2.0TDI pumpparia on ollut varmaan jostain 2000 luvun alkupuolelta johonkin 2000luvun loppuun. Ensimmäisenä ne tuli korvaamaan 1,9 pummparit Audiin ja Wolkkariin ja sitten samalla tavalla tuli ne Commonrailit joskus 2008/9 ekana Audiin ja wolsuun....Skodaa ja Seatti tehtiin vielä pumpparina muutaman vuoden pidempään. Varsinkin ns. perusautoissa ja ammattikäytön autoissa matalaviritteistä 1,9 pummpparia sai aika pitkään. Ne vikaherkät Siemenssin pummparit ovat käsittääkseni ainoastaan 170hv versioissa riippumatta merkistä (skoda, wolsu, audi jne)...kaikki muut ovat boschssilaisia ja perustuu paljolti samaan kuin ne 1,9 pumpparit. 2.0TDI koneita on todella montaa versioita....sekä 8v että 16v kannella. Mulla on esim vm. 2008 Audissa pumppari 2.0TDI kone pitkittäin, 140hv/320NM vakiona ja 8 venttiilinen kansi.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
|