![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||||||||
|
|||||||||
![]()
Lainaus:
Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä. Tästä taas seuraa muutamakin asia: * Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä * Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin. * Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat) Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista ![]() Lainaus:
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua. 6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia). [quote]- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote] Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän. Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista. Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||||||
|
||||||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
- Renkaat kaarien sisällä on ongelma. - Tila ei oo ongelma. Rälläkkä ja leka on ja löytyy ja osaan jopa laittaa rälläkän päälle -Scrub Radius on outo käsite. Eli ei ongelmaa ![]() Lainaus:
Onhan noille Esson urpoilla nahkasia matkalaukkuja ja neuvostoliittolaisia puisia suksia vanhojen volkkarien katollakin...... ![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Mutta kyllä 6,5" korotus on vaan brassailua, kyllä mä sen tiedän ettei siinä mitään varsinaista järkeä ole ![]() Mä otin jo sen yhden haasteen vastaan että laitetaan tähän 2" BB nyt ja ajetaan CV nivel paskaksi, jonka jälkeen laitan sen 4" ( kun on löysää rahaa sitä varten ja löytyy sopivasti 4" korotus setti ) ja muutoskatsastan sen ![]() Lainaus:
Lainaus:
Tää remmiahdin osasto menee kans vähän kyllä järjettömyyden puolelle kuten WinChester tuolla asiasta protestoi, mutta olen ajanut yli 1000heppaista supraa, ei siinäkään enää mitään järkeä ole mut silti niitä tehdään ja onhan se nyt vaan vähän ***** päheetä. No, ehkä tässä on nyt tarpeeksi lätinöity jo ja on aika ryhtyä toimeen. Koitan nyt asentaa tosiaan ihan alkuun sen 2" korotuksen, mutta en usko että saan sitä ennen viikonloppua alle tuossa pihalla asennettua kun tuntuu taas satavan joka päivä. Voi olla että itsenäisyyspäivänä jollen ole töissä niin voisin saada sen. Katselin BB:n asennusvideoita ja ei se kyllä tosiaan mikään temppu ole sinne taittaa jos pultit vaan aukee. Ja lämpöä mulla ei ole paitsi hitsausvehkeissä. Ja noita karkeampia (ja isompia) renkaita olen käytettynä Suomesta sekä uutena ulkomailta silmäillyt tässä samalla mutta nekään ei kulmakorpeen kerkiä ellei ihmeitä tapahdu. Projekti kuitenkin etenee sillä tavoin että kävin tänään hakemassa lamellilaikkoja ja katkaisulaikkoja sekä uuden verkkovirta lälläkän jotta voin aloittaa ton rotiskon silpomisen ihan tosissaan. Puskuri on irti, ja pedin / metallipuskimen suunnittelu aloitettu. Seuraavana mittaukset ja leikkaukset. Paksua lattaa löytyy, ja taitaa olla myös 100x100x5 RHS putkeakin. Pari tuikkuakin tuli pikaisesti viritettyä jotta näkee taas vähän paremmin.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen, muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi. Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms. Vakiotulpat pitää vaihtaa. Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää. Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.
Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin! ![]() ![]() Ai niin. Minunhan piti jättää kommentointi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
|||||||
|
|||||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
RE85, softaus onnistuu ihan hyvin. Ja jos ei luota amerikan- Joen taitoihin, niin sitten laittaa megaruutan. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Noihin saa jotain valmiita/ puolivalmiita paketteja, hintaa on jenkeissä joku 4000-5000$. Siihen sitten softa + muut jutut päälle, ja tullit & alv.:t, niin onhan sekin toki jo sen 10k€ helposti. Sinänsä huvittavaa, koska esim. uuden Hemi SRT8- koneen saa halvemmalla ![]() Tosin jos ajattelee, että mulla meni 360- koneen uusimiseen n.4000€, ja siinä on vain uudet Edelbrockin alukannet, uusi nokka, uudet rullalifterit, uudet cromo- tönärit, uudet lifterit ja muuta pientä silppua... Jos olisi ostanut päälle laadukkaan stroker- kitin (esim. Scat:in sarja takokampuralla ja hyvillä veiveillä) niin se olisi ollut n.2000€ lisää, ja siihen vielä moottorin koneistus ja kasaus. Tällä hetkellä esim. Moparin 5.7 Hemi crate- kone on ~6000$ uutena, 6.4 crate- kone on n.-9500$. Heppoja onkin sitten ihan eri tavalla.. Hellcatista joutuu jo sitten pulittamaan vähän enemmän, se olisi ~15k$. http://www.hotrod.com/articles/facto...ts-from-mopar/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jos haluaa upottaa +20k€ äijäautoon, niin ostaa vaikkapa HEMI-WK:n, jossa on kaikki isot palikat jo valmiina. Tuunaa sitten renkaita, putkia sun muuta tingeliä kateellisten kiusaksi. Suotta laittaa samaa rahaa teknisesti ongelmaiseen WJ:hin, kun tarkoitus on selkeesti päästä vain elvisteleen snagarille. Keskittyy sitten siihen elvistelyyn eikä tallissa makaamiseen. Sitä nimittäin joutuu tekeen WJ:llä ihan ilman mitään remmejäkin! MUAHAHAHAH! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu, tai sitten vaikka ZJ, kun siihen saa 6,7 litraisen ja on jäykkäakselinen.
