Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2013, 20:47
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Suunnittelua ja purkua...


Taka-akseli purkautuu, enää navat irti ja vois ruveta plasmaamaan tojon kiinnikkeet pois ja hitsaamaan perän alapintaan ja alareunaan hieman panssaria. Varaperäkin näyttää hyvältä. Eikä lukossakaan näyttäs olevan mitään kulumaa.
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-219.jpg
Views:	934
Size:	942,7 Kt
ID:	35089Click image for larger version

Name:	2013-03-23-220.jpg
Views:	828
Size:	953,0 Kt
ID:	35090

Tojo romukasa kasvaa pikku hiljaa, kallistuksen vakaimia, panhardi, jarruputkia, jarrukilpiä...
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-221.jpg
Views:	621
Size:	950,4 Kt
ID:	35091

Raidetangon ja ohjauksen sunnitelmat rupee selkiämään, tuohon vielä ainesputkesta raidetanko ja oikean mittainen ohjauksen tanko niin se vois olla siinä:
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-222.jpg
Views:	564
Size:	944,9 Kt
ID:	35092
Ja raidetanko tulis kiinni hodarin ohjaushilppeisiin akselissa eikä raidetangon hilppeisiin kun näyttäs että nousee siten paremmin ylös suhteessa akseliputkeen. Kuskin puolelle tulee RHD:n versio niin pitäs passata hyvin paikoilleen ja sitten nuo raidetangon hilppeet voi vain suoraan leikata pois tuolta akselin takapuolelta.

Etuperämurikan pyöräytys ja murikan pinnapulttien uudelleen sijoitus näyttäs onnistuvan Hiluxin murikan kuoria hyväksi käyttäen. Kolme pinnapulttia näyttäs olevan symmetrisesti sijoitettu tuohon kuoreen eli tuolla Hiluxin tyhjällä murikan kuorella voi 'siirtää' nuo 3 pinnapulttia toiselle puolelle niin hodarin murikka pitäs olla sitten huomattavasti helpompi saada suoraan paikoilleen. Eli ensin hitsaa tuon lukon reiän ja lautaspyörän kolot ja vanhojen pinnapulttien reiät umpeen, 'siirtää' nuo 3 pinnapulttia tuolla kuorella toiselle puolelle ja sitten hodarin murikalla/tiivisteellä merkkaa loput reiät ja murikka pitäs olla pyöräytetty.
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-215.jpg
Views:	651
Size:	926,7 Kt
ID:	35093Click image for larger version

Name:	2013-03-23-217.jpg
Views:	633
Size:	920,9 Kt
ID:	35094

Paitsi että perän etupuoli pitää muokata myös jotta lautaspyörä mahtuu eli vanha 'koppa' irti ja putkipäädystä uus tilalle. Seinävahvuus tuolla putkipäädyllä 6,3mm joten tuossa tulee panssari etuperään samalla.
Click image for larger version

Name:	2013-03-23-218.jpg
Views:	698
Size:	974,9 Kt
ID:	35095

Tästä se pikku hiljaa, kohta alkas olemaan suunnitelmat sillä mallilla että vois ruveta jo osaa toteuttamaankin. Ja kunhan noita tilattuja osia tipahtelis tontille vähän enemmänkin niin pääsis lukkojen kimppuun, välitykset vaihtamaan, kardaanin sovitelaipat virittelemään, jne jne....

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2013, 21:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Hitaasti mutta varmasti... Nyt on molemmat akselit purettuna ja arat pinnat suojattuna.
Katotaan jos nuo sais hiekkakylpyyn lähiaikoina niin ois mukavampi plasmailla ja hitsailla noita.

Click image for larger version

Name:	2013-03-24-223.jpg
Views:	780
Size:	876,0 Kt
ID:	35137
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.03.2013, 08:04
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Haalaa tähän paikalliseen niin mää puhallan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2013, 09:02
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Haalaa tähän paikalliseen niin mää puhallan
Kiitokset vinkistä, mutta paikka löyty jo ja halavalla
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.03.2013, 23:33
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tojo romukasa kasvaa pikku hiljaa, kallistuksen vakaimia, panhardi, jarruputkia, jarrukilpiä...
Ei olis takajarrukilpiä myydä?
Asiallista meininkiä!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.03.2013, 08:46
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme Näytä viesti
Ei olis takajarrukilpiä myydä?
Asiallista meininkiä!
Pitäs löytää jostain ne pienemmät/vanhemmat versiot jotka mahtuu 15" vanteeseen, sitten vois myydä nuo isot takajarrut kilpineen pois...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.03.2013, 20:35
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No nyt on taas kevennetty akseleita, kävivät ensin hiekkakylvyssä ja sitten plasmalla leikkelin vanhat korvakot ja muut pois.
Oli kerrankin nautinto plasmalla leikellä kun ei ollu ruosteista tavaraa

Click image for larger version

Name:	2013-03-27-232.jpg
Views:	663
Size:	918,2 Kt
ID:	35261

Noita kun vielä vähän hierasee lamellilaikoilla niin alkaa olla valmista uusille kiinnikkeille ja korvakoille.

Jonkin verran jäi korvakkoja ja muita hilppeitä kierrätettäväksi tähän ja muihin projekteihin.

Click image for larger version

Name:	2013-03-27-230.jpg
Views:	586
Size:	884,2 Kt
ID:	35262

Eiköhän sitä kohta pääse rakentamaan uutta eikä vain koko ajan riivi vanhoja pois...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.03.2013, 16:09
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Etuakseli etenee, murikan kääntö...


Pääsiäisen kunniaks piti ruveta puuhaamaan tuota etuakselin murikan kääntöä.

Ensin lamellilla kaikki vanhojen korvakkojen jne. jämät pois akseliputkesta:
Click image for larger version

Name:	2013-03-29-234.jpg
Views:	562
Size:	1,34 Mt
ID:	35368

Sitten vanhojen lautaspyörän ja lukon kolojen täyttö + väärissä kohdissa olevien pinnapulttien hävitys:
Click image for larger version

Name:	2013-03-29-235.jpg
Views:	556
Size:	1,34 Mt
ID:	35369

Hiluksin murikkaa apuna käyttäen kolmen pinnapultin siirto toisen kätiseksi:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-236.jpg
Views:	578
Size:	1,30 Mt
ID:	35370

Lisää rautaa lukon uudelle paikalle, sitten uuden kätiset lautaspyörän ja lukon kolot kehään + etuperän etukoppa irti:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-237.jpg
Views:	587
Size:	1,58 Mt
ID:	35371

Tämän jälkeen murikka jo istuukin paikoilleen 180 astetta käännettynä :
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-239.jpg
Views:	582
Size:	1,48 Mt
ID:	35372

Etupuolelta kurkkii vielä murikka tässä vaiheessa:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-240.jpg
Views:	543
Size:	1,27 Mt
ID:	35373

Etupuolelta kaikki vanhan patin jämät pois ja tilalle putkipääty heftiin:
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-241.jpg
Views:	539
Size:	1,79 Mt
ID:	35374

Jotenkin härskin ison näkönen tu putkipääty paikoillaan...
Click image for larger version

Name:	2013-03-30-242.jpg
Views:	989
Size:	1,90 Mt
ID:	35375Click image for larger version

Name:	2013-03-30-244.jpg
Views:	592
Size:	1,76 Mt
ID:	35376Click image for larger version

Name:	2013-03-30-245.jpg
Views:	581
Size:	1,72 Mt
ID:	35377

Lautaspyörällä on nyt enemmän tilaa kuin aiemmin ja varsinaista panssaria ei enää tarvi koska putkipääty yli 6mm terästä.

Enää pitäs hitsata tuo putkipääty ympäri asti kiinni, muutaman pinnapultti puuttuu murikan kiinnityksestä, tyhjennysproppu banjon alapintaan, öljyntason tarkistusproppu keskelle perää ja lisää rautaa perän alapintaan että kestää hieroa.
Siinäpä se murikan pyöräytys taitais sitten jo ollakkin... ja toivotaan että vetarit menee vielä paikoilleen eikä murikka kovin vinossa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.03.2013, 18:46
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Ja tämän jälkeen akseli paikolleen jotta saa todeta, että tuo putkipääty olikin sen verta pitkä, että se tulee ohjausvarren ja raidetangon eteen ja eiku madaltamaan ja tekemään koloa
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.03.2013, 20:05
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Ja tämän jälkeen akseli paikolleen jotta saa todeta, että tuo putkipääty olikin sen verta pitkä, että se tulee ohjausvarren ja raidetangon eteen ja eiku madaltamaan ja tekemään koloa
Eiköhän tuosta tuu otettua jonkun verran pois ylimääräsiä jo ennen sitäkin
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.03.2013, 20:21
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Samaa katsoin myös. Omassa päädyn vaihdossa oli aika millipeliä panhardin ja hammaspyörän kanssa Rangessa. Miten lie tässä XJ/HDJ sovelluksessa?
Ohensin jotain 18mm tuosta kannesta, siivu pois.

Öljytilavuus kasvaa tuolla täydellä kannella kivasti
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 19:57 (GMT +2).