Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Onko noissa uudemmissa ? sama "ruostuva-porsiva" jakolaatikon holkki, kuin viimmeisissä 850? ja ensimmäisissä V70 AWD?
-> Noissa poikittaiskoneiden "alkupään Haldex-" 4 awd volvoissa on tuon tuon holkin/akseleiden ruostumisen/jauhaantumisen lisäksi myös nuo sama ongelma kuin 4-motion volkkareissa:
nelivedon esipainepumppu porsii noin 200-400 tkm. ja sen huomaa siitä, että takarenkaat ei vedä. (ainakin vm. 2002 Audi A3 Quatrossa)
Noissa Volvon vaihteiston kulmavaihteissa, ainakin noissa alkupään? on erilainen rakenne kuin noissa "Vokkeloissa"?
Tuo ruostunut/porsinut jakolaatikon/holkki/kardaani liitokset on kalliita korjata, pitää ostaa 2 akselia, ja holkki....
-> joku varmaan koneistaa nuo akselit, ja tekee uuden holkin, mutta paljonko maksaa? (siis ongelma noissa ensimmäisissä v70 awd, onko myös uudemmissa?
|
XC 90 tehtiin viime vuonna, Nurmon Autopisteestä kunnostettu kulmavaihde.
Vanha ei kelvannut vaihdossa, oli kunnolla loppuun ajettu eli paskana.
Haldex-pumpun vaihto on vielä halpaa tuohon nähden.