Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.06.2013, 00:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

En ole koskaan omistanut yhtään VAG-autoa, mutta...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
.....Öljypumpussa ei ole mitään vikaa, mutta sen käyttövoiman antavassa ketjussa/tapissa on ollut vikoja. Tappivälitteiseen/hammasratasvälitteiseen saa uuden paremman karkaistun tapin marmorilta 9€, vaihtotyö toki jotain maksaa.....
Vauhtipyörä on kaksoismassa, mikä on periaatteessa kuluva kuten kytkinkin. Jonkun verran ollut vikaa tai nopeahkoa kulumista. Mutta paljon myös tiedossa tapauksia missä on menty ilman ongelmia yli 200.000km ja vielä "viritettynä". Turbot eivät ole kovin pitkäikäisiä varsinkaan softaviritettynä ja äärimilleen rääkättynä. Uusia taitaa saada n. 700€ hintaan.
Minusta tuo toteamus: "Vauhtipyörä on kaksoismassa, mikä on periaatteessa kuluva kuten kytkinkin. Jonkun verran ollut vikaa tai nopeahkoa kulumista. Mutta paljon myös tiedossa tapauksia missä on menty ilman ongelmia yli 200.000km" siis onko tuo 200 tkm "normaali vaihtoväli"
Paljonko k.o vauhtipyörä ja vaihto maksaa? siis sitä taustaa vasten, että öljynvaihtoja tehdään alta 10 kpl k.o ajolla, ja tuo 200tkm tulee osassa VAG:laisissa muutamassa vuodessa, siis kuulostaa aika suunnittelukukkaselta, jos pitää paikkaansa.

Ja tuo öljypumpun käyttö ongelma; Jos kerran vika, niin miksi ei ole hoidettu kuntoon takaisinkutsuissa? vai onko samaa sarjaa kuin Toyota HDJ-80 kiertokangen laakeriongelmat; Jätetty hoitamatta/tulleet ilmi vasta sitten kun suurin osa? autoja ei käy merkkihuollossa? (Ainakin -80 luvulla tehtiin "Yön yli-" huoltoja, siis auto tuotiin /haettiin huoltoon iltapäivällä, ja luvattiin että on valmis viimmeistään puoliltapäivin, ja tehtiin sitten pikkasen isompi remontti asiakkaan tietämättä... ja tämä asentajan kertomus ei ollut VAG konsernin tuotteista)

Omakohtaisesti olen todennut yhden VAG-erikoisuuden: nuo 1,9 ja 2,5 tdi koneet "syö" jakopään hihnapyöriä; kaikkein kurjimmat huhut kertoo, että jokaisessa remmin vaihdossa on uusittu joku pyörä, mutta kuulemma aivan normaalia, että joka toisessa taikka kolmannessa....

Ja nuo juuttuva geometristen ongelmat ovat tuttuja myös muilla, mutta enpä ole yllättynyt, sillä nuohan kait pitäisi puhdistua normaalisti 300km moottoritie osuuden aikana, siis parissa tunnissa, muutaman kerran vuodessa, niin hyvin että 200 tkm ajettuna ne voidaan paalata/myydä entiseen itäsaksaan, josta ne sitten myydään 100 tkm ajon jälkeen pohjoiseen 170tkm ajettuna....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.06.2013, 09:21
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Omakohtaisesti olen todennut yhden VAG-erikoisuuden: nuo 1,9 ja 2,5 tdi koneet "syö" jakopään hihnapyöriä; kaikkein kurjimmat huhut kertoo, että jokaisessa remmin vaihdossa on uusittu joku pyörä, mutta kuulemma aivan normaalia, että joka toisessa taikka kolmannessa...
Tuo tuntuu olevan ongelmana oulun seudulla, niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin että ongelma rajoittuu melko pienelle alueelle. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=165477
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.06.2013, 10:18
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo Näytä viesti
Tuo tuntuu olevan ongelmana oulun seudulla, niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin että ongelma rajoittuu melko pienelle alueelle. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=165477
Tämä on harvinaisen tosi, ja koskee kaikki vag koneilla varustettuja erityisesti 2.0 tdi koneita.

