Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.09.2014, 16:49
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
olisiko ahdin? jos vedossa ei pahemmin savuttele, kokeileppas paljonko ahtimessa on väljystä.
Mistähän kannattaisi kysellä uutta ahdinta tai vanhan kunnostusta ITÄ SUOMEN suunnalta? Uusi ahdin mielellään bolt on, ei jaksa ruveta rakentelemaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.09.2014, 11:43
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red Näytä viesti
Mistähän kannattaisi kysellä uutta ahdinta tai vanhan kunnostusta ITÄ SUOMEN suunnalta? Uusi ahdin mielellään bolt on, ei jaksa ruveta rakentelemaan.
kannattaa nyt aluiksi varmistaa että vika piilee ahtimessa, ja uudestahan tietysti saa köyhtyä useita satasia kun kunnostetun saa puolella tuosta, huolto vähän riippuu siitä mitä ahtimesta on mennyt särki ja onko se viellä elvytettävissä. turbohuolto on yksi tai sitten katsot googlesta lähimmän huolto liikkeen ja kysäset sieltä.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.09.2014, 21:57
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Finn turbolta kannattaa kysellä, uutta, huollettua tai huoltoa.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2014, 07:39
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -JoNe- Näytä viesti
Finn turbolta kannattaa kysellä, uutta, huollettua tai huoltoa.
Kuka mistäkin sitten, tuolta en itse enää osta koskaan mitään.
Usissa on hintaa sen verran että ei ainakaan CT.n puhallinta kannata laittaa, ellei sitten Kiinan kopiota laita.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.09.2014, 09:58
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Kylmänä käynnistyy kolmella-hehkuvika?


La aamuna käynnistelin. Normaali hehkutus- kuuluu normaali naks- ja avaimesta käyntiin. Käynti oli sellaista vajaata lonksutusta eli kävi kolmella jokusen hetken.

Onko syytä alkaa tutkimaan hehkutulppien kuntoa? Mitähän niitten ohmiarvot pitäisi olla?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2014, 12:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
La aamuna käynnistelin. Normaali hehkutus- kuuluu normaali naks- ja avaimesta käyntiin. Käynti oli sellaista vajaata lonksutusta eli kävi kolmella jokusen hetken.

Onko syytä alkaa tutkimaan hehkutulppien kuntoa? Mitähän niitten ohmiarvot pitäisi olla?
Veikkaisin että kylmänä noin 1 ohmi taikka alle. Itse olen mitannut hehkutulppia virtamittarilla, ln-65 hehku otti muistaakseni aluksi yli 10 amppeeria, muutaman sekunnin kuluttua tippui 10 amppeerin alapuolelle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2014, 15:12
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Veikkaisin että kylmänä noin 1 ohmi taikka alle. Itse olen mitannut hehkutulppia virtamittarilla, ln-65 hehku otti muistaakseni aluksi yli 10 amppeeria, muutaman sekunnin kuluttua tippui 10 amppeerin alapuolelle.
Ok, luokkaa ohmi siis on vastusta.

Taitaa olla niin, että vika löytyy tarvittaessa helposti: toimimattomassa hehkussa vastuslanka on poikki ja vastus melko lailla suuri.

Jos koko hehkukiskon mittaa kalibroiduilla johdoilla maata vastaan 40 ohmin alueella, saatetaan mennä jonnekin 0,2...0,3 ohmin pintaan, jos kaikki on ehjiä ja 0,3...0,4 ohmin luokkaan jos yksi on rizana.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.09.2014, 17:43
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
kannattaa nyt aluiksi varmistaa että vika piilee ahtimessa, ja uudestahan tietysti saa köyhtyä useita satasia kun kunnostetun saa puolella tuosta, huolto vähän riippuu siitä mitä ahtimesta on mennyt särki ja onko se viellä elvytettävissä. turbohuolto on yksi tai sitten katsot googlesta lähimmän huolto liikkeen ja kysäset sieltä.
Turbon akselissa välystä ehkä vajaa milli. Se mikä on myös outoa, kun otat ilman putsarille tulevan huohotin letkun irti niin puhaltaa siitä reijästä turbolta päin ilmaa. Sitten kun laittaa vähän kaasua niin muuttuu imuksi.(ymmärsiköhän kukaan?) Oisko myös venttiileissä jotain häikkää vai tuleeko turbon pakopuolelta läpi? (Peukalo kateissa,ei ollu edes keskellä kämmentä.)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.09.2014, 18:22
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Löytyiskö keltään sellasta documenttia mistä ilmenisi ln46 hiluxin akselimassat ja raideleveydet?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.09.2014, 15:05
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Löytyiskö keltään sellasta documenttia mistä ilmenisi ln46 hiluxin akselimassat ja raideleveydet?
VALOKuva tyyppikilvestäkin kelpaa massojen osalta,Suttaa vaikka pari vikaa numeroa niin ei päädy väärinkäyttöön.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.09.2014, 05:03
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red Näytä viesti
Turbon akselissa välystä ehkä vajaa milli. Se mikä on myös outoa, kun otat ilman putsarille tulevan huohotin letkun irti niin puhaltaa siitä reijästä turbolta päin ilmaa. Sitten kun laittaa vähän kaasua niin muuttuu imuksi.(ymmärsiköhän kukaan?) Oisko myös venttiileissä jotain häikkää vai tuleeko turbon pakopuolelta läpi? (Peukalo kateissa,ei ollu edes keskellä kämmentä.)
Paljonko sillä sun kipollas on ajettu? Ettei vaan suuttimet kuse pikkuisen?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.09.2014, 05:20
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Paljonko sillä sun kipollas on ajettu? Ettei vaan suuttimet kuse pikkuisen?
240 000km
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.09.2014, 11:27
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Hilun etupää pitäisi saada kasaan. Navat on purettu laakereista lähtien miljoonaan osaan.
Olisko jossain kasaukseen ohjetta? Sais vähän tota muistia virkistettyä.

Edittinä et ln65 akseli

Viimeksi muokannut SptV : 08.09.2014 13:50
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.09.2014, 14:29
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SptV Näytä viesti
Hilun etupää pitäisi saada kasaan. Navat on purettu laakereista lähtien miljoonaan osaan.
Olisko jossain kasaukseen ohjetta? Sais vähän tota muistia virkistettyä.

Edittinä et ln65 akseli

http://www.tamgears.com/Toyota%20HJ6...akseli%201.JPG

http://static.petrisimolin.com/galle...0rikkitama.JPG
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.09.2014, 19:57
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red Näytä viesti
240 000km
No ompas vähän kilsoja jos kaikki on ruudussa. Itsellä oli samoja savutusoireita, varsinkin kylmänä pukkas sinertävää. Ajossakin savutti normaalia enemmän.
Hehkuista oli 1 vaiko 2 pimeenä ja vaihtelin ne kaikki, suuttimet vaihtelin myös kaikki. Sinertävä savu jäi pois, tuolla nyt toki 200 000km enemmän ajettu kuin sun kulkineella mutta öljynvaihtovälillä ei tarvi tikkua nostaa tai lisäillä öljyä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.09.2014, 02:49
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
No ompas vähän kilsoja jos kaikki on ruudussa. Itsellä oli samoja savutusoireita, varsinkin kylmänä pukkas sinertävää. Ajossakin savutti normaalia enemmän.
Hehkuista oli 1 vaiko 2 pimeenä ja vaihtelin ne kaikki, suuttimet vaihtelin myös kaikki. Sinertävä savu jäi pois, tuolla nyt toki 200 000km enemmän ajettu kuin sun kulkineella mutta öljynvaihtovälillä ei tarvi tikkua nostaa tai lisäillä öljyä.

mutta tuotuo hehkujen vaihto ei kerro sitä miksi huohottimessa paine muuttuu kierroksilla alipaineeksi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.09.2014, 02:48
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SunFire Red Näytä viesti
Turbon akselissa välystä ehkä vajaa milli. Se mikä on myös outoa, kun otat ilman putsarille tulevan huohotin letkun irti niin puhaltaa siitä reijästä turbolta päin ilmaa. Sitten kun laittaa vähän kaasua niin muuttuu imuksi.(ymmärsiköhän kukaan?) Oisko myös venttiileissä jotain häikkää vai tuleeko turbon pakopuolelta läpi? (Peukalo kateissa,ei ollu edes keskellä kämmentä.)

täh? niin siis puhaltaahan sen letkun pitäisi, ettei vaan olis venttiili vika, oliko tuo millin väljys miten? poikittain?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 17 (0 jäsentä and 17 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).