Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2010, 08:07
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Onhan niitä 3+3 pakujakin maastureissa, tiedän monia, ei vain enää saa tehtyä.

__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2010, 08:12
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

kyllä se normaali huoltoautokin sen 80 lätkän tarvii vaikka ei olisi N1G.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2010, 19:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Eihän nää pykälät mitään salaisia ole, pikainen googlaus antaisi kenelle tahansa heti tarjottimella:

Lainaus:
Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää. Ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen (1256/1992) 19 §:n mukaan huoltoauto on:

• ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä; tai
• valtion, valtion liikelaitoksen, sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- taikka vesilaitoksen tai kunnan omistama tien, kadun, radan ja ratakaluston tai sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- ja vesilaitosten verkon ja laitteiden tai puolustusvoimien sotavarustuksen huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu M1-luokan auto, jossa on istuimet kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle.

N1-luokan huoltoauto verotetaan kuten pakettiauto ja M1-luokan huoltoauto verotetaan kuten henkilöauto. N2- ja N3-luokan huoltoauto on autoverosta vapaa ajoneuvo.
Lainaus:
6 §
Maastoautot

2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.09.2016, 10:32
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Lainataan tätä vanhempaa threadia koska en jaksa ruveta väsäämään uutta näin vähäisen asian takia. Eli oon menossa hj:tä leimaamaan pakettiautoksi(huoltoautoksi ei kannata enää kun kerran saa pelkäksi pakuksikin) niin pitääkö takapenkin pultinreiät hitsata kiinni? En millään haluis koska nykyäänhän voi leimata takasin henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia. Ja jos pitää niin riittääkö että laittaa pultin reikään ja sylkee pienen hepin kantaan?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2016, 11:26
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Lainataan tätä vanhempaa threadia koska en jaksa ruveta väsäämään uutta näin vähäisen asian takia. Eli oon menossa hj:tä leimaamaan pakettiautoksi(huoltoautoksi ei kannata enää kun kerran saa pelkäksi pakuksikin) niin pitääkö takapenkin pultinreiät hitsata kiinni? En millään haluis koska nykyäänhän voi leimata takasin henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia. Ja jos pitää niin riittääkö että laittaa pultin reikään ja sylkee pienen hepin kantaan?
Pitää olla tilkitty siten ettei tavallisilla työkaluilla saa auki. Popniitin pitäisi riittää. Ja kyllä tuon heppauksenkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2016, 13:00
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Töissä kattelin mk4 golffia joka oli muutettu pakuks,takapenkin selkänojat käännetty alas ja reikänauhaa (patenttinauha) yli poraruuveilla kiinni. Vyöt oli paikallaan.Kai semmonenki on jollekkin kelvannu..
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2016, 13:34
Kekäläinen Kekäläinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.10.11
Sijainti: Aura
Viestit: 16
Perusasetus

Työkaverilla a6 Audi jossa myös vain reikänauhalla ja ruuveilla penkit alhaalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runner huoltoautoksi? vilmur Tekniikka & Jutustelu 16 15.12.2014 23:07
TuontiPajero huoltoautoksi Tekniikka & Jutustelu 2 20.11.2007 19:57
Hdj-80 huoltoautoksi Tekniikka & Jutustelu 2 05.12.2006 11:52
Huoltoautoksi Savis Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2006 14:10
Tuontiauton rekisteröinnistä BeGe Tekniikka & Jutustelu 5 31.05.2005 20:42


Sivu luotu: 06:52 (GMT +2).