Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2009, 23:05
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
oli siel yks

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2009, 23:13
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.366
Perusasetus

Pari henkilökohtaista kommenttia...


Täytyy tässä sen verran omastapuolesta sanoa, että olen ainakin vastaan oribootiliohjausta noissa kisoissa. Kaksi juttua joista toinen on turvallisuus ja se että autot pitäisi olla edes "periaatteessa" katsastettavissa. Ja itselleni tärkein syy olla sitä vastaan on sen tehokkuus rajoittaa autojen rakentelua. Ihmeesti se mekaanisen linkin vaatimus rajoittaa autojen joustoja ja akseleiden ylettömiä siirtoja eteenpäin.

Muutenkin kehitys autoissa on huonoon suuntaan, kun viritellään ja vaaditaan saada hyväksytyiksi aina vaan uskomattomampia härpättimiä. Ja sitten pitää taas kilpailuita pyrkiä tekemään vähän vaikeammaksi, että olisi jotain haastetta porukalle ja tästä sitten joudutaan ilkeään noidankehään kun autoja pitäisi taas rakentaa pidemmälle. Nytkin on jo ilmassa jotain merkkejä siitä, että saattaa alkaa tulemaan nykyiselle vastapainoksi "pikku" kilpailuita, joissa olisi esimerkiksi vain originaali tai standard luokan autot edustettuina. Itse ainakin näkisin tällaisia kilpailuita erittäin mielelläni. Samalla se ohjaisi ihmisiä noihin luokkiin joita henkilökohtaisesti eniten arvostan.

En osaa kuvitella ainakaan lähitulevaisuudessa mitään hirveitä loivennuksia teknisiin vaatimuksiin, joten niiden varaan ei varmastikaan kannata laskea. Tämä asia on tietysti kilpailunjärjestäjien vallassa sen kautta, että millaiset säännöt tekevät, mutta moni miettii siinävaiheessa eritavalla asioita, kun joutuu touhusta vastuuta kantamaan. Kaikelle on kyllä nykyisissä ja tulevissa säännöissä syynsä ja jokainen kohta on moneen kertaan puitu eri ihmisten kesken...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2009, 23:31
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Täytyy tässä sen verran omastapuolesta sanoa, että olen ainakin vastaan oribootiliohjausta noissa kisoissa. Kaksi juttua joista toinen on turvallisuus ja se että autot pitäisi olla edes "periaatteessa" katsastettavissa. Ja itselleni tärkein syy olla sitä vastaan on sen tehokkuus rajoittaa autojen rakentelua. Ihmeesti se mekaanisen linkin vaatimus rajoittaa autojen joustoja ja akseleiden ylettömiä siirtoja eteenpäin.

Muutenkin kehitys autoissa on huonoon suuntaan, kun viritellään ja vaaditaan saada hyväksytyiksi aina vaan uskomattomampia härpättimiä. Ja sitten pitää taas kilpailuita pyrkiä tekemään vähän vaikeammaksi, että olisi jotain haastetta porukalle ja tästä sitten joudutaan ilkeään noidankehään kun autoja pitäisi taas rakentaa pidemmälle. Nytkin on jo ilmassa jotain merkkejä siitä, että saattaa alkaa tulemaan nykyiselle vastapainoksi "pikku" kilpailuita, joissa olisi esimerkiksi vain originaali tai standard luokan autot edustettuina. Itse ainakin näkisin tällaisia kilpailuita erittäin mielelläni. Samalla se ohjaisi ihmisiä noihin luokkiin joita henkilökohtaisesti eniten arvostan.

En osaa kuvitella ainakaan lähitulevaisuudessa mitään hirveitä loivennuksia teknisiin vaatimuksiin, joten niiden varaan ei varmastikaan kannata laskea. Tämä asia on tietysti kilpailunjärjestäjien vallassa sen kautta, että millaiset säännöt tekevät, mutta moni miettii siinävaiheessa eritavalla asioita, kun joutuu touhusta vastuuta kantamaan. Kaikelle on kyllä nykyisissä ja tulevissa säännöissä syynsä ja jokainen kohta on moneen kertaan puitu eri ihmisten kesken...

käväseppä kattoon esim suzukin pellin alla minkälaisia ohjaus osia se sisältää ja vertaa niitä vaikka tuon trailgearin tuotteisiin. näät mikä on turvallista ja mikä ei!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	130305-1-k-800.jpg‎
Views:	339
Size:	54,1 Kt
ID:	9142  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:06 (GMT +2).