Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2009, 22:42
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Samasta syystä, kuin hitsatut mutkat turvakaarissa tai hitsatut ohjausvarret: Koska tekijöitä on moneen junaan ja mitenkään ei voida todentaa, että kaikki toimisi, niinkuin pitää.

Ihan varmasti hitsattu tuubimutka putkessa kestää enemmän, kuin kerran taivutettu vesijohtoputki, mutta milläs sen muuten todennat kuin testaamalla?

sama vika hitsatuissa ohjausvarsissa: ihan varmasti kestää kulmaraudalla vahvistettu varsi enempi, kuin vesijohtoputkesta kierteytetty tanko, tai umpijöötistä suoraan hitsattu vetotanko, verrattuna kolmesti oikaistuun alkuperäiseen...
helppohan se on katto että toimii niinkuin pitää, kääntää rattia jos pyörät kääntyy samaan suuntaan niin toimii niinkuin pitää
valmiita tehdastekosia osiahan orbi ratkaisussa vaan on

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2009, 22:51
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2009, 22:57
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ei muutakuin hakemaan Cup-toimikuntaan, vapaita paikkoja on käsittääkseni tarjolla!
Siellä niihin sääntöihin voi eniten vaikuttaa.
Hitsatut sektorivarret ja ohjauksen osat on yhtälailla kiellettyjä ja jos niihin katsastuksessa törmää niin pitäisi antaa ihan kylmästi HYLKY!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2009, 23:00
kares:n Avatar
kares kares ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.09.05
Sijainti: kokemäki, .
Viestit: 2.087
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
Tulipa mieleen että kuinka monen on virkavalta pysäyttänyt kesken kisan ,meille kävi mogsulla näin juukassa ja konstaapelit ihan vähän ihmeissään et miks ajatte tämmösellä maantiellä siirtokilvillä jopa 80km.h lasis vaikka mogsu ehkä etäisesti muistuttaa vielä maasto-autoa ,no kun hokasivat että kilvanajo kesken pyysivät anteeksi ja toivottivat onnea kisaan autoa eivät sen enempiä tutkineet...
Tuli vaan mieleen että mitähän ne sanos ku kuksankin näkösellä hurauttelis vastaan 80km/h lasis /:
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2009, 23:05
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
oli siel yks
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2009, 23:13
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.366
Perusasetus

Pari henkilökohtaista kommenttia...


Täytyy tässä sen verran omastapuolesta sanoa, että olen ainakin vastaan oribootiliohjausta noissa kisoissa. Kaksi juttua joista toinen on turvallisuus ja se että autot pitäisi olla edes "periaatteessa" katsastettavissa. Ja itselleni tärkein syy olla sitä vastaan on sen tehokkuus rajoittaa autojen rakentelua. Ihmeesti se mekaanisen linkin vaatimus rajoittaa autojen joustoja ja akseleiden ylettömiä siirtoja eteenpäin.

Muutenkin kehitys autoissa on huonoon suuntaan, kun viritellään ja vaaditaan saada hyväksytyiksi aina vaan uskomattomampia härpättimiä. Ja sitten pitää taas kilpailuita pyrkiä tekemään vähän vaikeammaksi, että olisi jotain haastetta porukalle ja tästä sitten joudutaan ilkeään noidankehään kun autoja pitäisi taas rakentaa pidemmälle. Nytkin on jo ilmassa jotain merkkejä siitä, että saattaa alkaa tulemaan nykyiselle vastapainoksi "pikku" kilpailuita, joissa olisi esimerkiksi vain originaali tai standard luokan autot edustettuina. Itse ainakin näkisin tällaisia kilpailuita erittäin mielelläni. Samalla se ohjaisi ihmisiä noihin luokkiin joita henkilökohtaisesti eniten arvostan.

En osaa kuvitella ainakaan lähitulevaisuudessa mitään hirveitä loivennuksia teknisiin vaatimuksiin, joten niiden varaan ei varmastikaan kannata laskea. Tämä asia on tietysti kilpailunjärjestäjien vallassa sen kautta, että millaiset säännöt tekevät, mutta moni miettii siinävaiheessa eritavalla asioita, kun joutuu touhusta vastuuta kantamaan. Kaikelle on kyllä nykyisissä ja tulevissa säännöissä syynsä ja jokainen kohta on moneen kertaan puitu eri ihmisten kesken...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2009, 23:31
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
Täytyy tässä sen verran omastapuolesta sanoa, että olen ainakin vastaan oribootiliohjausta noissa kisoissa. Kaksi juttua joista toinen on turvallisuus ja se että autot pitäisi olla edes "periaatteessa" katsastettavissa. Ja itselleni tärkein syy olla sitä vastaan on sen tehokkuus rajoittaa autojen rakentelua. Ihmeesti se mekaanisen linkin vaatimus rajoittaa autojen joustoja ja akseleiden ylettömiä siirtoja eteenpäin.

Muutenkin kehitys autoissa on huonoon suuntaan, kun viritellään ja vaaditaan saada hyväksytyiksi aina vaan uskomattomampia härpättimiä. Ja sitten pitää taas kilpailuita pyrkiä tekemään vähän vaikeammaksi, että olisi jotain haastetta porukalle ja tästä sitten joudutaan ilkeään noidankehään kun autoja pitäisi taas rakentaa pidemmälle. Nytkin on jo ilmassa jotain merkkejä siitä, että saattaa alkaa tulemaan nykyiselle vastapainoksi "pikku" kilpailuita, joissa olisi esimerkiksi vain originaali tai standard luokan autot edustettuina. Itse ainakin näkisin tällaisia kilpailuita erittäin mielelläni. Samalla se ohjaisi ihmisiä noihin luokkiin joita henkilökohtaisesti eniten arvostan.

En osaa kuvitella ainakaan lähitulevaisuudessa mitään hirveitä loivennuksia teknisiin vaatimuksiin, joten niiden varaan ei varmastikaan kannata laskea. Tämä asia on tietysti kilpailunjärjestäjien vallassa sen kautta, että millaiset säännöt tekevät, mutta moni miettii siinävaiheessa eritavalla asioita, kun joutuu touhusta vastuuta kantamaan. Kaikelle on kyllä nykyisissä ja tulevissa säännöissä syynsä ja jokainen kohta on moneen kertaan puitu eri ihmisten kesken...

käväseppä kattoon esim suzukin pellin alla minkälaisia ohjaus osia se sisältää ja vertaa niitä vaikka tuon trailgearin tuotteisiin. näät mikä on turvallista ja mikä ei!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	130305-1-k-800.jpg‎
Views:	339
Size:	54,1 Kt
ID:	9142  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2009, 20:24
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää?
Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
meni vähän ohi ku eikös tässä puhuta orbi ohjauksesta eikä koko autoista(kuksa) mulla ei riittäs kantti kuksalla ajella pitkin valtateitä.vaan jos orbi ois hyväksytty ni kuksa sais kuoret ympärilleen,vaikka trial puoli kärsis aika paljon eli autosta ei näe riittävästi trial kisoissa.ja finlandiin ei lähetty kuksalla liian pitkien siirtymien takia ja ei jaksanu yhtä kisaa varte laittaa valoja
ja pointsit MYLPYLLE ensimmäinen kunnon ja asiallinen peruste minun mielestä tuo,että rajotetaan rakentelua eikä sitä itkua että on laiton.ELI NIILLÄ MENNÄÄN MITÄ ON EI HERNEITÄ KELLEKKÄÄ
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.11.2009, 20:45
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
meni vähän ohi ku eikös tässä puhuta orbi ohjauksesta eikä koko autoista(kuksa) mulla ei riittäs kantti kuksalla ajella pitkin valtateitä.vaan jos orbi ois hyväksytty ni kuksa sais kuoret ympärilleen,vaikka trial puoli kärsis aika paljon eli autosta ei näe riittävästi trial kisoissa.ja finlandiin ei lähetty kuksalla liian pitkien siirtymien takia ja ei jaksanu yhtä kisaa varte laittaa valoja
ja pointsit MYLPYLLE ensimmäinen kunnon ja asiallinen peruste minun mielestä tuo,että rajotetaan rakentelua eikä sitä itkua että on laiton.ELI NIILLÄ MENNÄÄN MITÄ ON EI HERNEITÄ KELLEKKÄÄ
Nyt sulla on mahdollista mennä ajaa suunnistusta vai mitä se nyt sit on eli toi 30 rastin kisa anttolassa karkee veikkaus vois olla että näissä pikku kisoissa on toi orbi ohjaus salittu
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.11.2009, 20:51
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Nyt sulla on mahdollista mennä ajaa suunnistusta vai mitä se nyt sit on eli toi 30 rastin kisa anttolassa karkee veikkaus vois olla että näissä pikku kisoissa on toi orbi ohjaus salittu
pitää varmaan tehä jotain koneen säädöille ja isompi tankki nyt 25l tänään laukaassa safarilla vajaa 4h ja bensaa 20l. suurin osa oli jolkottelua mut löyty sieltä haastettakin ihan vinssaus hommiin asti ja muutama hyvä mäki,mut hauskaa oli
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 14:00 (GMT +2).