![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Selvittäänhän ne joutuu sen siellä konttorilla ilman turhaa sirkustakin. Tais olla neuvomisvelvollisuus konttoreilla. Trafihan ne säännöt luo ja valvoo. Monet ei tunnu tietävän asioita ulkoa niin kilauttavat kaverille tai selvittävät niin yleensä parhaiten toimii kyselykierros. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tässäkin kohtaa kannata kysyä katsurilta eikö vaimonsa anna ostaa harrasteautoa.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kerran keskusteltiin automaattivaihteisen dieselin ryntäytyksestä, esitin asiaa että heillä pitäisi olla tieto 2/3 kierrosten käyttämisestä siinä katsastettavan tapauksessa. Ensin kysyi että "mistä olin tietoni saanut", vastasin että "netistä luin", tähän jatkoi että "kaikki ei ole aina totta mitä netissä lukee", joten jatkoin että "semmoisesta osoitteesta kuiin www.trafi.fi". Sitten jäikin se tiisseli siihen käydä ronklottamaan, kun mentiin katsurin kanssa etsimään tietoa, ja siellä se oli kansiossa "trafin ohjeistukset". Luettiin paperi, palattiin autolle, katsottiin ryntäytyskierroksia mittarista eikä poljettu lappua lattiaan ja jatkettiin sujuvasti eteenpäin. Mitä se nyt ehti vajaan puoli tuntia siinä tyhjää käymään, ja olisi joku muukin ollut tulossa mittaukseen, mutta noin mentiin sillä kertaa... Se on vissiin vähän tuurissaan nykyäänkin että miten katselmus lähtee käyntiin. Onneksi entistä harvemmin on niitä huonompia kokemuksia. Tuossa äsken oli niitä parempia, katsuria oikeasti kiinnosti kummasteltava laite, yli 50 vuotias etuvetoisesta nelivedoksi muutettu Rättäri -johdannainen. Oli kovasti kysymyksiä, jo siitä lähtien kun käyttöliittymät varusteille on vähän muuta kuin nykystandardin mukaisia, teknisiä ratkaisuja tutki ja ihan ääneen ihmetteli, ja väitti tämmöisten piristävän työpäivää kivasti ja löi uudet paperit kouraan vuoden ajoajalla. Muutenhan tuota olisi ehken venyttänyt ensi kuun puolivälin yli, vaan kun tänään oli viimeinen ajopäivä. Jotenkin taas meinasi päästä unohtumaan... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja juu, oikeasti, ennenkin täällä mainittu ohje. Käykää etukäteen juttelemassa konttorilla "ois tämmösiä ja tämmösiä muutoksia, tehty tän ja tän pykälän mukaan, onnistuuhan teiän konttorilla tällaiset muutoskatsastukset?" Ja jos vastaus on, ettei meitä kiinnosta, niin ei kannata käyttöautojakaan siellä käyttää vuosikontrollissa. Viimeksi muokannut HJ60 : 29.04.2020 18:15 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tapahtui joskus vuosia sitten, silloin kun vielä piti hakea renkaille muutos lupaa... AKEn lapussa luki että renkaan ja vanteen kantavuuden tulee olla riittävä, joka katsastuksessa tarkistetaan. No hommahan tyssäsi siihen kun ei vanteista löytynyt kantavuus lukemaa. Kyseessä oli kuitenkin Mangelsin näköiset paksummat teräsvanteet. Kolmannessa konttorissa onnistui viimein leimata kun siellä oltiin sitä mieltä että teräsvanteista ei koskaan ole löytynyt kantavuus lukemaa, ja leima tuli...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Näitä lukiessa vaan vahvistuu fiilis siitä, että siellä konttoreilla on paljon "tuuri-inssejä", joille pitäisi järjestää ihan joku syventävämpi katsastuskurssi pykälien lukemisesta ja tulkinnasta ja Traficomilla pitäisi olla jotenkin paremmin ohjaus hanskassa, että konttoreilla olisi tasavertaista tietoa ja taitoa....
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
||||
|
||||
![]()
🔼⬆️🔼⬆️🔼 Tätähän se on kun koulutus minimaalista, samoin muu ohjeistus. 😞 Muistellaan kenties vanhoja ja sotketaan asioita keskenään.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Yksityistäminen tuo laatua ja laskee hintoja...?Lainaus:
Lainaus:
![]() -Kaikki koulutus on pois yhtiön voitoista.... ![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Vähän alueesta riippuen on myös kilpailu painanut hintoja alas, silloin ei kallisarvoisia euroja sijoiteta koulutukseen. Ja asiakas tietenkin menee sinne missä on halpaa tai ajoneuvo hyväksytään, ei näissä asioissa kouluttamalla saa lisäarvoa. Jos ennen oli yhdellä asemalla 10 katsastajaa töissä, varmasti joku aina tiesi vastauksen. Nyt on kymmenellä asemalle jokaisessa 1 katsastaja...
__________________
Harbor Cruisers |
![]() |
Luokat |
alusta, korottaminen, muutoskatsastus, off road, rengasmuutos |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbon koko merkintöjen tulkintaa | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 27.10.2015 18:47 |
Ajoneuvon kantavuus | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 04.02.2014 04:18 |
Rengaskoon muutokset, lain tulkintaa | Pasi | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 11.08.2008 19:32 |
kummallista | jampeli | Chit-Chat | 8 | 24.04.2007 10:33 |
Akk sääntöjen tulkintaa | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 19.03.2007 23:18 |