![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Katteles tän projektikuvauksen loppupuolelta. https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98263 Kannattaa myös katella mitä uusimmat pykälät sanoo puskurien muuttamisesta. Puskuri kun ei ole se muovinen ulkokuori, se on muotopelti. Puskuri on se, mikä ottaa vastaan törmäysvoimat. Näin oli viimeksi kun tätä konttorilta kysyin ennen 10/2015 muutoksia.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja vaikken hitsausmestari olekaan niin ajatus on nyt kyllä askarrella paskarrella peti ja puskuri ihan itse, käyttäen mielikuvitusta. Vinssi ei tule menemään piiloon ja en tuota RC:n valmista petiä varmaankaan osta. Vaikka oma aikani onkin aika kallista, mutta mä en ole väkerrellyt oikein mitään yli vuoteen ja nyt on tämmönen maaninen Jeeppi kausi alkanut...... se on kamala aika ihmiselle jolla pitää olla koko ajan hupiprojektia. Tosin, on mulla työmaata töissä ihan tarpeeksi ![]() ![]() Siitä miten tuo itse peti tulee kiinnitettyä, on mulla jo ihan selkeä visio. Tosin simppeli ratkaisu. Muotojen teko on vaan toinen stoori.. Just katselin plasmaleikkureita, mutta täytyypi varmaan jättää sekin investointi tulevaisuuteen, eli rälläkkä ja hemmetisti katkaisulaikkoja vaan ja töihin. Kulmakorpeen nyt tullaa ilman puskuria etupuskuria. Suunnitelmissa nyt siis tällä hetkellä on suurin piirtein tässä järjestyksessä : - Se 2" korotus alle asap. Ehkä jo tässä kuussa kun nyt selvis miten sen teen helpoiten. - Isommat pyörät alle, varmaankin 33" 15" peltivanteilla mutiaiset ja rälläkällä tilaa jos ei muuten mahdu pyörimään. Nyt talvella ajan noilla BF AT kun niillä on yllättävän hyvä pito, ja keväällä mutiaiset alle. Tuolla on myynnissä yhdet 15"x7" peltivanteet, ilmeisesti ZJ:n alta mutta ilmoituksessa on ET40 joten ei taida mennä tohon WJ:hin ? ? - Vinssipeti & Peltipuskuri DIY +Vinssi. - Takapuskuri vitousoon, ja DIY peltilärpäke tilalle. - Varapyöräkotelo veks, ja tankin nosto ylös. - Roof Rack DIY - Kaarien levitys sitten ihan mielen mukaan, mutta voi olla ettei tuu hetkeen kun en halua oikein investoida tonnia Bushwackereihin joten antaa paskan lentää vaan pitkin kylkiä. - Auton pimeänäkö kuntoon lisävaloilla. - Valotehoa myös Halo projektorivalot ja taakse LED valot ( toinen takaumpio halki niin on hyvä syy vaihtaa ja etu-umpiot alkaa taas sumentua vaikka ne kerran olen jo kiillottanut. . ). Samaan sarjaan saa Halo sumarit mutta toi puskuri katoaa tosta joten ne sumarit jää sitten ylimääräisiksi. - Alusta osien läpikäynti talven aikana, varmaan ihan osa kerrallaan avataan ja tsekataan, putsataan ja rasvataan, paskat osat vaihtoon ja maalaan ne kaikki vaikka neon ruskeiksi tai joksi muuksi hauskan väriseksi. Miten olis Raimbow alustanosat ? Jokainen olis vähän ikään kuin oma värinsä ? Samalla sitten ulos- ja sisäänjoustot asialliseen säätöön. - Jossain kohtaa korotetaan tätä lisää. Se 4" alkaa olemaan sellanen tavoite, kunhan saadaan perusasioita ensin kuntoon. Houkuttais kyllä 6,5" ihan hitokseen..... mutta sen 4" käyn hakemassa otteeseen ![]() - Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää. - Alustan ja voimansiirron komponenttien suojien väkerrys. - Snorkkelssoni. - REMMIAHDIN ![]() Nämä kaikki siis kun talous antaa myöden, eikä varmaan ennenkuin saadaan ensi kevään Aurinkopaneelirytäkkä käyntiin eli siihen asti tehdään itse niin paljon kuin pystyy. . . Ja kaikki mikä tässä välissä hajoaa hidastaa luonnollisesti näitä rakenteluita. Lainaus:
Jeeppi siirtyi sen jarruongelman ilmaannuttua ns. reserviin ja voi olla että teen kuitenkin näistä kilkkeistä sellaisest bolt-on systeemit mitkä saa sitten leimaa varten just ja just pois. Tai sitten tulee sellanen hirvitys ettei enää vaan kannata muuta kuin ajaa kalliolta alas. Nyt on vuoden leima alla, ja jos vuoden päästä ei syystä tai toisesta tule leimaa niin asiaa harkitaan sitten silloin uudelleen. Tuosta on nyt tarkoitus tulla ihan ensi kertaa ihan oikea rakentelun kohde jolla on resurssit lähteä lapasesta. Muutenkin haluan vapaat kädet, toimivuus ja ulkonäkö merkkaa enemmän kuin kilvet. Aiemmin ei oo raaskinut alkaa tekemään mitään isompaa kun autojen on pitänyt olla päivittäisessa ajossa. Aiemmin en ole raaskinut ottaa rälläkkää käteen ja raa-asti silpoa näitä vehkeitä saatikka pultata lisävaloja konepeltiin kiinni...... nyt raaskin ja nyt tehdään.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt oli kyllä sen verran pitkä ja villi "toivelista", että mun ja kaikkien muidenkin Jeeppimiesten leimalle hyväksyttävät rakennusvinkit menee romukoppaan. Vaikka mm. remmi menee jo vähän vitsin puolelle - mm. vakioakselit/vetarit ei tule kestämään - niin minusta tuohon palaa jo niin paljon rahaa, että itse sijoittaisin sen sellaiseen aihioon, jonka saa lailliseksi ja ominaisuudet vastaamaan paremmin kokonaissijoitusta. Muuten iso rahamäärä seisoo tieliikenteen puolesta käyttökelvottomana ja tarvitaan kuljetuskalusto sen liikuttamiseen. Sehän voi tietysti jo olla olemassa, ja monet kisakuskithan tekee just niin.