Itellä kokemusta -11 vuosimallin transporter, jolla ajettu 57 tkm. Jakopään rattaat kaikki aivan ruosteessa, koska pinnote kulunut pois. Autolla rullattu kaikki kilometrit pohjois-pohjanmaan alueella.

Kaverilla -10 mallin seat 2.0 koneella. 90 tkm rullattuna sama homma.

ja nämä molemmat meni heti valmistajan takuuseen, ilman mitään nikottelua. Sai jopa vuokra-auton korjauksen ajaksi tilalle.

Sit rouvalla -06 passatti 2.0 koneella, jossa nämä "vialliset" diesel suuttimet. Vuoden vaihteessa tullut merkkiliikkeeseen huolto-ohjelmaksi vaihtaa suuttimet valmistajan takuuseen uusiin.

Eli takuuasiat ainaki toimii hyvin volkkarilla.
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.06.2013, 19:23
valu valu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.02.06
Sijainti: Pori,Lavia, Finland.
Viestit: 710
Perusasetus

Miksi ostaa valmiiksi susi 2 litranen pumppusuutin moottori koska on saatavilla uusinta uutta 1.6 ja 2.0 CR moottoreita ja tietysti 1.9 pumppusuutin kone on kans lähes toiminta varma.
__________________
Susukimies henkeen ja vereen

EX vehkeitä: Susukeja n.15kpl,Lada Nivoja 3kpl,Seat Toledi 1.9D -97 2kpl,Ford Mondeo -02,Seat Leon Tdi -08, Skoda Octavia Fsi -05,Skoda Octavia RS Tdi -07.

Nykyiset: No Susuki tietysti,Ford Transit 2.0 -01 ja Seat Leon Tdi -13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.06.2013, 19:35
tleppis:n Avatar
tleppis tleppis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.09.09
Sijainti: ylivieska
Viestit: 459
Perusasetus

ihte ostasin octavian 1.4 tsi dsg jos olisin ostamasa uudempaa autoa kuluuttaa yhtä vähä ku pikku ruokanen diesel
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.07.2013, 16:57
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tleppis Näytä viesti
ihte ostasin octavian 1.4 tsi dsg jos olisin ostamasa uudempaa autoa kuluuttaa yhtä vähä ku pikku ruokanen diesel
Hetken kun tutkit tarkemmin niin hieman epäilen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.07.2013, 18:57
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Vähän liippaa aihetta niin mitkä on ne ensimmäiset oireet kun 2.0 tdi dsg:n kaksoismassavauhtipyörä alkaa hajoamaan vai hajoaako kerrasta?
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.06.2013, 19:42
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja valu Näytä viesti
Miksi ostaa valmiiksi susi 2 litranen pumppusuutin moottori koska on saatavilla uusinta uutta 1.6 ja 2.0 CR moottoreita ja tietysti 1.9 pumppusuutin kone on kans lähes toiminta varma.
Kaameesti menny egr:iä noista koneista ainakin skodan puolelta.. tosin meillä käy vaan ne vialliset autot että suhteessa. . Cr meinaan.
BKD kone on ollu hyvä 2.0tdi kone pumppari.
Commonrail vs pumppari on mielipide kysymys, ainakin mun mielestä tykkääkö kuminauha/tasaisesti tulevasta tehosta vai pumppusuuttimen repivästä vedosta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.06.2013, 20:23
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Kaameesti menny egr:iä noista koneista ainakin skodan puolelta.. tosin meillä käy vaan ne vialliset autot että suhteessa.
joo onhan noita juttuja ulkomaan foorumeilla

esim:

http://simplement.skoda.free.fr/tech...ontage-egr.htm

http://simplement.skoda.free.fr/technique/egr.htm

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.06.2013, 19:49
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

[QUOTE=BJ-40/76;1018087] siis onko tuo 200 tkm "normaali vaihtoväli"
Paljonko k.o vauhtipyörä ja vaihto maksaa? siis sitä taustaa vasten, että öljynvaihtoja tehdään alta 10 kpl k.o ajolla, ja tuo 200tkm tulee osassa VAG:laisissa muutamassa vuodessa, siis kuulostaa aika suunnittelukukkaselta, jos pitää paikkaansa"?



....Ei se 200tkm ole varmaankaan suunniteltu "vaihtoväli" vauhtipyörälle. Pikemminkin lähes kaikkien autonvalmistajien nykyisen filosofian mukaan se on koko auton elinkaaren loppu. Me vaan täällä "soviet finlandissa" joudutaan ajamaan verokarhun kyykyttämänä noilla vanhoilla romuilla. Esim. vaihteisto ja perä-öljyjä ei tarvi "koskaan" vaihtaa jne...huoh!

Eli sitä taustaa vasten peilaten en ole yllättynyt tai pettynyt jos vauhtipyöräkin tulisi vaihdettavaksi joskus + 200tkm jälkeen. Onhan siihen matkaan tieten pitänyt jo vaihdella monenlaista muutakin kuluvaa (jarruja, DPF, ehkä jotain iskaria, ehkä se turbo tai sen huolto tms). Autot ovat vaan "monimutkaisempia" ja vikaherkempiä sitäkautta nykyään. Uusi kaksoismassa taitaa olla jossain 700€ korvilla + vaihto. Jotkut vaihtavat perinteisiä "kiinteitä" settejä tilalle...vähän halvemmalla.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.06.2013, 05:56
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa.

Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi.

Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa?

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.06.2013, 08:06
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa.

Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi.

Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa?

//Janne
Paljonko koneesta on otettu tehoa? Itse näkisin tuollaisen ocun varsin hyvänä vaihtoehtona aika vähän ajettukin vielä...

Toki nuo 1.9TDI koneetkin on kuluvia siinä missä muutkin, mutta ollut tuotannossa sen verran pitkään että lastentaudit on saatu karsittua aika hyvin pois. Ja koneen luonne on mukavan sähäkkä, lähtee hyvin vetämään alhaalta asti. Ja lastulla saa helposti lisää voimaa...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.06.2013, 09:09
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Paljonko koneesta on otettu tehoa?
On kyllä ihan "orginaali"....tiedä tuota lastua...ehtiihän sillä ihan sellasenaan kun se on!

Käyttistä perheen kuskaukseen ku haetaan...ei oo hevoskärry tai asuntovaunua mitä roikottaa auton peräs!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.06.2013, 09:29
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...! Kulutus 200km koelenkillä ajotietsikan mukaan 5,5l/100km 80% maantietä 90km ja 20% kaupunkiajoa.

Hita oli 3000€ halvempi mutta auto 2v vanhempi.

Olisko jollakin asiaan jotain kommentoitavaa?

//Janne
Varmaan ihan hyvä hankinta. Aika paljon koeteltua perustekniikkaa tuossa autossa. Öljynvaihtoja kannataa tehdä tiheämmin mitä longlife/30.000km mahdollistaisi, samoin voimansiirto/haldeksiin vaihtaisin heti öljyt jos ei ole huoltohistoria tiedossa.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.06.2013, 09:56
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Ite pikkuisen skeptinen noihin "long life" öljyihin! Hyvälaatuinen synteetti öljy ja vaihto 2x vuodessa syksyllä ja keväällä (= n 10 000km/ vaihtöväli) Ei siinä hirveesti köyhdy ja hyvin on vehkeet pelittänyt!

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.06.2013, 11:11
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Eikös nämä ekat 2.0TDI:t ole pumppusuutinkoneita niinku viimeset 1.9:t?
Oliko ne sitten niillä siemensin susisuuttimilla?
Ja kunhan ei olleet vielä 8 venttiilisiä...

Sitten tuli 16V ja common rail....

