![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Onko kokemuksia etupyöräsähkömoottorista fattiin , saisiko sillä nelivetoefektin maastoajeluihin?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
https://youtu.be/pc6Xcv0uEbM Taitaa samat kokemukset päteä fattiin, siihen pitäisi löytää rengas, joka ei lähde jäälläkään alta helposti. Schwalbe Ice Spiker renkaalla riippuen tietenkin millä pyörimisnopeudelle moottori on suunniteltu, saattas pystyä hyödyntämään eturenkaassa jotain 2000 watin tehoa ilman, että pyörä vaikea ajaa. Toisaalta jos polkuja ajaa, keulii puun runkojen yli, niin mahdollisimman kevyt etupyörä voi olla parempi kuin raskas suoraveto möykky. Jos tehoa on paljon, merkittävän haasteen tulee muodostamaan minkälaiset akut jaksaa sitä kunnolla luovuttaa ja mikä on niiden paino. Tähän astiset fat kokemukset on sensuuntaisia, fatista eniten iloa hitaahkossa polkuajossa. Ei välttämättä haittaisi vaikka moottorit on vain 25 kilometrin nopeuteen jos aikoo käyttää pyörää maastossa. Jos nykyisessä pyörässä on sen verta tehoa, että takarengas rupee sutimaan, silloin voisi etuvedosta olla apua, mutta huomioon on otettava akuston järeytyminen sitä mukaa kun voimaa tarvitaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Empä huomannutkaan katsoa tuota linkkiä- Olen etsinyt jotain 500w moottoria , maastossa luulisi tuolla jo pärjäävän . Etupyörään koska jyrkimmissä nousuissa takapyörän luiskahtaessa hiljaisella nopeudella ajo loppuu heti.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Monet harrastaa Bafang 1000 wattista keskimoottoria: https://youtu.be/mlhbmx4-iCE Siinäkin on puolensa, joskin möykky tulee aika alas, voi osua johonkin jos on oikein raju kuski. Jaksaa pyörittää aika rouheaa takarengasta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
250w napamoottorit eteen ja taakse ja akut reppuun vois olla hyvä möyrimiseen fätillä umpihankeen tai mutaan. Mut mä ajan mielummin luomuna. Halvempaa ja hyvää kuntoilua mulle, tekee hyvää!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kun rengas saadaan pyörimään joko sähköllä - nämä ei olekaan enää polkupyöriä: https://youtu.be/rV1bw2KN1z8 Tai polttomoottorilla: https://youtu.be/OdxFNY5Wvjc Rupee pääsee eteenpäin lumessa. Sähköllä sen voisi helpoiten saada pyörimään hidasta vauhtia. Netissä ei ole sattunut silmään oikeen yhtään videota, jossa on sellaista lunta missä mä olen tänä talvena jo ahkerasti ottanut tuntumaa, joka vastustaa etenemistä aika paljon. Voimaa rupeaa menemää välillä aika paljon kun taas kävellyillä poluilla on kevyt mennä. Itselle voi hyvinkin tulla idea järven rannasta kiivetä vaikka harjun päälle, jossa on radiomasto. 1000 watin pyörällä homma on täyttä urheilua, joskin se olis mulle sitä 500 cc kaksitahtikrossipyörälläkin. Viimeksi ajoin pientä luontopolkua ja katsoin vauhtia näytöstä, rupesi 15 kilometrin tuntinopeuskin tuntumaan vauhdikkaalta. Jos noin matalille vauhdeille saisi vedon optimoitua, ei tarvi kovin järeää akkua, eikä moottoria. Matti kirjoitteli: ”Vaihtais pois sit heti kun ei etenemiseen tarviis.” Veikkaan, et käy päinvastoin, että nälkä kasvaa syödessä ja yhä villimpiä ideoita tulee! Painavan akun kyllä voi haluta välillä jättää pois ja sehän onnistuu kyllä. Viimeksi muokannut tekniikkamies : 19.01.2018 15:20 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu takapyöräänhän menee jo ketjuilla voima mutta etupään veto puuttuu.
Ei vaan Whiten 5fat pro:n 150mm etuhaarukkaan suoraan saa moottoria kiinni kun on läpiakselilla.Suunnittelun alla hahloadapterit joilla yritetään passata jarrulevy kohdalleen ja rengas vielä keskelle haarukkaa. Etupyörä moottoreita fättiin ei vaan paljoa ole tarjolla. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |