Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #2951  
Vanha 11.08.2014, 15:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Jos huohotus on venttiilikopasta suoraan ulos ja kone huohottaa reippaasti niin ei ole mahdotonta että on puhaltanut huohottimen kautta ulos nuo öljyt. Vanhat L ja 2L koneet tahtoi vanhuuttaan ottaa "hullut" kun huohottimen kautta alkoi öljyä puskea imusarjaan ja kone alkoi käydä moottoriöljyllä.

Uudemmissa pitäisi kuulemma olla hieman isommat kanavat kannesta öljypohjaan mutta jos sitä huohotuskaasua tulee tarpeeksi kanteen päin niin ei se öljy sovi valumaan alas.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2952  
Vanha 15.08.2014, 16:48
JoneHJ JoneHJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: Säkylä
Viestit: 134
Perusasetus

Paljonko 110 hiluksin alipainepumpun kuuluu tehdä alipainetta? -0.8 näyttää mittari ja poljin kova. Tehostaja pitää alipaineensa.
Vastaa lainaten
  #2953  
Vanha 16.08.2014, 12:23
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Joulukuusi-ilmiön syy 2


Lataussäädin poltti kääminsä ihan kirjaimellisesti

Ja kuva on ylösalaisin, mutta koettakaa pyöritellä päätä tai silmiä sopivasti

No olihan siellä rele, mutta latausjännite on edelleen sama kuin akkujännite eli ei tullut kuntoon eikä lataa. Seuraavaksi taitaakin olla vuorossa itse laturi?

Irti vaan vaan tutkimaan

Kolmas editti toden sanoo: ainakin yksi diodi oli rikki, eli menee koko lannoitin vaihtoon.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	1089
Size:	78,9 Kt
ID:	51634  
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 16.08.2014 19:02
Vastaa lainaten
  #2954  
Vanha 17.08.2014, 10:56
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Kuva laturin sisuksista. Diodit olivatkin tehneet joukkoitsemurhan.

Johtuisikohan siitä, että on kolme akkua ja vinssaa kone käynnissä? Virtaa tarvitaan enemmän kuin nuo diodit jaksaa syöttää kuolematta lämpöhalvaukseen. Akusta toki tulee valtaosa virrasta.

Edittinä analyysi latauslaitteiden rikkoutumisesta:

Laturin diodit tuhoutuu ylikuorman takia ja menee oikosulkuun. Tästä seuraa ylijännite, joka polttaa lataussäätimen. Toinen vikaantumistapa on ylijännitepiikki, joka eristää yhden tai useamman diodin. Muille jää suurempi kuorma ja ne kuolevat ylivirtaan. Seurauksena on taas ylijännite, joka kuolettaa säätimen.

Tässä mun laturin tapauksessa ilman akkua laturista mitattu jännite oli luokkaa 16 V ja vaihteli kovasti, mikä on sen merkki, että ei ole kaikki muumit laturissa.

Ensi viikolla uutta laturia hakemaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	550
Size:	118,9 Kt
ID:	51676  
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 17.08.2014 19:24
Vastaa lainaten
  #2955  
Vanha 17.08.2014, 21:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

[QUOTE=Porvoon Hilma;
Tässä mun laturin tapauksessa ilman akkua laturista mitattu jännite oli luokkaa 16 V ja vaihteli kovasti, mikä on sen merkki, että ei ole kaikki muumit laturissa.

Ensi viikolla uutta laturia hakemaan.[/QUOTE]

Siis sinulla on mekaaninen säädin, siis sikahidas!

Ja kun irroitat akun, niin tuo akkuunmenevä "muutama kymmenen amppeeria" muuttuukin ongelmaksi; siis kun kuorma tippuu pois, niin tuo virta tippuu käytännössä nollaan, ja jännite hyppää taivaisiin: -> laturin diodit ei kestä estosuuntaista jännitettä kuin suuruusluokkaa 40 volttia....

toki en ole varma, että tuo k.o tuho johtui tuosta, mutta vahva epäilys...

kuten olen jo monesti otennut. Ppäävirtakytkin on vain hätätilanteeseen....
Jos laturilta häviää kuormitus, niin diodiremppaa... taikka jopa kenttäremppaa...
Vastaa lainaten
  #2956  
Vanha 18.08.2014, 06:01
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis sinulla on mekaaninen säädin, siis sikahidas!

Ja kun irroitat akun, niin tuo akkuunmenevä "muutama kymmenen amppeeria" muuttuukin ongelmaksi; siis kun kuorma tippuu pois, niin tuo virta tippuu käytännössä nollaan, ja jännite hyppää taivaisiin: -> laturin diodit ei kestä estosuuntaista jännitettä kuin suuruusluokkaa 40 volttia....

toki en ole varma, että tuo k.o tuho johtui tuosta, mutta vahva epäilys...

kuten olen jo monesti otennut. Ppäävirtakytkin on vain hätätilanteeseen....
Jos laturilta häviää kuormitus, niin diodiremppaa... taikka jopa kenttäremppaa...
Akun irrotin virrattomana eli kone seis. Jos se dildodi tuohon uupuu, niin sitten oli laturissa oikosulkukin ja kuumana kävisi koko laitos. Ei ollut oikosessa runkoon. Tää ilmaantui ihan normiajossa ja tilanne oli helppo havainnoida kun olin asentanut uuden jännitemittarin juuri muutamaa viikkoa aiemmin. Ensin jännite laski 11,8 V:iin ja n. minuutin päästä alkoi joulunaika kojetaulussa.

Virralla on taipumus jatkaa kulkuaan ja kun piiri katkeaa niin energia muuttuu jännitteeksi. Tälle ilmiölle löytyy sitten tarkempi matematiikka, Laplace-muunnos, jota joskus opiskeluaikana veivasin. Enää ei muista
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2957  
Vanha 18.08.2014, 14:01
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Mahtaneeko hiacen valorauta käydä hiluksiin sen suuremmitta tuskailuja ?
Vastaa lainaten
  #2958  
Vanha 19.08.2014, 05:36
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Kytkin pohjaan-naksuu


Mikähän toiminto on hiluxin kytkimessä kun sieltä kuuluu jonkunlaisen mikrokytkimen naksaus kun polkee kytkimen pohjaan?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2959  
Vanha 20.08.2014, 15:24
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Lukkojen vaihto-vinkkejä?


Oon vaihtamassa lukot.

Onko jotain vinkkejä miten ovien lukot ja virtalukon saa koko autoa räjäyttämättä vaihdettua?

Ovien lukot varmaan vaihtuu sisältä ovipahvien irrotuksen jälkeen, mutta mites virtalukko. Siellä liene joku lukitusnasta?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2960  
Vanha 20.08.2014, 15:42
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Onko jotain vinkkejä miten ovien lukot ja virtalukon saa koko autoa räjäyttämättä vaihdettua?

Ovien lukot varmaan vaihtuu sisältä ovipahvien irrotuksen jälkeen, mutta mites virtalukko. Siellä liene joku lukitusnasta?
Ovien lukkopesiä pitää paikallaan muistaakseni sellanen vähän C:n mallinen klipsi minkä saa otettua pois sit ku on se ovipahvi purettu varovasti irti ja se sisäkäyttövekottimen tanko irrotettu. Ovipahvihan ei oo kiinni muulla ku sillä yhellä ruuvilla mikä on sen oven aukasukahvan alla ja loput on semmosia vedettäviä tutteja. Kaikki maholliset sormet mahollisimman leveelle ovipahvin välii ni pitäis irrota ilman et menee rikki. Jos haluu olla huolellinen ni hommaa jotai häyrysulkumuovia tms. ni saat sit liimattua sen sen muovisen kalvon tilalle mikä on sen ovipahvin alla ni ei talvella vedä sieltä ovipahvin pikku rakosista ja pysyy kuivana se pahvi.

Ite virtalukosta en sano mitää ku en oo sitä varsinaista lukkosylinteria irrottanu, siihenhän pääsee kuitenki suoraa käsiks ku irrottaa ne rattipylvään muovit. Virtalukon pohja ei oo ainakaa ku yhellä ruuvilla kiinni.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 20.08.2014 15:47
Vastaa lainaten
  #2961  
Vanha 20.08.2014, 17:40
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Laturin korjaus


Ohessa lopputulos. Uusi laturi paikallaan. kunnostettu uusi maksoi jotain 179€ Motonetissä, jossa on yllättävän hyvin Hilux-osia.

Uusi tulokas on sininen maajohto, jonka lisäsin. Vanhassa ei tuota ollut ja elektronien tie akkuun oli pitkä ja mutkia täynnä. Nyt on kova yhteys sinne minne pitääkin.

Kuvassa laturi.

Nyt lataa jo tyhjäkäynnillä 14 V, mikä on huomattava parannus edelliseen. Aiemmin saatiin justiinsa joku 12 V.

Edittinä kokemukset latauksesta: autossa on kolme akkua, yhteensä ehkä 200Ah. Yksi akku muita vanhempi, toiset kaksi aika uusia. Laturi aloittaa latauksen joltain 14,2 V tasolta ja nousee 15 minuutin sisällä n. 14,9V: iin ja pikkuhiljaa laskee 14 V tasolle. Muutaman tunnin ajon jälkeen ollaan vakiinnuttu latausjännitteessä 13,8 ... 13,6 V tasolle.

Hiukka pelotti alussa kun jännite nousi tuonne 15 V:iin ( säädin pashana) ja sitten pelotti uudestaan kun jännite laski 13,3 V tasolle (laturi pashana) , mutta pelko hävisi kun jännite alkoi taas nousta.

Mekaaninen lataussäädin toimii siis varsin hitaalla sykkeellä. Digitaalinen mittari on mukava, mutta ainakin minulle se tuotti ylimääräistä stressiä jännitteen seurannasta. pelkkä latauksen merkkivalo kätkee alleen kaikki em. hienot ilmiöt

Ehkä tää lataus nyt toimii oikein.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	image.jpg‎
Views:	571
Size:	76,5 Kt
ID:	51749  
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 24.08.2014 07:37
Vastaa lainaten
  #2962  
Vanha 20.08.2014, 17:42
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Ovien lukkopesiä pitää paikallaan muistaakseni sellanen vähän C:n mallinen klipsi minkä saa otettua pois sit ku on se ovipahvi purettu varovasti irti ja se sisäkäyttövekottimen tanko irrotettu. Ovipahvihan ei oo kiinni muulla ku sillä yhellä ruuvilla mikä on sen oven aukasukahvan alla ja loput on semmosia vedettäviä tutteja. Kaikki maholliset sormet mahollisimman leveelle ovipahvin välii ni pitäis irrota ilman et menee rikki. Jos haluu olla huolellinen ni hommaa jotai häyrysulkumuovia tms. ni saat sit liimattua sen sen muovisen kalvon tilalle mikä on sen ovipahvin alla ni ei talvella vedä sieltä ovipahvin pikku rakosista ja pysyy kuivana se pahvi.

Ite virtalukosta en sano mitää ku en oo sitä varsinaista lukkosylinteria irrottanu, siihenhän pääsee kuitenki suoraa käsiks ku irrottaa ne rattipylvään muovit. Virtalukon pohja ei oo ainakaa ku yhellä ruuvilla kiinni.

Tänks. Tarttee alkaa pahvihommiin kohta.

Löysin juutuupista sellaisen videon, jossa tuo ignition lock irrotettiin. Siellä on tosiaan sellainen pikkuinen nasta, joka painuu sisään tietyssä avaimen asennossa.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2963  
Vanha 21.08.2014, 07:33
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Onko sulla muovit siinä (virtalukko) ympärillä? Ne pois, avain piti olla paikoillaan ja kääntää ( en muista mihin asentoon ) ja alareunassa on juurikin se lukitusnasta mitä painamalla nousee sylanteri pois.
Näin ainakin LN 170 koppaisessa.
Vastaa lainaten
  #2964  
Vanha 21.08.2014, 09:58
Zipe Zipe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Vuokatti, Suomi
Viestit: 135
Perusasetus

Muistaako kukaan monta korin kiinnikettä on 110 koppasissa?
Vastaa lainaten
  #2965  
Vanha 21.08.2014, 10:25
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

eikös 110 kopassa ole kuusi kiinnikettä? edessä yhet ja kuskin/apparin jaloissa ja hytin taka osassa yhdet,
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2966  
Vanha 22.08.2014, 18:55
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Nyt on lukot vaihdettu. Virtalukko vaihtuu 5 minuutissa, josta suurin aika menee muovien poistoon.

Ovilukkojen suurin haaste on saada oven avausvivun ympärysmuovikehys irti. Se lähtee tönäsemällä lukosta poispäin ovilevyn suuntaisesti. Siellä on pienet muoviolakkeet. Toki se ruuvi keskeltä täytyy poistaa ensiksi.

Kyllä nyt kelpaa kun kaikki ovet toimii.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2967  
Vanha 23.08.2014, 11:07
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Nyt on lukot vaihdettu. Virtalukko vaihtuu 5 minuutissa, josta suurin aika menee muovien poistoon.

Ovilukkojen suurin haaste on saada oven avausvivun ympärysmuovikehys irti. Se lähtee tönäsemällä lukosta poispäin ovilevyn suuntaisesti. Siellä on pienet muoviolakkeet. Toki se ruuvi keskeltä täytyy poistaa ensiksi.

Kyllä nyt kelpaa kun kaikki ovet toimii.
Mistä hommasit virtalukon vai onko käytetty?
Vastaa lainaten
  #2968  
Vanha 23.08.2014, 11:14
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

motonet
Vastaa lainaten
  #2969  
Vanha 24.08.2014, 07:23
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offila Näytä viesti
motonet
Juu, Motonetistä löytyy. Varmaan original-varaosakauppiaskin auttaisi, jos iskee alkuperäisosien himo.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2970  
Vanha 24.08.2014, 19:51
Klapuinssi Klapuinssi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Jkl
Viestit: 10
Perusasetus

Hilux 110 paukkuu nelivedolla


Arvoisat asiantuntijat!
Pari mieltä askarruttavaa hilu-kysymystä:

Mikähän Hilussa paukkuu neliveto päällä kun pyörät ovat jonkin verran kääntyneinä ja pauke kovenee kun kääntää lisää? Ääni kuuluu selvästi vasemmalta edestä ja samalla tuntuu että nytkähtelee paukkeen tahdissa. Napalukot auki takavedolla ei kuulu mitään ( no ei tietenkään..., eikä myöskään napalukot päällä suoraan ajettaessa tai vedätettäessä suoraan.

2.4 d vm -91 hilulla ajettu 430 tkm, ei kuluta öljyä. Käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä ja myös pintakaasulla ajettaessa. Sitten kun polkee vähän napakammin alkaa moottorista eräänlainen "lätkytys". Lisäksi alavääntöä on heikonlainen. Itse arvailisin kuluneita suuttimia tai pumpun säätöjä.....onko tietoa näistä oireista? Kiitokset jo etukäteen uudelta foorumilaiselta!
Vastaa lainaten
  #2971  
Vanha 25.08.2014, 07:00
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Klapuinssi Näytä viesti
Arvoisat asiantuntijat!
Pari mieltä askarruttavaa hilu-kysymystä:

Mikähän Hilussa paukkuu neliveto päällä kun pyörät ovat jonkin verran kääntyneinä ja pauke kovenee kun kääntää lisää? Ääni kuuluu selvästi vasemmalta edestä ja samalla tuntuu että nytkähtelee paukkeen tahdissa. Napalukot auki takavedolla ei kuulu mitään ( no ei tietenkään..., eikä myöskään napalukot päällä suoraan ajettaessa tai vedätettäessä suoraan.
Murros rikki eestä. Parhaassa tapauksessa jumittaa myös ohjauksen.
Vastaa lainaten
  #2972  
Vanha 25.08.2014, 08:23
Klapuinssi Klapuinssi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Jkl
Viestit: 10
Perusasetus

Tämäkö on se osa joka paukkuu?
Onko kokemuksia noista Millnerin osista?

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	690
Size:	40,6 Kt
ID:	51860
Vastaa lainaten
  #2973  
Vanha 25.08.2014, 11:47
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Klapuinssi Näytä viesti
2.4 d vm -91 hilulla ajettu 430 tkm, ei kuluta öljyä. Käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä ja myös pintakaasulla ajettaessa. Sitten kun polkee vähän napakammin alkaa moottorista eräänlainen "lätkytys". Lisäksi alavääntöä on heikonlainen. Itse arvailisin kuluneita suuttimia tai pumpun säätöjä.....onko tietoa näistä oireista? Kiitokset jo etukäteen uudelta foorumilaiselta!
Mä tutkisin ensin että saako tarpeeks polttoainetta / vuotaako jostain jos tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla ei ole mitään ongelmia. Tuleeko mitään savutusta? Suutinviat ilmenee usein eriasteisena savutuksena tai sit tulee dieselia raakana putkesta pihalle.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #2974  
Vanha 25.08.2014, 12:46
Klapuinssi Klapuinssi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Jkl
Viestit: 10
Perusasetus

Täydennyksenä vielä moottorin oireisiin, että alkaa kyllä savuttamaan kun painaa kaasua sen verran että se "lätkätys" alkaa koneesta kuulumaan. Savutus ei ole sellaista synkän mustaa pilveä vaan pikemminkin peilistä havaittavaa ja enemmänkin ruskeahkon väristä ja loppuu kun nostaa hieman poljinta
Vastaa lainaten
  #2975  
Vanha 25.08.2014, 18:20
Rottah Rottah ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.07.13
Sijainti: Pohojoispohojanmaa
Viestit: 7
Perusasetus

Hilux 2,4 TD


Pumppu on nyt vuotanu vähän aikaa naftaa, yläpään tiivistesarja vaihettu mut tämä vuotokohta on alempana..Näyttäs tulevan jostai siitä mihin tullee jäähdytysletkut kiinni? Siinä on kans semmonen iso palautusjousi tai joku semmonen..Onko tuolla sit semmonen vielä että polttoaineen paine työntää naftaa jäähdytyspuolelle ja siitä sit pihalle, kun samalla nestettä haihtuu johonki. Naftapuolellahan on varmasti kovempi paine nii siksi näin ajattelin....Eikä sille oikeen löyvy muuta paikkaa...mine tiijä näistä romuista mittään
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 22:41 (GMT +2).