Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AndersReisen
Siis ilmiselvästi neliveto ja mieluusti diesel-peli. Vaikka umpimaastoon en olekaan tuppautumassa, muutama sentti lisämaavaraakaan ei olisi pahasta ja tilaa tavarallekin tarvitsen jonkin verran. Toisaalta asfaltilla ajoakin on aika paljon eli katukelpoisuuskin painaa vaakakupissa.
Koska minua ei huvittaisi sijoittaa rahaa rautaan kovin hirveästi, suunnilleen 15 000 euron hintaista kulkuneuvoa olen ajatellut. Maasturityyppiset vehkeet ovat käyttövoimaveroineen varsin hinnakkaita ja nelivetopakettiautojen tarjonta suunnittelemassani hintaluokassa on varsin vähäistä, joten katseeni on kääntynyt pickup-pirsseihin. Myös alhainen "diesel"vero on plussaa. Mutta se merkin valinta!
|
Ei tuo yhtälö oikein auennut. Eli jos korkeaa käyttövoima- eli dieselveroa karsastat, niin saathan sä muutoskatsastettua jokaisesta 3.5.1993 uudemmasta maasturista pienen veron pakettiauton takapenkit pois heivaamalla.
Pickupit on enemmän ja vähemmän karuja tuossa hintaluokassa. Maasturi-tyyppiset 90-lukulaiset paljon mukavempia pitkässä ajossa.
Oma ehdotus: Toyota Land Cruiser 90 tai 95 jos enemmän tilaa tarvitset. 15 t€ saa kaikin puolin kunnossa olevan n. 200 tkm ajetun 90-luvun lopulta. Pajerot on halvempia, mutta korjailtavaa saattaa tulla enemmän.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AndersReisen
Mitenkäs on pickupien ruostumisen laita? Onko ruosteensuojaus yleensä asiallisesti hoidettu?
|
Hyvin ruostuu, kun lähes aina on jätetty suojaamatta. Tehtaalla ei ko. lajityypin autojen ruostesuojaukseen ole myöskään juuri panostettu.