![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos alentimessasi on virran rajoitus (käytännössä pakko olla, jos meinaat syöttää sillä 12v akkua JA jännitettäkin pitää olla vähintään 13,8v...) Niin kytke alentimen jännitesyöttö 24v releen sulkeutuvan koskettimen kautta; siis relen vetokäämille tulee sähköä vain, kun virta on päällä. Siis tuosta 12v akusta "sähkö" ei lähde kulkemaan alentimen kautta 24v sähköihin, ei ainakaan silloin, kun tuossa 24v järjestelmässä on edes 14 volttia... siis ei koskaan normaaliolosuhteissa. Jos haluat hifistellä, niin ota tuolle yllämainitulle releelle maadoitus hehkuilta, siis siten että rele vetää vasta kun (jälki-) hehkutus on päättynyt. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on tollanen käytössä ja hyvin on toiminu.Tuo on tarkotettu lataamiseen.
http://www.vapaa-aika.com/sahko/jann...nitteeksi.html |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli samantapainen mitä tuo slipoverin linkittämä, mut puolet heikompitehoisempi kiinalainen ja yli 80% halvempi. Sammutat virran yöksi niin ei kuluta auton akkuja. Edit: alennin sulla jo olikin. Eli BJ-40/76:n reletyylillä helpoin. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 19.07.2014 09:29 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Laitoin alentimen +12v ja lisäakun välille ihan normi tekeen. Ja ohjaus sille valoilta. Toimiiko 12v rele tuossa kauan ku ohjaus virta on 24v?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei kait pitkään.. Laita 24v rele.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
niinku reetu jo sanoikin, ni rele ohjausvirran mukaan,24v releellä voi kytkeä 12v jännitettä ja 12v releellä 24v jännitettä. ohjaus ja käyttövirta ei "sotkeudu" releessä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Juup. 24 V relettä jos ohjataan 12 V jännitteellä niin ei rele välttämättä jaksa vetää. Taasen 24 V syötettynä 12 V releen käämiin saattaa pitemmän päälle päästää sen kuuluisan sinisen pahanhajuisen savun ulos kelasta.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
mitäs raati sanoo tästä http://www.motonet.fi/fi/tuote/38651...ele-1224V-120A
miten voi olla että toimii muka 12v ja 24v järjestelmässä? kun ilmoitettu on vain 13,6 volttia. 24 järjestelmässähän pitäis kytkeä jossakin 27v tienoolla. ja toinen kysymys. mersuun 609 pitäs laittaa hupi akut nyt reissua varten ja ei oo tähän hätään kun yks 75 optima ja toinen boschin 80ah. niin tulisko ne parina toimeen? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Suosittelen! Tuossa tarkempaa teknistä tietoa juuri tuosta kyseisestä kytkimestä: https://www.bluesea.com/products/761...12_24V_DC_120A Viimeksi muokannut vmt : 13.06.2015 22:21 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdytys/Lämmitys järjestelmän puhdistus??? | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.12.2010 13:46 |
jäähdytys järjestelmän paine? | burton | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.10.2009 21:46 |
Kaks akkua | La tuskaa | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 06.01.2009 11:18 |
O Jännitteenalennin eli kaks | vepele | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 17.03.2007 11:48 |
Jäähd. järjestelmän "korkki" | Jeeper | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.02.2006 07:53 |