Toki tehojen ja,konetilavuuden puolesta WK tarjoaa vielä vähän paremmin varaa ja tuoreemmat bolt-on osat koneen puolseta, tosin sit tarttis laittaa WK SRT8:n jarrut ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Tuo on kyllä toisaalta totta, että jos haluan rahaa polttaa älyyttömyyksiin, niin fiksumpaa olis ostaa se WK SRT:nä ja laittaa sitä maastokelpoiseksi. Oli tosin lähellä etten hankkinut WK:ta, tosin se olis ollu ihan vaan CRD:llä.. mutta sitten tuli Range. Toisaalta, joskus sitä haluaa olla erilainen kuin muut kanssakulkijat ja kun nyt kirjoitin just kirjan valmiiksi jonka nimi on "elämä pienen munan kanssa" niin pakkohan se on jollain itsetuntoaan kohottaa... ? Veikkolan snägärillä ei tosin oo ku teinejä fillareilla ja olen ehkä kasvanut noista jo ulos mutta kun ei muuten ihailua saa niin . . . ![]() Toisaalta kun ajattelee asiaa, niin järkevää olis vaan myydä kaikki muut autot pois ja ostaa Rinta-Joupilta pidennetyllä takuulla oleva uusi Kian pieniruokainen nafta farkku ja ajella peltivanteet alla ja kiillotella viikonloppuisin Kian kojetaulua. Mutta kun ei ole järkevä ihminen ilman sopivaa lääkitystä niin en voi asialle mitään. Joskus vaan diapamit on loppu eikä lääkäri suostu uusimaan reseptiä ja silloin kun eksyy jenkkivoorumeille selailemaan muiden mielenvikaisten ihmisten aikaansaannoksia niin sitä luulee itsekin olevansa voittamaton ja kunnioitus kaikkea järkeä kohtaan jännästi katoaa ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Antakaa nyt saatanan horot miehen rakentaa omaa jeppiänsä! Vittu!
![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Tuli ajeltua sillä aika useinkin, kunnes kampe päätyi moottoritien kaiteeseen. Se on single turbo malliksi muutettu ja automaatti askilla, aika mielenkiintoinen laite. Liikennevaloista lähtiessä 4500rpm asti auto sanoi BOOOOOOOOOO mutta sen jälkeen..... Eli auto oli mallia "tähtää ja laukaise". Ainut auto minkä kyydissä olen istunut kun mittari kelaa yli 300km/h. Olis kulkenut kovempaakin, mutta pakokaasulämpöjä ei saatu kuriin. http://www.speedconcept.fi/speedpart...05-qfirstrunq- http://web.archive.org/web/200502140...ite/index.html Vähän offtopiccia....
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]() ![]() Mä kyllä luulen että jos alan ompeleen verhoja niin mua painostetaan sen jälkeen muuttamaan Omenahotelliin asumaan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja se on ihan fakta, ei mielipide.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin sulla niin hyvä tuuri on, että takaperä olisi avoin.. sinne on meinaan helppo ja survoa se aussie locker. Mä ostin jokunen vuosi sitten Winchesteriltä D44HD:n avoimen murikan, niin sain palalukon taka-akselille. On se vaan hyvä
![]() Lainaus:
Tuo leimajuttu on vähän sellainen, että ei sitten ainakaan kannata jäädä kiinni. Päiväsakkoja tulee, ja mahdollisessa kolaritilanteessa aika isot kulut itselle maksettavaksi. Ajoinhan mäkin kyllä monta vuotta 35" renkailla XJ:llä ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" | Jare | Maasturiprojektit | 426 | 03.01.2020 09:30 |
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2015 09:18 |
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. | Jonkki | Maasturiprojektit | 15 | 05.03.2013 14:39 |
Ikuisuus Suikka-Projekti | Palde | Maasturiprojektit | 19 | 29.12.2007 18:51 |