Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #23  
Vanha 04.12.2017, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Suunnitelmissa nyt siis tällä hetkellä on suurin piirtein tässä järjestyksessä :

- Se 2" korotus alle asap. Ehkä jo tässä kuussa kun nyt selvis miten sen teen helpoiten.
- Isommat pyörät alle, varmaankin 33" 15" peltivanteilla mutiaiset ja rälläkällä tilaa jos ei muuten mahdu pyörimään.
WJ:n jarrujen ymrpäille mahtu osa 15" x 8" peltivanteista, kunhan et on -12 tai levittävämpi. Silti joutuu yleensä jonkin verran hiomaan sekä satulan kiinnikkeestä että itse satulasta.

Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä.
Tästä taas seuraa muutamakin asia:
* Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä
* Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin.
* Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat)

Lainaus:
- Vinssipeti & Peltipuskuri DIY +Vinssi.
Kannattaa ehdottomasti jos metsässä meinaa ajaa.

Lainaus:
- Takapuskuri vitousoon, ja DIY peltilärpäke tilalle.
Ks. yllä

Lainaus:
- Varapyöräkotelo veks, ja tankin nosto ylös.
Ks. kohta "vinssipeti ja peltipuskuri"

Lainaus:
- Roof Rack DIY
Jos et aja monipäiväisiä safareita, niin oikeastaan aivan turha kapistus.. korottaa vain painopistettä, ja mitä sinne koriin laittaakin on helvetin paljon vaikeampi kaivaa sieltä pois verrattuna takakonttiin

Lainaus:
- Kaarien levitys sitten ihan mielen mukaan, mutta voi olla ettei tuu hetkeen kun en halua oikein investoida tonnia Bushwackereihin joten antaa paskan lentää vaan pitkin kylkiä.
Ei tartte olla Bushwackerit, on monta hyvää tapaa levittää kaaria. Joko halvalla (= kumilirpaketta tai muovia), tai vähän isommalla työllä ja kallimmaalla (saumatonta putkea ja peltiä)

Lainaus:
- Alusta osien läpikäynti talven aikana, varmaan ihan osa kerrallaan avataan ja tsekataan, putsataan ja rasvataan, paskat osat vaihtoon ja maalaan ne kaikki vaikka neon ruskeiksi tai joksi muuksi hauskan väriseksi.
Jos meinaat ajaa metsässä, niin ainoa oikea ja järkevä vaihtoehto on säädettävät ala- ja ylätukivarret, ja oikeastaan ehdottomasti vielä flex- joint malleina.
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista

Lainaus:
- Jossain kohtaa korotetaan tätä lisää. Se 4" alkaa olemaan sellanen tavoite, kunhan saadaan perusasioita ensin kuntoon. Houkuttais kyllä 6,5" ihan hitokseen..... mutta sen 4" käyn hakemassa otteeseen
4" korotus riittää ihan hyvin vaikka 35" tai 37" renkaillekin, tila renkaille tehdään rälläkällä.
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua.
6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia).

[quote]- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote]

Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän.
Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista.

Lainaus:
- REMMIAHDIN
Olisihan se hauska, ja pitäisi kait ehkä jotenkin onnistua leimauskin. Onhan WJ:ssä ollut sitä HO- mallia 4.7:sta mistä voi vielä lisätä 20% tehoja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51


Sivu luotu: 02:57 (GMT +2).