Elikkäs paljon eri koneita samalla mallimerkinnällä.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.06.2013, 11:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

2.0TDI pumpparia on ollut varmaan jostain 2000 luvun alkupuolelta johonkin 2000luvun loppuun. Ensimmäisenä ne tuli korvaamaan 1,9 pummparit Audiin ja Wolkkariin ja sitten samalla tavalla tuli ne Commonrailit joskus 2008/9 ekana Audiin ja wolsuun....Skodaa ja Seatti tehtiin vielä pumpparina muutaman vuoden pidempään. Varsinkin ns. perusautoissa ja ammattikäytön autoissa matalaviritteistä 1,9 pummpparia sai aika pitkään. Ne vikaherkät Siemenssin pummparit ovat käsittääkseni ainoastaan 170hv versioissa riippumatta merkistä (skoda, wolsu, audi jne)...kaikki muut ovat boschssilaisia ja perustuu paljolti samaan kuin ne 1,9 pumpparit. 2.0TDI koneita on todella montaa versioita....sekä 8v että 16v kannella. Mulla on esim vm. 2008 Audissa pumppari 2.0TDI kone pitkittäin, 140hv/320NM vakiona ja 8 venttiilinen kansi.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.07.2013, 20:32
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

Jatkoa...eli löytyi yks 1,9tdi 4x4 oktavia ajettavaksi. 120tkm lasissa..! Mielestäni 1,9 on "pirteämpi" ( jos nyt dieselistä saa pirteetä?) ja "hauskempi" ajaa...!
Niin tuota....kun tuossa eilen ehtoolla tutustuin autoon tarkemmin, niin löytyihän sieltä sellainen KRC.n lastu/poksi. KRC mukaan 105hp=>130 ja 250Nm=>305Nm. Oliskos tuossa sitte ollut se syy siihen pirteämpään "olemukseen".

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.07.2013, 20:39
Lohre Lohre ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Koillismaa
Viestit: 117
Perusasetus

Eipä tuosta kannata murehtia, pelkkä pintakutittelu on tehty

Ps. Eräs 500hv mesen omistaja sanoi, että "voima antaa keveyttä ajamiseen"
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.02.2016, 08:19
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

moi!

Tuli tussa eteen jännä tilanne...! luistonesto alkoi kesällä temppuilemaan, eli valo syttyi ja neliveto hävis. Tämä silee satunnaisesti....talven tullessa autolla saattoi ajaa "Normaali tilassa" 1-100km ennen kuin valo syttyi.

auto kävi testerissä ja testeri indikoi että "haldex pumppu" ja "nelivedon älypoksi" kaputt ja tarvii vaihtaa xxxx €uroa.

no tammikuun alussa syttyi sitten jarrupalojen varoitusvalo, palat aika finaalissa, ja osatkin hyllyssä. mutta....kas kummaa tuo pumppu ja älypoksi korjautuivat kuin itsestään. Vaihdoin levyt ja palat, nyt 3000km takana ja ei mitään vikaa missään.

oliko kuluneet jarrupalat syynä nelivedon temppuiluun vai mikä henkimaailman juttu tässä oli kyseessä???

//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 04.02.2016, 09:51
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 793
Perusasetus

Itsellä Audi a4 1.9tdi vm.01 oli kans jännä vika , heitti luistoneston ja ajonvakautuksen aina pois päältä 10min ajon jälkeen. Viaksi paljastui loppujen lopuksi kaksi johtoa jotka lähtee laturilta, niistä oli kuoret hinkkautunu puhki. Kutistesukkaa päälle ja vika poistui
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään vw transporter 4x4 98 2.5 tdi "power diesel" toyota4x4 O/M/V Ajoneuvot 5 11.11.2010 12:03
Myyty /myös vaihtoa vw jetta "91" 1.8i flair kaistapää O/M/V Ajoneuvot 10 30.03.2010 14:20
2l- koneen huohotus Tekniikka & Jutustelu 0 27.10.2007 23:05
koneen huohotus pakoputkeen.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 18 25.04.2006 18:17


Sivu luotu: 10:46 (GMT +2).