KoniJeep kirjoittaa täyttä soopaa, mutta onhan se tapa tuokin leimata itsensä narriksi.
Auton osto on aina kompromissi eri ominaisuuksien suhteen, painototus siellä mikä on kullekin tärkeintä. Kun katselin autoa johon kolme turvaistuinta mahtuu takapenkille, niin huomasin tarjonnan olevan kovin tila-autopainotteista. Tavallisen henkilöauton ongelma on lokasuojat takapenkin reunoilla sekä muotoiltu takapenkki. Toinen ongelma keskivertoa pidemmälle ihmiselle muodostuu etutiloista. Selkä menosuuntaan oleva turvaistuin vie tilat etupenkiltä minimiin, eikä siellä pysty olemaan mukavasti mitenkään. Joissakin tila-autoissa samaa havaittavissa.
Hondan nelivedosta mainitsin sen vuoksi, että se toimii hyvin samalla tavalla kuin muutkin kytkeytyvät nelivedot. Turhaan täällä toitotetaan sen huonoudesta, kun muutkaan citymaasturit eivät ole sen kummempia. Kun tässä Grand Vitara mainittiin, niin alennusvaihteisto on varsin hyödyllinen ahtaissa paikoissa sekä kärryä peruutettaessa. Jää kytkimen luistattamiset pois. Lukot akseleilta kuitenkin puuttuu, niin oikeaksi maasturiksi leimaaminen kuulostaa hurskastelulta.
|