![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hilux 110 paukkuu nelivedollaArvoisat asiantuntijat! Pari mieltä askarruttavaa hilu-kysymystä: Mikähän Hilussa paukkuu neliveto päällä kun pyörät ovat jonkin verran kääntyneinä ja pauke kovenee kun kääntää lisää? Ääni kuuluu selvästi vasemmalta edestä ja samalla tuntuu että nytkähtelee paukkeen tahdissa. Napalukot auki takavedolla ei kuulu mitään ( no ei tietenkään... ![]() 2.4 d vm -91 hilulla ajettu 430 tkm, ei kuluta öljyä. Käy tosi nätisti tyhjäkäyntiä ja myös pintakaasulla ajettaessa. Sitten kun polkee vähän napakammin alkaa moottorista eräänlainen "lätkytys". Lisäksi alavääntöä on heikonlainen. Itse arvailisin kuluneita suuttimia tai pumpun säätöjä.....onko tietoa näistä oireista? Kiitokset jo etukäteen uudelta foorumilaiselta!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tuli vuoden alussa hommattua tuollainen Ln110 hiluksi 2L-koneella jälkiturbotettuna, suurin piirtein kaikki pikkuviat saanut korjattua. Mutta muutama asia mietityttää, joten löytyisikö täältä vastauksia:
1. Leimalla tuli hylkyä jarrujen heitosta, kierosta levystä, takapyörän laahauksesta ja heikosta käsijarrusta. Käytin kaikki satulat irti, herkistelin männät ja uudet osat kiinni. Nyt kuitenkin ilmattu kaikki ajatuksen kanssa ja poljin on jämäkän tuntuinen. Mutta kun koneen käynnistää, poljinta painaessa se painuu pikkuhiljaa lähes pohjaan. Mielestäni tätä "ominaisuutta" ei ennen ollut, tai en ainakaan kiinnittänyt huomiota. 2. Kun ajaa oikealle kaartavaan kurviin, alkaa takaa kuulua satuinnaisesti toistuvaa pauketta. Liittyy varmaan jotenkin lehtijousiin kun kuuluu aina jos kurvissa osuu kuoppaan. Toiseen suuntaan kaartaessa ei kuulu. 3. Ilmeisesti syötöt ruuvattu melkein tappiin kun vivuston ja syöttöpumpun rungon välissä noin 1.5mm väliä. Mutta kuitenkin tuntuu ettei koneessa ole tietoakaan siitä kuuluisasta dieselin väännöstä. Hukkaportin kanssa 0.6bar paineilla kiihtyvyys 0-100km/h kuluu hitusen vajaa kilometri. Rajapaineventtiilin kanssa hukkaportti täysin kiinni paineita löytyy huimat 1.3bar ja vastaava kiihdytys onnistuu ehkä 500m sisään. Turbo kuitenkin suht pieni paine: 40mm a/r0.42, turbiini: 55mm a/r0.46. Luulisi että tämän kokoisesta koneesta kuitenkin tulisi sen verran kaasuja että hukkaportilla olisi oikeasti tarvetta. Suutinremonttia tiedossa? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jos just kaartaessa tai muuten jousituksen eläessä kuuluu semmosia pikku kolahduksia, niin ekana voi kohdistaa tutkimukset lehtijousien pusliin. Sen näkee päällekkin päin jos se puslan läpi menevä tappi on syönyt tiensä puslan läpi, sillon näkyy sen puslan reunat sillee et ne tulee siitä jousen korvakkeesta alapuolelta yli.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos avusta. Kävinkin kumartumassa auton sivulla ja oikean puolen pultti näytti suoraan makaavan jousen korvaketta vasten, eli ei taida kauheasti olla puslasta jäljellä. Sellaset sitten hankintaan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Täydennyksenä vielä moottorin oireisiin, että alkaa kyllä savuttamaan kun painaa kaasua sen verran että se "lätkätys" alkaa koneesta kuulumaan. Savutus ei ole sellaista synkän mustaa pilveä vaan pikemminkin peilistä havaittavaa ja enemmänkin ruskeahkon väristä ja loppuu kun nostaa hieman poljinta
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Hilux 2,4 TD
Pumppu on nyt vuotanu vähän aikaa naftaa, yläpään tiivistesarja vaihettu mut tämä vuotokohta on alempana..Näyttäs tulevan jostai siitä mihin tullee jäähdytysletkut kiinni? Siinä on kans semmonen iso palautusjousi tai joku semmonen..Onko tuolla sit semmonen vielä että polttoaineen paine työntää naftaa jäähdytyspuolelle ja siitä sit pihalle, kun samalla nestettä haihtuu johonki. Naftapuolellahan on varmasti kovempi paine nii siksi näin ajattelin....Eikä sille oikeen löyvy muuta paikkaa...mine tiijä näistä romuista mittään
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siellä kylmänä ennakon säädön akselilla on tiiviste, joka tod. näk. vuotaa. toki se o-rangaskin, millä k.o laippa on pumpun rungossa, voi vuotaa siis näin ainakin hdj-80 pumpussa. minun hodarissa ainut vaihtoehto tuo o-rengas, tuo vahapatruuna yms. pahvilaatikossa tallin hyllyllä... |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Se on se kylmäkäyntisäädin, siellä ei ole nesteellä mitään yhteyttä polttoaineeseen.
Ennakonsäätimen luukut siinä pumpun kyljissä (se toinen on kivasti siellä lohkon puolella...) on aika yleinen vuotopaikka, O-renkaat tiivisteinä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |