![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Moro jeepistit,tossa auton ostoa suunittelen,palstaa lukenut ahkerasti ja hyviä juttuja ollut,suunitelmissa olisi vm-90 eteenpäin oleva cherokee,taitaa olla avoimilla perillä suurin osa?onko gran cherokeessä lukot etenä ja takana?tossa mitä lukenut palstaa niin jeepin saisi aika pienellä työllä maastokelpoiseksi.mitenköhän muuten kestäisi,kevyttä offia,ei mitään nilkkasuorana vetoa.mikä vuosimalli olisi hyvä rakentelun kohde,bensa vehje pitäisi olla.mitkä ovat heikot kohdat jeepeissä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Heikot kohdat Jeepissä (pätee aika hyvin sekä XJ että ZJ): * Matalahko maavara vakiona * Itsekantava kori -> kestää kyllä kohtalaisesti, mutta varsinkin vanhemmat XJ:t voi vähän kovemmassa käytössä väsähtää metsässä jos ei koria vahvista. Perus safarihommissa ei onglmeaa * Alkuperäiset pellistä prässätyt tukivarret on heikot. Ainakin alatukivarret kannattaisi vaihtaa säädettäviin järeämpiin malleihin * XJ:n tinasta tehty bensatankki -> jotakuinkin vaatii panssarin, jollei sitten aja todella varovasti. * ..on niitä sitten muitakin, mutta safarioffissa nuo on ne herkimmät. Kovemmassa ajossa sitten hajoaa paljon kaikkea muutakin ![]() Kaikkihan hajoaa, voimansiirrosta akselit tietysti niinkuin missä tahansa maasturissa jos liikaa rääkkää. Yleisesti ottaen kipuraja korotussarjojen ja vaadittavien muutosten hinnan suhteen, ja toisaalta rengaskoon suhteen on jotakuinkin ~3" alustakorotusta, ja 31"-32" renkaat. 32" renkaat ainakin omasta mielestäni ehdoton maksimi ajaa orkkisvälityksillä. 4.0 kone + automaattilaatikko on fiksuin voimapaketti metsään, jollei sitten välttämättä halua ajaa manuaalilla. Unohda 2.5 litran kone, se on juuri sen verran puhditon että bensaa lopulta palaa lähes yhtä paljon kuin 4.0 koneella - ja jos/ kun tehoa tarvitsee, kuutosessa sitä on ja nelosessa ei ![]() Paras vuosimalli? '91-'99. '00-'01 oli low- pinion etuakseli, ja moottoreihin tuli kansi joka tykkää haljeta; niitä 0331- kansia on maailmalla hajonnut pilvin pimein. Täällä on niin vähän tuon ikäisiä Jeeppejä, että ongelma ei ole kovin tunnettu, mutta se ei poista tosiasiaa että '00-'01 koneissa kansi ON varsin herkkä hajoamaan varsinkin jos kone pääsee ylikuumenemaan. '96 tuli OBDII- moottorinohjaus, itse ostaisin XJ:n joka on joko '91-'95, tai sitten '97-'99. '96 oli kaikinpuolin outo välivuosi, jolloin oli sekaisin kaikkea mahdollista..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös peruutusvalojen sulake ole se, missä on merkintä B-U eli back-up? Ei ole mitään kirjallisuutta tähän, niin saattaa olla vähän tyhmiäkin kysymyksiä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kukin tyylillään, mutta oikeilla välityksillä ajaminen on paljon mukavempaa. Isoilla renkailla ja liian pitkillä välityksillä automaattilaatikko kuumenee älyttömästi, ja varsinkin maantiellä laatikko tahtoo koko ajan hämmentää isomman ja pienemmän välillä, kun ei välitykset osu kohdilleen. Ylivaihde harvemmin haluaa pysyä päällä. Metsässä joutuu käyttämään enemmän kaasua että jaksaa mennä -> riski jonkin paikan hajoamiseen kasvaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joutuuhan näillä muutenkin vähän kaasua käyttämään kun isopyörästen lukollisten kanssa samat mestat ajaa... Oon mä kyllä ollu sellasellakin jeepsafarilla jossa autoihin oli laitettu kaikki mahdollinen tingentangeli mitä pikkupyöräsessä voi olla ja voi ristus sitä vinssaamisen määrää kun talvikelissäkään ei konetta uskallettu käyttää yli 1500 rpm
![]() Viimeksi muokannut Pertsi : 10.01.2015 19:35 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No en minä siitä puhunutkaan ettei pitäisi tai tarttisi kierroksia käyttää. Kyllä tuota 5.9 konettakin saa välillä laulattaa punarajalla jos tahtoo edetä, vaikka on tiheät välitykset
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.01.2015 00:27 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |