Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.10.2012, 19:42
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Niin se visko ei hajoa heikkouttaan vaan väärällä käytöllä eli ajetaan "eriparin" renkailla, jolloin visko luulee jokin renkaan sutivan ja sitä koko ajan kompensoidessaan ylikuumenee ja lopulta hajoaa. Tämän takia ZJ:n renkaiden samankokoisuus ja sitämyötä kierrätys onkin tärkeää.
Kyllä ne viskokytkimet hajoaa/kuluu ihan oikeinkin käytettynä. 100'000 mailia taitaa olla muodostunut jonkinlaiseksi rajaksi, jolloin niiden silikoonit(PDMS) ovat menettäneet parhaan terän. Siis niissä kytkimissä ei sinänsä hajoa mikään, vaan silikoonin viskositeetti ominaisuudet muuttuvat. Itseä kiinnostaisi kunnostaaa tuollainen kytkin. Saksalaiset kunnostavat menestyksellä syncrojen kytkimiä. Vaihtavat silikoonin kytkimeen. Pitäisi tietää grammalleen uuden kytkimen paino. Sitten vain putsaa vanhat litkut pois huolella ja uudet silikoonit sisään. Ei kellään olisi punnita uutta kytkintä?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tämä asia kiinnostaa sikäli, että vaihdanko 249:n tilalle 242:n vaiko enkö vaihda? Jos kesto on kutakuinkin sama, niin 242:lla saa tiettyjä ominaisuuksia, mitä ei 242:ssa ole ja päinvastoin.
Vastaus riippuu täysin siitä, millaiseen ajoon autosi tulee ja minkälaisia ominaisuuksia autossasi arvostat. 249 ja 242 ovat aika erilaiset jakolaatikot. Jos tarvii 2wd ominaisuuden, niin sitten valinta on aika selkeä. Jäisellä tiellä tulee ilmi 249:n viskoosikytkimen lyhyt ikävä viive, ennen kuin veto siirtyy etuakselille.

Lontoonkielisiltä keskustelupalstoilta löytyy paljon mielipiteitä aiheesta. mm...

The pre 96 249 uses the vc to apply power to the front and rear ds. The 96-98 249 uses a vc to apply 10% power to the front and only when the rear wheels slip does it lock up to provide 50/50 to the front & rear. And, unlike the pre 96 249, when in low range, the front is locked to the rear and the vc is not involved. This makes the OD 249 (On Demand) an excellent tc for offroading. It is stronger than any other one of those years. The pre 249 uses the vc to apply power to F&R in both Hi & Lo range.



__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 03:34 (GMT +2).