Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2012, 23:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Nii justiinsa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos nuorena kun kortin sai oli huomio keskittynyt aika lailla ajamisessa oman itsensä ympärille.

Nyt kun tulee toisinaan ammatikseenkin ajeltua, kiinnostaa liikenteen toimivuus ja turvallisuus kokonaisuutena. Mitä turvallisempaa ja varmempaa menoa, sen parempi.

Vähemmän omaa napaa tuijottavalla ajamisella saisi paremman ja turvallisemman liikenteen. Toisaalta oma tontti pitää hoitaa ja vaikkapa asianmukaiset rengasvalinnat liittyy siihen.
Asia on loppujen lopuksi juuri näin. Maasturillakin voi ajaa vaikka minkälaisilla kaljuilla ja itsekin olen ajanut yli kymmenen vuotta. Pitkät turvavälit ja paikoin hidas ajotapa ei ole ongelma minulle,yhtään kolaria ei ole tullut. ongelmia aiheuttaa yleensä pojan koltiaiset ja itsekkäät kusipäät jotka eivät osaa/kiinnosta ajatella muuta kuin itseään. Jos kanssa autoilijat olis niinku esim. tää tekniikkamies ni ajaisin vieläki Maxxis creepyillä. Sinänsä M+S renkailla ajetut kilsat ovat opettaneet hyvän ajotavan josta on etua millä tahansa ajettaessa.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.12.2012, 23:27
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Ja jos menee minkä tahansa kylän baariin niin sieltä löytyy Wanhoja automiehiä mitkä vielä 2012:kin ovat sitä mieltä että hyvä kesärenkaat on yhtä hyvät kuin nykyiset talvikumit koska nastat on niin huonoja...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.12.2012, 23:40
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Nii-i


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja jos menee minkä tahansa kylän baariin niin sieltä löytyy Wanhoja automiehiä mitkä vielä 2012:kin ovat sitä mieltä että hyvä kesärenkaat on yhtä hyvät kuin nykyiset talvikumit koska nastat on niin huonoja...
Ja ne samat äijät mitkä tietää kaikesta kaiken ni tietää myös sen et kaikki on ihan paskoja kuskeja ,varsinki ämmät paitsi ne itte. Ja ne on juonu korttinsa 10 vuotta sitte ku ne promillerajat on kukkahattu tätien ja homojen ja taidottomien kuskien propagandaa. Ja ennen oli kaikki paremmin ja nykyään ihan perseestä,kohta ne varmaan lantraa kaljanki!!
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.12.2012, 23:45
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Eimen...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2012, 15:57
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Vuos takaperin tökkäsin lunariin yhden farkku golfin kun hää toppas liikennevaloihin kerrasta, kuultuaan hälytys sireenin äänen. Kerrostalojen välissä ei minkäänlaista näkyvyyttä ni tää kotipoika säikähti sireeniä ja se oli siinä sit Alla oli nokian abaut parivuotta vanhat nastat ja ei pysähtyny ni ei pysähtyny. Nyt alla Goodyearin Wranglerit ja kyllä noilla pärjää ihan hyvin sen minkä minä tartteen. Samalla tavalla ajelen kuin ennenkin ja takavedolla ei pääse juur mihinkään mut nelikolla pääseen ja pysähtyykin kuten kuuluu. Takavedolla ei myöskään pysähdy kummosesti kun vaan etuset pyrkii lukkoon ja KYLLÄ jarrut on kunnossa ja uudet ja komeet ja kaikkee mutta nelikolla kun päästelee ni ei nyt just ole himoja ruveta nastoja ostelee tahi noihin porailee. Asenne ratkaisee myös tässä asiassakin, ikävä kyllä. Olishan tuo kivaa verrata nastallisiin Wranglereihin tai yleensä vastaaviin nastallisiin nappularenkaisiin et kummonen se ero sit olis, minun ajotyylilläni!


-Vain köyhillä on kiire-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.12.2012, 16:32
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Eilisen Tre-Hki-Tre reissun jälkeen käytiin tänään rengasliikkeessä tilaamassa nastarenkaat alle...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.12.2012, 16:39
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Minulla on alla jotkut mallia made in russia nastikkaat. En tiedä kuinka kauan varastossa seisseet. Pari vuotta sitten ostin kun ei ekoja talvia helsingissä tällä autolla ajelin ja halusin auton pysähtyvän. Kaksi talvea ajanut ja yhtään nastaa ei ole irti lähtenyt ja pintaa kulunut 1,5mm. Paskimmat nastikkaat mitä voi olla! Pitää hieman paremmin kuin kesänakit kun ovat niin kapeat. Ajotyyli on pakko olla rauhallinen ja ennakoiva että ei mitään satu. Ei kai siinä sitten, ajellaan sen mukaan millaset renkaat on alla ja sillä hyvä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.12.2012, 19:16
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Ammuin kesän alla olleisiin 31x10.5 GT Radialin M/T kuvioisiin pakettiauton nastat, 120kpl per rengas. Eli reunoilla oleviin paloihin tuli jokaseen 1 nasta ja keskellä kuviota oleviin paloihin joka toiseen, tietysti nasta aina vähän eri kohtaan palaa ettei oo kaikki nastat peräkkäin.

Pidossa ei valittamista, melkeen samaa luokkaa kuin viime talvena alla olleissa 205R16 Hakkapeliitta C2 -nastarenkaissa. Sivuttaispidossa nokialainen oli parempi, kiihdytyksissä ja jarrutuksissa ei mielestäni ole eroa.
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2012, 23:45
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja jos menee minkä tahansa kylän baariin niin sieltä löytyy Wanhoja automiehiä mitkä vielä 2012:kin ovat sitä mieltä että hyvä kesärenkaat on yhtä hyvät kuin nykyiset talvikumit koska nastat on niin huonoja...
"Oikea Vastaus" useimpiin kysymyksiin löytyy Unionin, eiku Kesoilin, eiku Esson, eiku ABC:n baarista ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2012, 23:51
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.017
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Asia on loppujen lopuksi juuri näin. Maasturillakin voi ajaa vaikka minkälaisilla kaljuilla ja itsekin olen ajanut yli kymmenen vuotta. Pitkät turvavälit ja paikoin hidas ajotapa ei ole ongelma minulle,yhtään kolaria ei ole tullut. ongelmia aiheuttaa yleensä pojan koltiaiset ja itsekkäät kusipäät jotka eivät osaa/kiinnosta ajatella muuta kuin itseään. Jos kanssa autoilijat olis niinku esim. tää tekniikkamies ni ajaisin vieläki Maxxis creepyillä. Sinänsä M+S renkailla ajetut kilsat ovat opettaneet hyvän ajotavan josta on etua millä tahansa ajettaessa.
Sepä tässä liikenteessä onkin, että virheet on mahdollisia. Aina joku tekee virheitä. Tekniikkamiestäkin on virheet opettanut.

Tässä ketjussa tuli raskaankaluston näkökulmaa, yhtenä näkökulmana tulee vielä mieleen kasvava mopoautojen määrä ja ratissa tietysti kokemattomat kuskit. Aika hölmöltä tuntui ajella tossa VT24:sta Asikkalan ja Lahden väliltä kun joku hidasteli mopoautolla edessä aiheuttaen perään jonon. Mopoautokuski ei tehnyt mitään antaakseen muille ohitusmahdollisuutta.

Nyt näyttää olevan tapetilla, että tulisiko Suomen liikenteeseen mukaan saada entistä suuremman kokonaispainon ajoneuvoyhdistelmät.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.12.2012, 23:53
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Menee Ot:ksi mutta näyttää siltä että jos se on Eu:n kilpailupläjäyksen mielestä okei niin se tapahtuu.

Tee tästä oma topicci niin voidaan íhmetellä sitä siellä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.12.2012, 13:29
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Viestit: 72
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
... yhtenä näkökulmana tulee vielä mieleen kasvava mopoautojen määrä ja ratissa tietysti kokemattomat kuskit.

...joku hidasteli mopoautolla edessä aiheuttaen perään jonon. Mopoautokuski ei tehnyt mitään antaakseen muille ohitusmahdollisuutta.
...
Tähän lisäisin kommenttina pari omaa kokemustani. Ensinnäkin tuo kuskien kokemattomuus, minun isäukkoni, joka täyttää 4 kuukauden kuluttua 80, ajelee mopoauton tapaisella, mutta kolmipyöräisellä lavamopolla. Kokemusta on noin 65 vuotta, mutta refleksit ja huomiokyky eivät toimi niinkuin valtaosalla autoilijoita. Eivät ole silti toimineet koskaan kovin hyvin. Antakaamme hänen kaltaisilleen mahdollisuus liikkua ne pakolliset kauppareissut ilman hermojemme menetystä ja vaaratilanteiden aiheuttamista rauhallisesti ja kärsivällisesti toimien.

Toiseksi, tuo väistäminen. Olen joskus kokeillut ajaa sillä kolmipyörämopolla talvella, eikä sillä ajaminen ollut ollenkaan mitään herkkua. Se haki kaikki urat, joista ei päässyt pois ja koko ajan sai pelätä sen olevan poikittain ojassa. Väistämisestä ei kerta kaikkiaan olisi tullut mitään, hyvä kun pääsi suunnilleen tien suuntaisesti eteenpäin. Nuo nelipyöräiset ovat varmaankin parempia, mutta kuitenkin kannattaa muistaa, etteivät ainakaan kaikki "mopoautoilijat" ole tahallaan väistämättä. Noilla kulkuneuvoilla ei vain pysty aina väistämään vaikka kuinka haluaisi.

Vielä korostaisin sitä, että kaikki noista eivät ole harrastusajoneuvoja, vaan ihan oikeasti ainoita välineitä päästä paikasta toiseen kun julkista liikennettä ei ole ja ne kauppareissut ja lääkärissäkäynnit yms. on jotenkin hoidettava.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.12.2012, 15:19
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.017
Perusasetus

Aikaisempaa järeämmistä rekoista voisi olla oma keskustelu mielenkiintoinen, sellaista odotellessa lisähuomiona tulee mieleen, näyttää liikenteeseen tulleen aika paljon toisistaan poikkeavia ajoneuvoja, jotka ei välttämättä kolariturvallisuudeltaan mitään turvallisia.

On traktoriksi ja ties miksi rekattua mönkijää. On lähes yhtä nopeita traktoreita kuin mitä ennen ajoi kuorma-autot. Tehot rupeaa olemaan kuorma-autoluokkaa ja kokonaispainot saattaa olla aika mielenkiintoisia. Lisäksi on mopoautoja, joiden kuskit joka nuoria tai vanhoja. Kesällä on paljon moottoripyöriä.

Myös tavarankuljetukseen käytettävät ajoneuvot ovat monipuolistuneet. On tullut aika paljon kevytkuorma-autoja, joilla osalla hinataan perävaunuja joko jarruilla tai ilman.

Oma kokemus talvella työntöjarrulla olevan perävaunun vedosta on, että silloin ainakin pitäisi olla mahdollisimman pitävät renkaat.

Yksi juttu mikä käynyt mielessä, voisiko hiekoitusta kohdentaa enemmän kaikista kriittimpiin paikkoihin? Kun lähden kotoa, heti ensimmäinen risteys on sellainen joka on välillä turhankin liukas ja siinä monenlaista liikkujaa samaan aikaan, on kevyttä ja raskasta liikennettä. Myös mäki mukana kuviossa. Omasta mielestäni tässä kohtaa turvallisuutta parantaisi kun vaikka pickup autolla, traktorilla tms. risteyksestä ajaen hiekoituslaitteella aavistuksen täsmähiekoittaisi kyseistä liukasta risteystä vaikka kunnan käytössä olevalla kalustolla. Silloin urakoitsijat tekisi edelleen isommat hommat.

Osittain juuri yllättävän liukkaiden kohtien takia tarvii mahdollisimman pitävät renkaat. Lahdessa vähän vastaavanlainen kohta on kun autolla ajaa jäähallilta kohti Hennalaa. Autot jää sutimaan jäähallin kohdalla olevaan mäkeen.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mutarengas, stron, talvirengas


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lunastus vai ei battis Tekniikka & Jutustelu 23 18.02.2008 12:52
Takuuseen vai ei? Nerd-O Chit-Chat 33 31.10.2007 20:55
ohjausiskari vai ei?? Tekniikka & Jutustelu 6 27.06.2005 10:49
Astinlauta vai ei Kupla Tekniikka & Jutustelu 3 02.03.2004 19:38
Vetokoukku vai ei? Modified Tekniikka & Jutustelu 17 08.02.2004 11:06


Sivu luotu: 03:25 (GMT +2).