![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Xj:n käynti, tai oikeastaan käynnistys ongelmaa olis tuossa omassakin. Eli vm. -00, 2.5 td on kyseessä ja ongelma on että Jeeppi ei meinaa käynnistyä. Muutamassa päivässä auto vajosi katatoniseen tilaansa, eli pe, la aamuina jouduin hehkuttamaan useampaan kertaan ennen kuin sain käyntiin, Su aamuna meni jo useampia minuutteja startaillessa, ja lopulta Ma aamuna ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. Lämpöisenä Jeeppi käynnistyy moitteetta, käy ja kukkuu. Tämä siis viime viikolla. Autoa tallille siirtäessä kokeiltiin käyntiin ja lopulta kun akku alkoi jo antamaan hyytymisen merkkejä, korahti Jeeppi tulille, kävi kuin vanha Taavetti hetken, eli kaiketi lähti vajailla käyntiin, tasaantui sitten ja ajoin tallille. Hehku vika siis tuli mieleen ja mittailtiin virran kulkua hehkuissa ja tulpanjohdoista, virta kulki, mutta epäiltiin hehkujen vaajaa toimintoa, joten eilen vaihdoin uudet hehkut. Auto oli siis kerennyt seisomaan useampia päiviä. Uusien hehkujen jälkeen lähti vasta kolmannella starttaus yrityksellä käyntiin, ei liiemmin savutellut ja kävi hyvin. Käynnistelin vielä perä jälkeen muutaman kerran ja lähti hyvin käyntiin. Sitten auto seisoi sammuksissa n.10min ja ei enää lähtenyt ollenkaan käyntiin. Meinasin nyt seuraavaksi vaihtaa polttoaine suodattimen (ei ole vaihdettu pariin vuoteen), josko vika olisi polttoaineen saannissa. Hieman kummallinen häiriö kuitenkin, olisiko kellään ideoita? Koitin täältäkin etsiskellä aiheesta threadia, mutta vähänlaisesti tuosta 2.5 td:stä juttua, veikkaan että se tulee kylläkin muuttuman tämän oman Jeeppini myötä ![]() -B-
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tässä sairaslomalla oleskellessa on tullut luettua foorumilta sitä sun tätä jeep:stä,viimeset kaks päivää majoittunu täällä
![]() Lukasinkin jostain mitä kannattaa laittaa perää jos kitka ei meinaa pitää,en vaan muista huonostikkaan mitä sinne piti laittaa enkä jaksaisi etsiä tietoa uudestaan kun siihen saattaa mennä seuraavat kaksi päivää. Sitten jos vielä sais noita teknisiä tietoja autostani niin ei tartteis aina miettiä mikä koskettaa ja mikä ei. Eli auto on 1992 jeep cherokee 4.0 autom. Mikä laatikko,perät ja onko kyseessä HO-kone? (HO?) Sitten noista lämmöistä olikin asiaa aika lailla mutta en saanut päähäni miten on niin suuret erot kuin jollain lämmöt on 80-90 astetta ja jollain se melkein 100 astetta. Itse kuulun tähän melkein 100 astetta luokkaan,molemmat flektit huutaa eikä lämmöt kyllä laske yhtään vaikka miten laittas kuumaa puhaltamaan. Noh,ei kait sillä niin väliä ole kunhan ei keitä ![]() Voisko joku vielä laittaa muutaman kuvan pohjan panssaroinnista niin ei tartteis omasta päästä ruveta väsäämään. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
helpoin ensin, ei kitkaa tavallaan saa paremmin pitämään millään öljyllä, lisäaineella sen vaan saa toimimaan oikein ilman nyppimistä ja pidennetään sen ikää n.99% http://www.jamant.fi/lslisaaine-cro4318060-p-1429.html etuakseli on dana 30 ja laatikko aw4, aisin warnerin tekele, sama kun esim vanhoissa tojotan suprissa ja ja ja.... 91 tuli H.O koneet, helpoin tapa tunnistaa lienee (heti peräluukun high output tekstin jälkeen ) katsoa netista kuvat renix ja H.O konehuoneista ja katsella kummanko näköinen motti siellä majailee ![]() jakolaatikko, joss kepissä on 2h 4h n ja 4l niin np 231 jakolaatikko, jos taasen löytyy 2h 4 part time, 4 full time, n ja 4 low niin sulla on tasauspyörästöllä (ja kytkettävällä jatkuvalla nelivedolla) oleva np 242 jakolaatikko taka-akseli dana35, voi olla toki myös chrysler 8.25", d44 saattaa olla sitä kanan hammas tasoa...noita on sekä kitkalukolla että ilman... pohjapanssarista ei ole laittaa kuvaa muuta omasta tehdastekoisesta... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
löytyy 2h 4 part time, 4 full time, n ja 4 low.
Onkos tuossa np 242 jakolaatikossa jotain hyviä/huonoja ominaisuuksia? Entäs etu- ja takaperän hyvät huonot ominaisuudet? Onkos tuossa keulassa jonkin sortin lukkoa,ei nimittäin ainakaan miula toimi niinkuin ei toimi aina takanakaan. Kannattasko purkasta vai suoraan vaan lisäaineet sekaan? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Edessä aina avoin perä, takaperä on suurella todennäköisyydellä loppu kitkojen osalta. Monet ajaa pelkällä LS- luokitellulla öljyllä ja tuhoaa kitkan - eikä muutenkaan ole kovin pitkäikäisen maineessa noi D35:n kitkapakat.
242 on jakolaatikko, perus toimintavarma vehje. Aika tarkka valintanivelistön säädöistä, alkaa hyppiä varsinkin hitaalta nelikolta pois ja tuhoaa sitten siirtohaarukan tai jotain muuta. Etu- ja takaperän huonot ominaisuudet on aika samat, eli aika pienet on jos meinaa isommilla kumeilla ajaa -> hammaspeikko tulee moikkaamaan tai putket vääntyy. Varsinkin D35 takana on aika anaalisen huono pitkällä tähtäimellä jos paljon yli 31" rengaskoon mennään ja on yhtään raskaampi kaasujalka..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.10.2012 16:03 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
On vaan aika arvokas tuo levysarja tuonne perään,josko kokeilis ekaks sitä lisäainetta
![]() Oli meinaan hintaa 225€ + muut hilppeet siihen päälle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |