![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
JOO MUT KERTOKAA NYT JOKU YKSI OIKEE SYY MIKSI EI ORBI KELPAA???
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ihan varmasti hitsattu tuubimutka putkessa kestää enemmän, kuin kerran taivutettu vesijohtoputki, mutta milläs sen muuten todennat kuin testaamalla? sama vika hitsatuissa ohjausvarsissa: ihan varmasti kestää kulmaraudalla vahvistettu varsi enempi, kuin vesijohtoputkesta kierteytetty tanko, tai umpijöötistä suoraan hitsattu vetotanko, verrattuna kolmesti oikaistuun alkuperäiseen... |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
![]() valmiita tehdastekosia osiahan orbi ratkaisussa vaan on
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kuinkas monta hydrauliohjauksella varustettua oli finland trophyssä, kun kerrankin oli sallittua? Ei yhtään?
Muutenkin laitteiden olis syytä olla enemmän tieliikennepelien kaltaisia, jos kilpailujen aikana on tiet täynnä "kuksia" niin kauanko saa rauhassa kisoja järjestää? Jos olis enemmän sellaisia kisa-alueita kuten lapland trophyssä ja askolan10:ssä, vois vähän mystisimmilläkin laitteilla kisata, kun ei ole juurikaan sivullisia jaloissa pyörimässä.
__________________
Harbor Cruisers |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ei muutakuin hakemaan Cup-toimikuntaan, vapaita paikkoja on käsittääkseni tarjolla!
![]() Siellä niihin sääntöihin voi eniten vaikuttaa. Hitsatut sektorivarret ja ohjauksen osat on yhtälailla kiellettyjä ja jos niihin katsastuksessa törmää niin pitäisi antaa ihan kylmästi HYLKY!
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuli vaan mieleen että mitähän ne sanos ku kuksankin näkösellä hurauttelis vastaan 80km/h lasis /: |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
Pari henkilökohtaista kommenttia...
Täytyy tässä sen verran omastapuolesta sanoa, että olen ainakin vastaan oribootiliohjausta noissa kisoissa. Kaksi juttua joista toinen on turvallisuus ja se että autot pitäisi olla edes "periaatteessa" katsastettavissa. Ja itselleni tärkein syy olla sitä vastaan on sen tehokkuus rajoittaa autojen rakentelua. Ihmeesti se mekaanisen linkin vaatimus rajoittaa autojen joustoja ja akseleiden ylettömiä siirtoja eteenpäin.
Muutenkin kehitys autoissa on huonoon suuntaan, kun viritellään ja vaaditaan saada hyväksytyiksi aina vaan uskomattomampia härpättimiä. Ja sitten pitää taas kilpailuita pyrkiä tekemään vähän vaikeammaksi, että olisi jotain haastetta porukalle ja tästä sitten joudutaan ilkeään noidankehään kun autoja pitäisi taas rakentaa pidemmälle. Nytkin on jo ilmassa jotain merkkejä siitä, että saattaa alkaa tulemaan nykyiselle vastapainoksi "pikku" kilpailuita, joissa olisi esimerkiksi vain originaali tai standard luokan autot edustettuina. Itse ainakin näkisin tällaisia kilpailuita erittäin mielelläni. Samalla se ohjaisi ihmisiä noihin luokkiin joita henkilökohtaisesti eniten arvostan. En osaa kuvitella ainakaan lähitulevaisuudessa mitään hirveitä loivennuksia teknisiin vaatimuksiin, joten niiden varaan ei varmastikaan kannata laskea. Tämä asia on tietysti kilpailunjärjestäjien vallassa sen kautta, että millaiset säännöt tekevät, mutta moni miettii siinävaiheessa eritavalla asioita, kun joutuu touhusta vastuuta kantamaan. Kaikelle on kyllä nykyisissä ja tulevissa säännöissä syynsä ja jokainen kohta on moneen kertaan puitu eri ihmisten kesken... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
käväseppä kattoon esim suzukin pellin alla minkälaisia ohjaus osia se sisältää ja vertaa niitä vaikka tuon trailgearin tuotteisiin. näät mikä on turvallista ja mikä ei! |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja pointsit MYLPYLLE ensimmäinen kunnon ja asiallinen peruste minun mielestä tuo,että rajotetaan rakentelua eikä sitä itkua että on laiton.ELI NIILLÄ MENNÄÄN MITÄ ON EI HERNEITÄ KELLEKKÄÄ
