![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Sitten on sellaisia autoja kuten Renault Zoe. Niitä saa muuten käytettynä alle 20ke. Siinä on 40kwh akku. Se on melko kookas akku pikkuautoon. Niillä kuulemma pääsee talvisinkin reilu 200km. Kesällä mennään jopa 400km tai ylikin. Mut Zoesta uupuu pikalaturi. Siinä on vain perus type 2 laturi. Maksimi latausteho 22kw. Kun tuossa omassa sähkökinnerissä on pikalataus liitin, joka tukee 50kw latausta, paitsi auto ei tue kuin max.40kw latausta. Mutta tästä päästään siihen ongelmaan, että VW on suunnitellut auton aivan perseelleen. Se 40kw latausteho saavutetaan tyyliin 5-30% akkutasolla. Muutoin se tipahtaa kuin lehmänhäntä tippuen jonnekin 20kw nurkille. 50% akkutasolla yli 20kw lataus ei onnistu. Eli se siitä pikalaturista. Toi Zoe taas ymmärtääkseni ottaa kohtuu tasaisella teholla sen 22kw sisäänsä aina 80% asti, mistä se sit alkaa tippua. Näillä spekseillä Zoe lataa isomman akun nopeammin täyteen kuin up, missä on pienempi akku ja tehokkaampi laturi. Eli kun ostelee polttomoottoriautoa niin sun ei tarvi miettiä miten iso tankki siinä on ja miten nopeasti tankkaat sen. Mutta kun ostat sähköautoa niin sun pitää miettiä miten iso akku siinä on, miten paljon se syö akusta tehoa ja miten se ottaa virtaa vastaan. Pienellä akullakin pärjää jos auto ottaa vaan kunnolla sähköä vastaan. Tästä on Hyundai Ioniq hyvä esimerkki. Se on yksi parhaiten sähköä vastaanottava sähköauto vaikka onkin pieni akku.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
En ymmärrä näistä patteriautoista, mutta yleisesti kiinnostuneena olen seurannut mitä sillä rintamalla tapahtuu. Jostain syystä tuo Ioniq ollut alusta asti kaikkein kiinnostavin, ja nyt tämä 5 on niin perverssin näköinenkin että senkin puolesta vois ajella. Mutta onneksi rahattomuus pelastaa tyhmyyksiltä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on käyttiksinä -96 ZJ 5.2l kasilla ja -04 WJ 4.7l kasilla, WJ tosin tällä hetkellä vielä telakalla, mutta josko sen vkl:na sais takaisin ajoon, kun ehtii laittamaan laatikon öljyjäähyn letkut ja putket kiinni ja toki kasaamaan keulan syylärin vaihdon jäljiltä. Kilsoja tulee max. 10000 vuodessa ja toki autoista vain yksi kerrallaan liikennekäytössä. Lämpöinen talli löytyy missä lepovuorossa (työn alla) oleva elelee ja käyttis on lämpöisessä parkkihallissa kämpän kellarissa. En todellakaan ostais enää vajaavetoista käyttöautoa koskaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on sillai et kun on talvet ajanut 4-vedolla niin ei oikein muulla halua enää ajaa.Meillä on Land-Rovereita ollut 50 luvulta asti joten niihin on tottunut ,vaikkakin nyt ajelen 4ttä vuotta Jeep zj v8lla tai rakennetulla V8 series Land roverilla.Kokeilin taas lumien tultua jos ajasinkin tuolla XJ jagella talven,vaan kokeiluksi jäi tuo homma, liikenteestä poistoon jouti ja myyntiin laitan, 4-vedolla jatketaan talvet.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hurjalta kyllä kuulostaa oman korvaan että joku ajelee käyttöautona joku bensa V8
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Omat vähät ajot, mitä vuoteen tuli, laskin auki niin edelleen jäi alle kymppitonniin. Ja kun tuossa joulureissussa päästiin kokeilemaan mitä dieselillä (Disco2 td5) olisi säästänyt, niin C8:iin verrattuna tuli 500km pätkällä säästöä melkein euro, bensakasiin verrattuna jopa pari kymppiä... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Käyttisnelivetona -05 jep jep grand cherokee 5.7l bensa. On hyvä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vähemmällä pensalla kai sellasella pääsee, kun jollain pensa runnerilla. Ja jotain tapahtuukin, kun kaasua painaa
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään BJ,n tankki -78/vanhempi | Timppa T | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.04.2020 03:57 |
Ostetaan toyota hilux 06 uudempi land cruiser 2005 uudempi hinta alle 6000euroa | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.09.2019 06:24 |
Myydään / Vaihdetaan 2 kpl käyttämättömiä BFG MT 30/9,5 R15 TA KM (vanhempi) | Finderi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 13 | 16.09.2015 21:19 |
Ostetaan vanhempi BFG 235/75 R15 MT hakusessa | Finderi | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 02.12.2012 13:45 |
Defender Td5 vai vanhempi? | Kuutio Kuitunen | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.06.2009 14:05 |