Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.10.2014, 21:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Riippuu tulkinnasta. Jos jakiksessa on tasauspyörästö ja sen saa lukkoon, niin silloin riittää. Matti voi kertoa oman tulkintansa tähän. Itse olen kuullu kaksi erilaista eri konttoreilta
Näin mäkin oon asian ymmärtänyt, laki ei mainitse mikä tasauspyörästö pitää olla lukittavissa, joten akseleiden välinenkin käy. Ja jos on kiinteä part-time-jakis, niin siihen sopii samalla tyylillä hyvin tuo käsite "vastaava järjestely"

b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2014, 21:57
suzs205:n Avatar
suzs205 suzs205 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.06.11
Sijainti: joensuu
Viestit: 224
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näin mäkin oon asian ymmärtänyt, laki ei mainitse mikä tasauspyörästö pitää olla lukittavissa, joten akseleiden välinenkin käy. Ja jos on kiinteä part-time-jakis, niin siihen sopii samalla tyylillä hyvin tuo käsite "vastaava järjestely"

b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;
Siis jos akseleiden välillä on tasauspyörästö, mutta se ainut lukko onkin esim taka-akselilla, niin autohan on jumissa jos toinen etupyörä on ilmassa. Ja kyseinen systeemi tekisi autosta maastoauton?

Kuulostaa kyllä juuri niin idioottimaiselta että tuon on pakko olla totta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2014, 21:58
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Näin mäkin oon asian ymmärtänyt, laki ei mainitse mikä tasauspyörästö pitää olla lukittavissa, joten akseleiden välinenkin käy. Ja jos on kiinteä part-time-jakis, niin siihen sopii samalla tyylillä hyvin tuo käsite "vastaava järjestely"

b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;
mulle trafilta joku ukko sano suikan tapauksessa, ettei siinä voi olla jakolaatikossa tasauspyörästön lukitusmekanismia, eikä vastaavaa järjestelmää, koska siinä ei ole jakiksessa tasauspyörästöä sillä pykälällä kuulemma tarkoitetaan/halutaan kuulemma, ettei niistä autoista jotka periaatteessa etuvetoisia ja nelikon kytkee kitkalukko tms päälle voida hyväksyä maastureita, eli autosta pitää vetää oikeasti vähintään 3rengasta, ja akselilukottomassahan ei periaatteessa vedä kuin 2rengasta.
mutta eipä tuo mulle kuulu tulkintoja on monia, mulla vaan katsuri ei ite halunnu tulkita, ni soitettiin trafiin ja kysyttiin niiden tulkinta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2014, 22:26
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Kahteen autoon olen tuon maagisen G kirjaimen pyytänyt jälkeenpäin ja molempiin on kelvannut ilman tasausta oleva jakis. Suburban ja terrano 2 kyseessä.

Eri konttoreilla ja molemmat ihan läpihuuto juttuja ilman mitään mutinoita.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2014, 23:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

80-luvulla ei tuota lukkovaatimusta edes ollut:
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1988/19880913
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2014, 08:30
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

HR-V Hondakin oli M1G, vuosimalli -99, vaikka on "kitkalla kytkeytyvä takaveto" . Tosin onhan siellä tasauspyörästö ja vastaava järjestely, eli kiinteä veto takakardaanille.

Mites noissa isommissa suv malleissa, esim. Matin Toyotassa?
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2014, 08:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Onhan nuo käytännössä kaikki vanhemmat ja uudemmat Jeepitkin M1G:tä, vaikka on osassa vain hifödas puoli lukollinen, ja akseleilla ei lukkoja välttämättä ollenkaan. Sama pätee kyllä monen muunkin merkin uudempiin maastoautoihin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Jimnystä offipeli? petr Tekniikka & Jutustelu 217 26.09.2012 08:08
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
Jimnystä OFFI-kone raw Linkit 0 08.09.2007 18:24
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 0 15.05.2006 23:50
Kokemuksia Suzuki Jimnystä Tapsa Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2004 10:16


Sivu luotu: 05:05 (GMT +2).