Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.10.2010, 14:06
AndersReisen AndersReisen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.10.10
Sijainti: Siilinjärvi, Suomi
Viestit: 23
Perusasetus

Nelivetoa ostamassa


Olen tässä yrittänyt pähkäillä itselleni soveliasta menopeliä, ja vaikken varsinaista off-road-autoa etsikään, ehkä tältä foorumilta löytyisi tarvitsemaani tietoa.

Työssäni tarvitsen pikku-Busterin + venetrailerin ja moottorikelkalla lastatun peräkärryn vetoon auton, jolla pääsee myös päällystettyjen teiden ulkopuolelle liukkaamallakin kelillä. Siis ilmiselvästi neliveto ja mieluusti diesel-peli. Vaikka umpimaastoon en olekaan tuppautumassa, muutama sentti lisämaavaraakaan ei olisi pahasta ja tilaa tavarallekin tarvitsen jonkin verran. Toisaalta asfaltilla ajoakin on aika paljon eli katukelpoisuuskin painaa vaakakupissa.

Koska minua ei huvittaisi sijoittaa rahaa rautaan kovin hirveästi, suunnilleen 15 000 euron hintaista kulkuneuvoa olen ajatellut. Maasturityyppiset vehkeet ovat käyttövoimaveroineen varsin hinnakkaita ja nelivetopakettiautojen tarjonta suunnittelemassani hintaluokassa on varsin vähäistä, joten katseeni on kääntynyt pickup-pirsseihin. Myös alhainen "diesel"vero on plussaa. Mutta se merkin valinta!

En haluaisi kuluttaa aikaani ja rahojani korjaamolla, siispä auton luotettavuus on meleko tärkeä pointti. Olen lueskellut Offipalstalta Nissan King Capin tietyn aikakauden moottorien laakeri- ja pulttiongelmista. Onko muilla merkeillä (esim. Toyota, Mitsubishi, Ford/Mazda) yhtä dramaattisia tyyppivikoja?

En etsi mitään power-menijää, mutta ei autolla saisi tiellä toisten jalkoihinkaan jäädä ja joskus pitäisi päästä jopa jonkun hitaamman ohitse. Pärjääkö noin sataheppaisella normaalissa ajossa? Budjettini rajoituksista johtuen joudun varmaan tyytymään yli 100 tkm ajettuun. Millaisia kilometrimääriä esimerkiksi 2,5-litraiset dieselvehkeet yleensä nikottelematta kestävät?

Onko neliveto-ominaisuuksissa eroja eri merkkien välillä?

Mitenkäs on pickupien ruostumisen laita? Onko ruosteensuojaus yleensä asiallisesti hoidettu?

Tarkeneeko dieselpickupeissa talvella ilman turkishaalareita?

Mahdollisista vastauksista etukäteen kiittäen,

Jukka

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Turboa ostamassa Anfi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.04.2010 12:11
Käykää ostamassa Rekisteröimätön Linkit 4 12.03.2009 23:10
Volvoa ostamassa k81 Tekniikka & Jutustelu 6 28.08.2008 19:46
plaaaaatseria ostamassa Tekniikka & Jutustelu 0 09.06.2003 08:36
Nokialaista ostamassa Jarze This And That 4 07.01.2003 11:37


Sivu luotu: 22:51 (GMT +2).