![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllähän me kaikki tiedämme ettei missään autossa toimi kunnolla kuin Jeepin tehdastekoinen, kotitallissa rakennettu ratkaisu, sekin täytyy muistaa rakentaa euromaski päässä, muutoin menee vituix ![]() Alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, ilmeisesti Pajakamelikin on hylännyt tuo jäykän akselin katkaisun ja laakeroinnin turhan isotöisenä ja todennäköisesti leimakelvottomana ratkaisuna? Alkuperäinen toivehan oli saada jakarialustaan lisää joustoa, mutta lisäjouston tarkempi määrittely olisi voinut selkeyttää tätä keskustelua eli riittääkö jakareiden ominaisuudet alkuunkaan vai täytyykö heti miettiä toisenlaista ratkaisua. Rak:in laittamassa kuvassa on tietysti yksi vaihtoehto, jos rakentamisen määrä vasta tarvetta, onkohan tuossa jakareiden etupultit irroitettu, onko leimattu? Timo mainitsi nuo jakarialustan epätoivottavat ominaisuudet, niiaava, keventävä ja muutkin ominaisuudet aivan paskoja. Jarrutuksessa niiaus tuo etupäähän lisää painoa ja täten tehostaa jarrutusta. Ylämäessä kevenevä keula siirtää vain lisää painoa takapäähän lisäten pitoa, toki lukottomassa etupäässä rengas helpommin hukkaa voimaa sutiessaan herkemmin. Yleensä ajo-ominaisuuksien tarve on tottumiskysymys, minä en huomaa niissä mitään outoa parin lantikan ja vanhojen transiittien jälkeen ![]() |