Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester
Tätä rojektia seuratessa tulee väistämättä mieleen kysymys, että eikö olisi selvinnyt vähemmällä rakentamisella, jos autossa olisi tehokkaampi 4L bensakutonen, jossa potkua reilusti pienempien eli esim niiden Ziarellien pyöritykseen? Vai onko ajatuksena mennä niin hitaasti esim. soilla, että hapetus ei tule maaston vaurioitumisen takia kysymykseen?
Mun nyt jo poismyyty bensa-XJ pärjäsi hyvin 33" Kaimaneilla, vaikka ne oli todellisilta mitoiltaan Ziarellejä tuuman pienemmät niin halkaisijassa kuin leveydessä; muistaakseni.
|
Jos nuo akselit saa rikki jo tuolla VM:n kiisselillä niin enpä uskaltais tuonne nokalle enempää tehoa tyrkyttää, ekat tikut meni heti ekalla testireissulla Ziarelleilla
Maastossa ajetaan maaston ja kaluston vaatimalla/sallimalla tavalla, joskus sillä vaivasella hapella mitä tuosta motista saa irti, suurimman osan ajasta kuitenkin hiippailemalla.
Ei se 2300kg mörrimöykky mene siellä oikeasti märässä paikassa hapellakaan, parempi yrittää vain pysyä pinnalla ja helpottaa vinssaamista
Ei nuo akselit tunnu pysyvän kasassa edes meikäläisen neitimäisellä ajotavalla, joten parempaa tilalle. Totta kait ne rupeais kestämään kun rengasta pienentäis tarpeeks, mutta se on jo sitten oma juttunsa ja omat reittinsä, eikä siinä mitään kukin taaplaa tyylillään.
Onhan noita eri kokosia renkaita (235, 265, 33, 35) tullu Jeepin alla kulutettua mutta sitä mukaa kun aina vain vaikeempaan paikkaan haluaa päästä muuttuu vaatimuksetkin. Tai sitten en vain osaa ajaa, kompensoidaan sitä sitten
Ja jos vähemmällä vaivalla rakentamisen suhteen haluaa päästä niin ostaa jonkun muun kuin XJ:n tai pysyy poissa noista oikeasti hankalista maastoista

Rakentaminen on meikälle ainakin se yksi ISO asia tämän offipuuhastelun parissa, koko ajan oppii jotain uutta