Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2017, 20:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Suunnitelmissa nyt siis tällä hetkellä on suurin piirtein tässä järjestyksessä :

- Se 2" korotus alle asap. Ehkä jo tässä kuussa kun nyt selvis miten sen teen helpoiten.
- Isommat pyörät alle, varmaankin 33" 15" peltivanteilla mutiaiset ja rälläkällä tilaa jos ei muuten mahdu pyörimään.
WJ:n jarrujen ymrpäille mahtu osa 15" x 8" peltivanteista, kunhan et on -12 tai levittävämpi. Silti joutuu yleensä jonkin verran hiomaan sekä satulan kiinnikkeestä että itse satulasta.

Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä.
Tästä taas seuraa muutamakin asia:
* Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä
* Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin.
* Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat)

Lainaus:
- Vinssipeti & Peltipuskuri DIY +Vinssi.
Kannattaa ehdottomasti jos metsässä meinaa ajaa.

Lainaus:
- Takapuskuri vitousoon, ja DIY peltilärpäke tilalle.
Ks. yllä

Lainaus:
- Varapyöräkotelo veks, ja tankin nosto ylös.
Ks. kohta "vinssipeti ja peltipuskuri"

Lainaus:
- Roof Rack DIY
Jos et aja monipäiväisiä safareita, niin oikeastaan aivan turha kapistus.. korottaa vain painopistettä, ja mitä sinne koriin laittaakin on helvetin paljon vaikeampi kaivaa sieltä pois verrattuna takakonttiin

Lainaus:
- Kaarien levitys sitten ihan mielen mukaan, mutta voi olla ettei tuu hetkeen kun en halua oikein investoida tonnia Bushwackereihin joten antaa paskan lentää vaan pitkin kylkiä.
Ei tartte olla Bushwackerit, on monta hyvää tapaa levittää kaaria. Joko halvalla (= kumilirpaketta tai muovia), tai vähän isommalla työllä ja kallimmaalla (saumatonta putkea ja peltiä)

Lainaus:
- Alusta osien läpikäynti talven aikana, varmaan ihan osa kerrallaan avataan ja tsekataan, putsataan ja rasvataan, paskat osat vaihtoon ja maalaan ne kaikki vaikka neon ruskeiksi tai joksi muuksi hauskan väriseksi.
Jos meinaat ajaa metsässä, niin ainoa oikea ja järkevä vaihtoehto on säädettävät ala- ja ylätukivarret, ja oikeastaan ehdottomasti vielä flex- joint malleina.
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista

Lainaus:
- Jossain kohtaa korotetaan tätä lisää. Se 4" alkaa olemaan sellanen tavoite, kunhan saadaan perusasioita ensin kuntoon. Houkuttais kyllä 6,5" ihan hitokseen..... mutta sen 4" käyn hakemassa otteeseen
4" korotus riittää ihan hyvin vaikka 35" tai 37" renkaillekin, tila renkaille tehdään rälläkällä.
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua.
6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia).

[quote]- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote]

Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän.
Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista.

Lainaus:
- REMMIAHDIN
Olisihan se hauska, ja pitäisi kait ehkä jotenkin onnistua leimauskin. Onhan WJ:ssä ollut sitä HO- mallia 4.7:sta mistä voi vielä lisätä 20% tehoja.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2017, 01:20
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
WJ:n jarrujen ymrpäille mahtu osa 15" x 8" peltivanteista, kunhan et on -12 tai levittävämpi. Silti joutuu yleensä jonkin verran hiomaan sekä satulan kiinnikkeestä että itse satulasta.
Hiominen ei oo ongelma.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä.
Tästä taas seuraa muutamakin asia:
* Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä
* Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin.
* Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat)
- Virkavalta ei oo ongelma.
- Renkaat kaarien sisällä on ongelma.
- Tila ei oo ongelma. Rälläkkä ja leka on ja löytyy ja osaan jopa laittaa rälläkän päälle
-Scrub Radius on outo käsite. Eli ei ongelmaa




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos et aja monipäiväisiä safareita, niin oikeastaan aivan turha kapistus.. korottaa vain painopistettä, ja mitä sinne koriin laittaakin on helvetin paljon vaikeampi kaivaa sieltä pois verrattuna takakonttiin
Lisävalo- ja vararengasteline. Ulkonäköjuttuja.
Onhan noille Esson urpoilla nahkasia matkalaukkuja ja neuvostoliittolaisia puisia suksia vanhojen volkkarien katollakin......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei tartte olla Bushwackerit, on monta hyvää tapaa levittää kaaria. Joko halvalla (= kumilirpaketta tai muovia), tai vähän isommalla työllä ja kallimmaalla (saumatonta putkea ja peltiä)
Sulla on kyllä hemmetin komeat putket mitä katselin sun rakennustopikkia. Kumilirpatin ei vaan ehkä oo se juttu.... Tuossa tuli vastaan edullisesti, muistaakseni Puolasta muoviset levikkeet ihan muutamalla satasella. Hävitin kyllä jo sen linkin. Ja olen melko varma ettei ollut lasikuituset vaan mainostettiin just muovisina. Sen nyt tietää kuka vaan ettei lasikuidulla tee metässä hevon p*******n.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jos meinaat ajaa metsässä, niin ainoa oikea ja järkevä vaihtoehto on säädettävät ala- ja ylätukivarret, ja oikeastaan ehdottomasti vielä flex- joint malleina.
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista
Tää on edelleen se aihe-alue missä mä teen koko ajan opintoja. Alusta geometria ja muu on sellasta..... No, varmaan sama kun koittaisin merkonomille selittää miten aurinkopaneeli toimii ja mikä on vaihtosuuntaajan rooli ja miten Azimut kulma vaikuttaa sarjaan kytketyn aurinkopaneelikennoston vuosituotantoon. Ei vaan, oppia ikä kaikki ja tekemällä oppii... oon koittanut aina pysytellä noista alusta-asioista erossa, mutta tuossa nyt videoita ahmimalla alkaa hahmottumaan aika paljon.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
4" korotus riittää ihan hyvin vaikka 35" tai 37" renkaillekin, tila renkaille tehdään rälläkällä.
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua.
6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia).
Rälläkkä löytyy ja tilaa tehdään tarpeen vaatiessa.
Mutta kyllä 6,5" korotus on vaan brassailua, kyllä mä sen tiedän ettei siinä mitään varsinaista järkeä ole
Mä otin jo sen yhden haasteen vastaan että laitetaan tähän 2" BB nyt ja ajetaan CV nivel paskaksi, jonka jälkeen laitan sen 4" ( kun on löysää rahaa sitä varten ja löytyy sopivasti 4" korotus setti ) ja muutoskatsastan sen

Lainaus:
- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote]

Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän.
Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista.
Tässä on vain tuo Quadra Trac ||


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Olisihan se hauska, ja pitäisi kait ehkä jotenkin onnistua leimauskin. Onhan WJ:ssä ollut sitä HO- mallia 4.7:sta mistä voi vielä lisätä 20% tehoja.
Kun sopivan hintainen setti tulee joskus vastaan niin laitan tähän sen remmin. Remmiahtimen asennuksesta ei oo kokemusta, mutta eipä tuo nyt pitäisi kovin kummoinen operaatio olla varsinkaan jos on valmiit osat. Ainakin tähän on tehty valmiita bolt-on sarjoja.
Tää remmiahdin osasto menee kans vähän kyllä järjettömyyden puolelle kuten WinChester tuolla asiasta protestoi, mutta olen ajanut yli 1000heppaista supraa, ei siinäkään enää mitään järkeä ole mut silti niitä tehdään ja onhan se nyt vaan vähän ***** päheetä.



No, ehkä tässä on nyt tarpeeksi lätinöity jo ja on aika ryhtyä toimeen.
Koitan nyt asentaa tosiaan ihan alkuun sen 2" korotuksen, mutta en usko että saan sitä ennen viikonloppua alle tuossa pihalla asennettua kun tuntuu taas satavan joka päivä. Voi olla että itsenäisyyspäivänä jollen ole töissä niin voisin saada sen. Katselin BB:n asennusvideoita ja ei se kyllä tosiaan mikään temppu ole sinne taittaa jos pultit vaan aukee. Ja lämpöä mulla ei ole paitsi hitsausvehkeissä.
Ja noita karkeampia (ja isompia) renkaita olen käytettynä Suomesta sekä uutena ulkomailta silmäillyt tässä samalla mutta nekään ei kulmakorpeen kerkiä ellei ihmeitä tapahdu.

Projekti kuitenkin etenee sillä tavoin että kävin tänään hakemassa lamellilaikkoja ja katkaisulaikkoja sekä uuden verkkovirta lälläkän jotta voin aloittaa ton rotiskon silpomisen ihan tosissaan. Puskuri on irti, ja pedin / metallipuskimen suunnittelu aloitettu. Seuraavana mittaukset ja leikkaukset. Paksua lattaa löytyy, ja taitaa olla myös 100x100x5 RHS putkeakin.
Pari tuikkuakin tuli pikaisesti viritettyä jotta näkee taas vähän paremmin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Photo 3.12.2017 2.42.52.jpg‎
Views:	218
Size:	87,3 Kt
ID:	82546  
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2017, 07:17
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen, muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi. Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms. Vakiotulpat pitää vaihtaa. Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää. Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.

Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin! Ja juu 2JZ-GTE on parempi juu. Hieroin kauppaa yhdestä raadosta, jonka omistajan tuttu oli just räjäyttäny 20k€ vastarakennetun 2JZ-moottorin koeajolla, kun oli jääny yksi kierokanki löysälle! Poika oli jo ostanut uudet osat, jotka makasi tallin hyllyssä odottaen vain kasaamista! No, joillain on rahaa ja hermoja.

Ai niin. Minunhan piti jättää kommentointi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.12.2017, 07:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen
Ei tarvitse, vaan vaatii vain uduen softan nykyiseen.

Lainaus:
muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi.
Tankilta koneelle vaikkapa AN6- linjana niin riittää putkistossa paksuus, isompia suuttimia saa näihin vehkeisiin ihan uutena ~350$/ sarja (+ tulli & alv.).
RE85, softaus onnistuu ihan hyvin.

Ja jos ei luota amerikan- Joen taitoihin, niin sitten laittaa megaruutan.

Lainaus:
Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms.
Ehdottomasti.

Lainaus:
Vakiotulpat pitää vaihtaa.
En tiedä WJ:n 4.7:n tulpista, mutta liekö ne olisi muutaman euron kappale. Vaikka olisi iridium- tulpat, niin ei ole kovin kallista siltikään.

Lainaus:
Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää.
Tulee siinä samalla lootan softa kun moottorisoftakin. Shift kitin tosiaan vaatii ehdottomasti.

Lainaus:
Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.
Juu.. ja mulla ne on sentään hajonneet ihan puhtaasti väännöllä, ei millään hullulla hapetuksella. Vaikka kaasua tuleekin välillä polkaistua, niin järkeä käyttäen.


Lainaus:
Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin!
Kandee vaan muistaa, että kalliskin jenkkikone tuntuu olevan puolta halvempi rakentaa kuin euro- ja japsikoneet. Ja onhan se toisaalta aivan täysin eri asia lyödä remmiahdinpaketti kylkeen ja ottaa siitä pienillä ahdoilla se 100-150 heppaa lisää, kuin virittää joku kolmelitrainen tuplaturboilla +1000hp tehoihin..


Noihin saa jotain valmiita/ puolivalmiita paketteja, hintaa on jenkeissä joku 4000-5000$. Siihen sitten softa + muut jutut päälle, ja tullit & alv.:t, niin onhan sekin toki jo sen 10k€ helposti. Sinänsä huvittavaa, koska esim. uuden Hemi SRT8- koneen saa halvemmalla
Tosin jos ajattelee, että mulla meni 360- koneen uusimiseen n.4000€, ja siinä on vain uudet Edelbrockin alukannet, uusi nokka, uudet rullalifterit, uudet cromo- tönärit, uudet lifterit ja muuta pientä silppua... Jos olisi ostanut päälle laadukkaan stroker- kitin (esim. Scat:in sarja takokampuralla ja hyvillä veiveillä) niin se olisi ollut n.2000€ lisää, ja siihen vielä moottorin koneistus ja kasaus.


Tällä hetkellä esim. Moparin 5.7 Hemi crate- kone on ~6000$ uutena, 6.4 crate- kone on n.-9500$. Heppoja onkin sitten ihan eri tavalla..
Hellcatista joutuu jo sitten pulittamaan vähän enemmän, se olisi ~15k$.

http://www.hotrod.com/articles/facto...ts-from-mopar/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.12.2017, 09:05
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kandee vaan muistaa, että kalliskin jenkkikone tuntuu olevan puolta halvempi rakentaa kuin euro- ja japsikoneet.
Maksaahan se motti juu, mutta sportti-Japsiin ei tartte uusia niin paljoa kaikkia muita osia, kun ovat tehtaalta asti jo valmiiksi vahvoja. Jenkkeihin joutuu uusimaan paljon muutakin kuin koneen osia.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ja onhan se toisaalta aivan täysin eri asia lyödä remmiahdinpaketti kylkeen ja ottaa siitä pienillä ahdoilla se 100-150 heppaa lisää, kuin virittää joku kolmelitrainen tuplaturboilla +1000hp tehoihin.
Lähes samat temput joutuu molemmille tekeen, mutta Japsiosat on vain NIIN paljon kalliimmat. Supra ja WJ on tietysti ihan eri tarkoitukseen tehtyjä autoja, mutta tuo vertaus olikin tehty nyt sen rakentamisen päättömyyden suhteen.

Jos haluaa upottaa +20k€ äijäautoon, niin ostaa vaikkapa HEMI-WK:n, jossa on kaikki isot palikat jo valmiina. Tuunaa sitten renkaita, putkia sun muuta tingeliä kateellisten kiusaksi. Suotta laittaa samaa rahaa teknisesti ongelmaiseen WJ:hin, kun tarkoitus on selkeesti päästä vain elvisteleen snagarille. Keskittyy sitten siihen elvistelyyn eikä tallissa makaamiseen. Sitä nimittäin joutuu tekeen WJ:llä ihan ilman mitään remmejäkin! MUAHAHAHAH!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.12.2017, 10:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu, tai sitten vaikka ZJ, kun siihen saa 6,7 litraisen ja on jäykkäakselinen.

Toki tehojen ja,konetilavuuden puolesta WK tarjoaa vielä vähän paremmin varaa ja tuoreemmat bolt-on osat koneen puolseta, tosin sit tarttis laittaa WK SRT8:n jarrut
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.12.2017, 22:29
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Suotta laittaa samaa rahaa teknisesti ongelmaiseen WJ:hin, kun tarkoitus on selkeesti päästä vain elvisteleen snagarille. Keskittyy sitten siihen elvistelyyn eikä tallissa makaamiseen. Sitä nimittäin joutuu tekeen WJ:llä ihan ilman mitään remmejäkin! MUAHAHAHAH!
Ei sen tarvii kuulemma olla iso vika jos se on päässä


Tuo on kyllä toisaalta totta, että jos haluan rahaa polttaa älyyttömyyksiin, niin fiksumpaa olis ostaa se WK SRT:nä ja laittaa sitä maastokelpoiseksi. Oli tosin lähellä etten hankkinut WK:ta, tosin se olis ollu ihan vaan CRD:llä.. mutta sitten tuli Range.
Toisaalta, joskus sitä haluaa olla erilainen kuin muut kanssakulkijat ja kun nyt kirjoitin just kirjan valmiiksi jonka nimi on "elämä pienen munan kanssa" niin pakkohan se on jollain itsetuntoaan kohottaa... ? Veikkolan snägärillä ei tosin oo ku teinejä fillareilla ja olen ehkä kasvanut noista jo ulos mutta kun ei muuten ihailua saa niin . . .

