Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 05.12.2017, 01:20
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
WJ:n jarrujen ymrpäille mahtu osa 15" x 8" peltivanteista, kunhan et on -12 tai levittävämpi. Silti joutuu yleensä jonkin verran hiomaan sekä satulan kiinnikkeestä että itse satulasta.
Hiominen ei oo ongelma.

Lainaus:
Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä.
Tästä taas seuraa muutamakin asia:
* Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä
* Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin.
* Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat)
- Virkavalta ei oo ongelma.
- Renkaat kaarien sisällä on ongelma.
- Tila ei oo ongelma. Rälläkkä ja leka on ja löytyy ja osaan jopa laittaa rälläkän päälle
-Scrub Radius on outo käsite. Eli ei ongelmaa

Lainaus:
Jos et aja monipäiväisiä safareita, niin oikeastaan aivan turha kapistus.. korottaa vain painopistettä, ja mitä sinne koriin laittaakin on helvetin paljon vaikeampi kaivaa sieltä pois verrattuna takakonttiin
Lisävalo- ja vararengasteline. Ulkonäköjuttuja.
Onhan noille Esson urpoilla nahkasia matkalaukkuja ja neuvostoliittolaisia puisia suksia vanhojen volkkarien katollakin......

Lainaus:
Ei tartte olla Bushwackerit, on monta hyvää tapaa levittää kaaria. Joko halvalla (= kumilirpaketta tai muovia), tai vähän isommalla työllä ja kallimmaalla (saumatonta putkea ja peltiä)
Sulla on kyllä hemmetin komeat putket mitä katselin sun rakennustopikkia. Kumilirpatin ei vaan ehkä oo se juttu.... Tuossa tuli vastaan edullisesti, muistaakseni Puolasta muoviset levikkeet ihan muutamalla satasella. Hävitin kyllä jo sen linkin. Ja olen melko varma ettei ollut lasikuituset vaan mainostettiin just muovisina. Sen nyt tietää kuka vaan ettei lasikuidulla tee metässä hevon p*******n.

Lainaus:
Jos meinaat ajaa metsässä, niin ainoa oikea ja järkevä vaihtoehto on säädettävät ala- ja ylätukivarret, ja oikeastaan ehdottomasti vielä flex- joint malleina.
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista
Tää on edelleen se aihe-alue missä mä teen koko ajan opintoja. Alusta geometria ja muu on sellasta..... No, varmaan sama kun koittaisin merkonomille selittää miten aurinkopaneeli toimii ja mikä on vaihtosuuntaajan rooli ja miten Azimut kulma vaikuttaa sarjaan kytketyn aurinkopaneelikennoston vuosituotantoon. Ei vaan, oppia ikä kaikki ja tekemällä oppii... oon koittanut aina pysytellä noista alusta-asioista erossa, mutta tuossa nyt videoita ahmimalla alkaa hahmottumaan aika paljon.

Lainaus:
4" korotus riittää ihan hyvin vaikka 35" tai 37" renkaillekin, tila renkaille tehdään rälläkällä.
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua.
6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia).
Rälläkkä löytyy ja tilaa tehdään tarpeen vaatiessa.
Mutta kyllä 6,5" korotus on vaan brassailua, kyllä mä sen tiedän ettei siinä mitään varsinaista järkeä ole
Mä otin jo sen yhden haasteen vastaan että laitetaan tähän 2" BB nyt ja ajetaan CV nivel paskaksi, jonka jälkeen laitan sen 4" ( kun on löysää rahaa sitä varten ja löytyy sopivasti 4" korotus setti ) ja muutoskatsastan sen

Lainaus:
- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote]

Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän.
Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista.
Tässä on vain tuo Quadra Trac ||

Lainaus:
Olisihan se hauska, ja pitäisi kait ehkä jotenkin onnistua leimauskin. Onhan WJ:ssä ollut sitä HO- mallia 4.7:sta mistä voi vielä lisätä 20% tehoja.
Kun sopivan hintainen setti tulee joskus vastaan niin laitan tähän sen remmin. Remmiahtimen asennuksesta ei oo kokemusta, mutta eipä tuo nyt pitäisi kovin kummoinen operaatio olla varsinkaan jos on valmiit osat. Ainakin tähän on tehty valmiita bolt-on sarjoja.
Tää remmiahdin osasto menee kans vähän kyllä järjettömyyden puolelle kuten WinChester tuolla asiasta protestoi, mutta olen ajanut yli 1000heppaista supraa, ei siinäkään enää mitään järkeä ole mut silti niitä tehdään ja onhan se nyt vaan vähän ***** päheetä.

No, ehkä tässä on nyt tarpeeksi lätinöity jo ja on aika ryhtyä toimeen.
Koitan nyt asentaa tosiaan ihan alkuun sen 2" korotuksen, mutta en usko että saan sitä ennen viikonloppua alle tuossa pihalla asennettua kun tuntuu taas satavan joka päivä. Voi olla että itsenäisyyspäivänä jollen ole töissä niin voisin saada sen. Katselin BB:n asennusvideoita ja ei se kyllä tosiaan mikään temppu ole sinne taittaa jos pultit vaan aukee. Ja lämpöä mulla ei ole paitsi hitsausvehkeissä.
Ja noita karkeampia (ja isompia) renkaita olen käytettynä Suomesta sekä uutena ulkomailta silmäillyt tässä samalla mutta nekään ei kulmakorpeen kerkiä ellei ihmeitä tapahdu.

Projekti kuitenkin etenee sillä tavoin että kävin tänään hakemassa lamellilaikkoja ja katkaisulaikkoja sekä uuden verkkovirta lälläkän jotta voin aloittaa ton rotiskon silpomisen ihan tosissaan. Puskuri on irti, ja pedin / metallipuskimen suunnittelu aloitettu. Seuraavana mittaukset ja leikkaukset. Paksua lattaa löytyy, ja taitaa olla myös 100x100x5 RHS putkeakin.
Pari tuikkuakin tuli pikaisesti viritettyä jotta näkee taas vähän paremmin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Photo 3.12.2017 2.42.52.jpg‎
Views:	218
Size:	87,3 Kt
ID:	82546  

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51

Sivu luotu: 19:28 (GMT +2).