostain 2000 luvun alkupuolelta johonkin 2000luvun loppuun. Ensimmäisenä ne tuli korvaamaan 1,9 pummparit Audiin ja Wolkkariin ja sitten samalla tavalla tuli ne Commonrailit joskus 2008/9 ekana Audiin ja wolsuun....Skodaa ja Seatti tehtiin vielä pumpparina muutaman vuoden pidempään. Varsinkin ns. perusautoissa ja ammattikäytön autoissa matalaviritteistä 1,9 pummpparia sai aika pitkään. Ne vikaherkät Siemenssin pummparit ovat käsittääkseni ainoastaan 170hv versioissa riippumatta merkistä (skoda, wolsu, audi jne)...kaikki muut ovat boschssilaisia ja perustuu paljolti samaan kuin ne 1,9 pumpparit. 2.0TDI koneita on todella montaa versioita....sekä 8v että 16v kannella. Mulla on esim vm. 2008 Audissa pumppari 2.0TDI kone pitkittäin, 140hv/320NM vakiona ja 8 venttiilinen kansi.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Eipä tuosta kannata murehtia, pelkkä pintakutittelu on tehty
![]() Ps. Eräs 500hv mesen omistaja sanoi, että "voima antaa keveyttä ajamiseen" |
#20
|
||||
|
||||
![]()
moi!
Tuli tussa eteen jännä tilanne...! luistonesto alkoi kesällä temppuilemaan, eli valo syttyi ja neliveto hävis. Tämä silee satunnaisesti....talven tullessa autolla saattoi ajaa "Normaali tilassa" 1-100km ennen kuin valo syttyi. auto kävi testerissä ja testeri indikoi että "haldex pumppu" ja "nelivedon älypoksi" kaputt ja tarvii vaihtaa xxxx €uroa. no tammikuun alussa syttyi sitten jarrupalojen varoitusvalo, palat aika finaalissa, ja osatkin hyllyssä. mutta....kas kummaa tuo pumppu ja älypoksi korjautuivat kuin itsestään. Vaihdoin levyt ja palat, nyt 3000km takana ja ei mitään vikaa missään. oliko kuluneet jarrupalat syynä nelivedon temppuiluun vai mikä henkimaailman juttu tässä oli kyseessä??? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä Audi a4 1.9tdi vm.01 oli kans jännä vika , heitti luistoneston ja ajonvakautuksen aina pois päältä 10min ajon jälkeen. Viaksi paljastui loppujen lopuksi kaksi johtoa jotka lähtee laturilta, niistä oli kuoret hinkkautunu puhki. Kutistesukkaa päälle ja vika poistui
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään vw transporter 4x4 98 2.5 tdi "power diesel" | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.11.2010 12:03 |
Myyty /myös vaihtoa vw jetta "91" 1.8i flair | kaistapää | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 30.03.2010 14:20 |
2l- koneen huohotus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.10.2007 23:05 | |
koneen huohotus pakoputkeen.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.04.2006 18:17 |