Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2020, 00:17
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Talking

Eikös tässäkin kohtaa kannata kysyä katsurilta eikö vaimonsa anna ostaa harrasteautoa.

__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.04.2020, 18:44
JasuT:n Avatar
JasuT JasuT ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.10.17
Sijainti: Korpilahti
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Eikös tässäkin kohtaa kannata kysyä katsurilta eikö vaimonsa anna ostaa harrasteautoa.
Voi olla ihan yhtä kannattavaa, kuin vastata kysymykseen "onko näitä aivan pakko rakentaa", vastauksella "sovitaanko niin että keskittykää te teknisiin paragraafeihin, niin minä voin keskittyä filosofiseen puoleen". Arvanette miten kävi, välittömästi hylätty ja kotiin valmistautumaan uuteen yritykseen. Tapahtui aikaan ennen katsastuksen vapautumista kilpailulle, ns. vanhaan hyvään aikaan...

Kerran keskusteltiin automaattivaihteisen dieselin ryntäytyksestä, esitin asiaa että heillä pitäisi olla tieto 2/3 kierrosten käyttämisestä siinä katsastettavan tapauksessa. Ensin kysyi että "mistä olin tietoni saanut", vastasin että "netistä luin", tähän jatkoi että "kaikki ei ole aina totta mitä netissä lukee", joten jatkoin että "semmoisesta osoitteesta kuiin www.trafi.fi". Sitten jäikin se tiisseli siihen käydä ronklottamaan, kun mentiin katsurin kanssa etsimään tietoa, ja siellä se oli kansiossa "trafin ohjeistukset". Luettiin paperi, palattiin autolle, katsottiin ryntäytyskierroksia mittarista eikä poljettu lappua lattiaan ja jatkettiin sujuvasti eteenpäin. Mitä se nyt ehti vajaan puoli tuntia siinä tyhjää käymään, ja olisi joku muukin ollut tulossa mittaukseen, mutta noin mentiin sillä kertaa...

Se on vissiin vähän tuurissaan nykyäänkin että miten katselmus lähtee käyntiin. Onneksi entistä harvemmin on niitä huonompia kokemuksia. Tuossa äsken oli niitä parempia, katsuria oikeasti kiinnosti kummasteltava laite, yli 50 vuotias etuvetoisesta nelivedoksi muutettu Rättäri -johdannainen. Oli kovasti kysymyksiä, jo siitä lähtien kun käyttöliittymät varusteille on vähän muuta kuin nykystandardin mukaisia, teknisiä ratkaisuja tutki ja ihan ääneen ihmetteli, ja väitti tämmöisten piristävän työpäivää kivasti ja löi uudet paperit kouraan vuoden ajoajalla. Muutenhan tuota olisi ehken venyttänyt ensi kuun puolivälin yli, vaan kun tänään oli viimeinen ajopäivä. Jotenkin taas meinasi päästä unohtumaan...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
alusta, korottaminen, muutoskatsastus, off road, rengasmuutos


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Turbon koko merkintöjen tulkintaa mikjus Tekniikka & Jutustelu 10 27.10.2015 18:47
Ajoneuvon kantavuus Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 24 04.02.2014 04:18
Rengaskoon muutokset, lain tulkintaa Pasi Tekniikka & Jutustelu 25 11.08.2008 19:32
kummallista jampeli Chit-Chat 8 24.04.2007 10:33
Akk sääntöjen tulkintaa SamiN Tekniikka & Jutustelu 16 19.03.2007 23:18


Sivu luotu: 07:29 (GMT +2).