Toisaalta kun ajattelee asiaa, niin järkevää olis vaan myydä kaikki muut autot pois ja ostaa Rinta-Joupilta pidennetyllä takuulla oleva uusi Kian pieniruokainen nafta farkku ja ajella peltivanteet alla ja kiillotella viikonloppuisin Kian kojetaulua. Mutta kun ei ole järkevä ihminen ilman sopivaa lääkitystä niin en voi asialle mitään. Joskus vaan diapamit on loppu eikä lääkäri suostu uusimaan reseptiä ja silloin kun eksyy jenkkivoorumeille selailemaan muiden mielenvikaisten ihmisten aikaansaannoksia niin sitä luulee itsekin olevansa voittamaton ja kunnioitus kaikkea järkeä kohtaan jännästi katoaa
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2017, 10:25
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Antakaa nyt saatanan horot miehen rakentaa omaa jeppiänsä! Vittu!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.12.2017, 23:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Toisaalta kun ajattelee asiaa, niin järkevää olis vaan myydä kaikki muut autot pois ja ostaa Rinta-Joupilta pidennetyllä takuulla oleva uusi Kian pieniruokainen nafta farkku ja ajella peltivanteet alla ja kiillotella viikonloppuisin Kian kojetaulua.
😝 No tuosta ei autoilu paljon aneemisemmaks enää vois muuttua. 😞 En haluis olla noin järkevä, en lähellekkään. Järki narikkaan ja tunteella eteenpäin näissä hommissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.12.2017, 22:13
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen, muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi. Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms. Vakiotulpat pitää vaihtaa. Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää. Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.
En ole vielä ottanut huomioon Tuo remmi nyt ei ole tämän päivän asia onneksi, mutta se on haaveena.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin! Ja juu 2JZ-GTE on parempi juu. Hieroin kauppaa yhdestä raadosta, jonka omistajan tuttu oli just räjäyttäny 20k€ vastarakennetun 2JZ-moottorin koeajolla, kun oli jääny yksi kierokanki löysälle! Poika oli jo ostanut uudet osat, jotka makasi tallin hyllyssä odottaen vain kasaamista! No, joillain on rahaa ja hermoja.

Ai niin. Minunhan piti jättää kommentointi.
Älä turhaan jätä kommentointia.
Tuli ajeltua sillä aika useinkin, kunnes kampe päätyi moottoritien kaiteeseen. Se on single turbo malliksi muutettu ja automaatti askilla, aika mielenkiintoinen laite. Liikennevaloista lähtiessä 4500rpm asti auto sanoi BOOOOOOOOOO mutta sen jälkeen..... Eli auto oli mallia "tähtää ja laukaise". Ainut auto minkä kyydissä olen istunut kun mittari kelaa yli 300km/h. Olis kulkenut kovempaakin, mutta pakokaasulämpöjä ei saatu kuriin.
http://www.speedconcept.fi/speedpart...05-qfirstrunq-
http://web.archive.org/web/200502140...ite/index.html
Vähän offtopiccia....
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.12.2017, 12:22
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Se on single turbo malliksi muutettu ja automaatti askilla...
Ei muuten ole off-topic! MK3 ja MK4 Suprissa on sama automaattiaski kuin kuutoskoneisessa Jeepissä eli AW4, mutta on vain Toyotan omalla koodilla. Mulla on siitä oma vankka ei niin kovin mairitteleva näkemys, mutten viitsi siitä sen enempää kun joku kuitenkin taas suuttuu!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Antakaa nyt saatanan horot miehen rakentaa omaa jeppiänsä! Vittu!
Täytyy koittaa vähän toppuutella ettei moinen rakenteluinto pääty ennenaikaisesti. Muuten äijä alkaa tehdä jotain TODELLA typerää kuten hävittää muijan painostuksesta romut, alkaa kirjottaa rakkausrunoja ja ommella verhoja!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.12.2017, 13:50
Team Felix:n Avatar
Team Felix Team Felix ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.11.17
Sijainti: Veikkola
Viestit: 73
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ommella verhoja!


Mähän olen vanha verhonompelija. Voin tehdä sullekin Kukkapuron Kissankellokuosista puolinahkahameen tosta vaan käden käänteessä.

Mä kyllä luulen että jos alan ompeleen verhoja niin mua painostetaan sen jälkeen muuttamaan Omenahotelliin asumaan
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää.

-07 RR Sport HSE 2.7
-00 WJ 4.7
-10 T5g 132kW Transporter
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.12.2017, 16:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ei muuten ole off-topic! MK3 ja MK4 Suprissa on sama automaattiaski kuin kuutoskoneisessa Jeepissä eli AW4, mutta on vain Toyotan omalla koodilla. Mulla on siitä oma vankka ei niin kovin mairitteleva näkemys, mutten viitsi siitä sen enempää kun joku kuitenkin taas suuttuu!
Tuskinpa kukaan suuttuu vankasta ei niin mairittelevasta mielipiteestäsi, mutta AW4 on kokolailla luotettavin ja useimpiin Jeepin automaatteihin verrattuna myös todellisuudessa vahvin laatikko mitä 80-luvulta tähän hetkeen Jeeppeihin on asennettu.

Ja se on ihan fakta, ei mielipide.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.12.2017, 17:29
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuskinpa kukaan suuttuu vankasta ei niin mairittelevasta mielipiteestäsi, mutta AW4 on kokolailla luotettavin ja useimpiin Jeepin automaatteihin verrattuna myös todellisuudessa vahvin laatikko mitä 80-luvulta tähän hetkeen Jeeppeihin on asennettu.

Ja se on ihan fakta, ei mielipide.
Tästä on kerran jo väitelty Jeeppien osalta ja vaikka myös näin ex-MK3-Supran omistajana tiedän erinäisiä asioita kyseisen automaatin vikaisuudesta Suprissa, en jaksa alkaa aiheesta enempää. Pysytään mieluummin topiikin aloittajan aiheessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.12.2017, 08:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Tässä on vain tuo Quadra Trac II
Tuskin sulla niin hyvä tuuri on, että takaperä olisi avoin.. sinne on meinaan helppo ja survoa se aussie locker. Mä ostin jokunen vuosi sitten Winchesteriltä D44HD:n avoimen murikan, niin sain palalukon taka-akselille. On se vaan hyvä

Lainaus:
Ymmärsin että 15" peltivanne ei oikein mahdu sisäpuolelta pyörimään. Alumiinisia 15" ei ilmeisesti ole toivoakaan saada menemään. Ja nyt jätetään ne leimahommat muille tyystin... Leimalle voi sitten mennä sirkkelinterillä
15" x 8" peltivanne mahtuu pyörimään pienen satulan siistimisen jälkeen, jos se vanne on -12ET:llä/ 4" back spacing. Mutta tulee tosiaan WJ:ssä sitten aika reilusti kaarista ulos.
Tuo leimajuttu on vähän sellainen, että ei sitten ainakaan kannata jäädä kiinni. Päiväsakkoja tulee, ja mahdollisessa kolaritilanteessa aika isot kulut itselle maksettavaksi.
Ajoinhan mäkin kyllä monta vuotta 35" renkailla XJ:llä
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51


Sivu luotu: 23:48 (GMT +2).