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
eli toi 30 rastin kisa anttolassa karkee veikkaus vois olla että näissä pikku kisoissa on toi orbi ohjaus salittu
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
pitää varmaan tehä jotain koneen säädöille ja isompi tankki nyt 25l tänään laukaassa safarilla vajaa 4h ja bensaa 20l. suurin osa oli jolkottelua mut löyty sieltä haastettakin ihan vinssaus hommiin asti ja muutama hyvä mäki,mut hauskaa oli
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#14
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
On se kiva katella kun taas orbi ohjauksesta kinataan ![]() Tiedän usemman auton jotka kiertää noita suunnistus kisoja ja joissa on ohjaus osia hitsailtu mm. raidetankoa jatkettu mutta hitsi saumat hiottu pois että ei näkyis niin selvästi ym ym... ![]() Nyt kun itellä on toisessa autossa simpukka ohjaus ja toisessa orbi ohjaus niin täytyy sanoo että kyllä toi orbi menee paremmin esim: kun on mutaa vanteet täynnä niin ei voBlaaaaa yhtään niin kuin toi simpukka ohjaus ![]() Yleensä autot joissa on orbi ohjaus niin on myös suojattu kunnolla noi ohjaus osat! mikä taas on pirun vaikeeta noissa simpukka ohjauksissa
|
|
#15
|
|||
|
|||
Olisko tieliikenneasetusLainaus:
!!! Ainakin teoriassa niiden siis pitäisi läpäistä normaalin katsastuksenkin eikä vain kisakatsastajien kriittisen silmäilyn ![]() Inhorealisti |
|
#16
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#17
|
|||
|
|||
Protoista ei yksikäänLainaus:
Kannataisiko kisaajien ja järjestäjien hieman ryhdistäytyä näissä asioissa ennenkuin tilanne karkaa kokonaan käsistä tai virkamiehet sattuvat paikalle![]() Inhorealisti |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#19
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja ennenkuin alkaa se selitys siitä,ettei ne muutenkaan ole laillisia laitteita niin kysyn,jotta miksi ei? |
|
#20
|
|||
|
|||
|
Hydraali asistentti kans sit kieltoo jos on ite tehty. Ainoo mikä kelpaa on tehtaan tekemä jossa on tehty lujuus laskelmat
Kun näkyy olevan sellaisia joissa on orggis/ite tehty tanko pistetty poikki ja väliin laitettu läpivetävä sylkky eikä varmasti ole tehtaan tekemä Nyt sit itte asiaan moniko voi sanoo että on omassa autossa oikeesti oikeilla osilla tehty ohjaus? ja oikeilla osilla tarkotan orkkis osia Kun tosiaan kattoo noita autoja kun menee noilla yleisillä teillä niin on aika häijyn näköstä kun vaan voblaa ja voblaa mut eihän tää oo onneksi mikään riski tekijä vai MITÄ |
|
#21
|
|||
|
|||
|
Orbitroolista sen verran että vaikka renkaat "kääntyykin" moottori sammuneena niin ei siillä silti kovin kummoisia ohjausliikkeita taideta tehdä...
Verrattuna vaikka tehostettuun simpukkaohjaukseen vastaavasssa tilanteessa. Ja vaikka lain kirjainta ei nylyiset vehkeetkään täyttäis niin tuskin niitä laittomuuksia kannattaa ihan asiasta tehden lisää haalia... Mitä tulee läpivetävällä apusylinterillä toteutettuun ohjaukseen niin sehän on toteutettavissa ilman hitsauksia, viimeistä sanaa laillisuuteen minulta ei kannata kysyä ![]() Ja kun nuista rättinivelistä paljon puhutaan niin suikassa taitaa ohjaus toimia vaikka se koko rätti revitään pois, muistelen että pultin päät ovatten silleen holkitettu että välystä tulee mutta mukana pyörii kuitenkin.
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 13.11.2009 19:18 |
|
#22
|
||||
|
||||
|
Ja tollasen assistin saa kyllä leimattua otteeseen ihan katsastus konttorilla jos vaan asiallisesti toteutettu.
|