Jos ei tosiaan ole väliä meneekö vuoden päästä läpi leimasta, niin saahan tuossa ainakin toteuttaa hurjia ideoita. Jään mielenkiinnolla seuraamaan. Mutta älä nyt sentään niitä ZJ:n vanteita siihen laita, kun pulttijako on väärä. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Listasta puuttui muuten myös niiden CV nivelten heittäminen romukoppaan ![]() Iso osa noista muutoksista tulee kuitenkin väkerrettyä itse. Ei remmiahdin ole vitsi, mutta se on nyt noista kaikista kuitenkin se epätodennäköisin muutostyö koska varsinkin valmiit bolt-on remmiahtimet on aika tyyriitä. Ehkä mun ei kannattais katsella noita jenkkien rakentelukeskusteluja ja videoita ![]() Lainaus:
![]() https://www.nettivaraosa.com/vanteet/2510932 Kysyin vielä erikseen että tosiaan on ET40 ja myyjän mukaan olisi Grand Cherokeesta. Tuskin WK:sta on kyse ![]()
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vain ZJ:ssä on Grand Cherokeista tuo pikkujako, kaikissa muissa on 5" jako...
__________________
Killing time is not murder |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ei vaan, on mulla jäitä hatussa ja tässä nyt tutustun pikkuhiljaa tän lajin sielun elämään ja en mä ole koskaan oppinut muuta kuin kantapään kautta asioita ja todennäköisesti pistän ton auton ihan paskaksi vuoden sisään, joka johtaa kalliisiin remontteihin. Järkevää olis korjat ton Transporterin moottori, mutta ei kun nyt on Jeeppi Mania taas päällä niin ei tollasilla pikkuseikoilla oo niin väliä. Mulla oli joskus taannoin, noin 7 vuotta sitten 2004 mallinen Rami Hemi koneella, ja sen myyminen on ollut sellainen asia mikä mua on jäänyt vaivaamaan ja siitä lähtien olen innostunut isoista renkaista ja maavarast. Ja jenkeissä kun on tullut oltua, niin meinaan aina laskea alleni näen korotetun ÄIJÄ pelin....... tosin siellä nähnyt kyllä yhtä sun toista mitä en olis ehkä halunnut nähdä ![]() Et sä tota halua ostaa, se on muutenkin vähän niin ja näin... tää on just täydellinen peli mun harjoitteluun ja mielikuvien toteutukseen. Lainaus:
![]() Sain myyjältä tällaisen viestin : Laskin et luvun ohjeen mukaan eli kiinnityksestä takareunaan miinus kiinnityksestä etureunaan jaettuna kahdella.105-77/2 tekee 14 Tuo ei kyllä tällä hetkellä vielä kerro mulle että mahtuuko se vanne pyörimään vai ei. Ei maksa paljoa, melkeenpä käy niin että tilaan ne ja sitten ihmetellään meneekö ja jos ei mene niin kaipa ne jollekin käy tai sitten levitän ne. Mutta sanokaa nyt jos ei ole mitään toivoa saada pyörimään ?
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#8
|
|||||||||
|
|||||||||
![]() Lainaus:
Sen sijaan tuossa sitten tulee ongelmaksi se, että WJ:ssä tuollainen vanne levittää aivan hemmetisti verrattuna orkkikseen, eikä siis tahdo rengas enää pysyä lähimainkaan kaarien sisällä. Tästä taas seuraa muutamakin asia: * Virkavalta voi olla kiinnostunut asiasta tien päällä * Rengas vaatii metsässä jouston aikana aivan hitosti tilaa, ja toisaalta ihan vain tasaisella kääntäessäkin. * Scrub radius menee päin persettä, kun levitystä on hemmetisti. Huonontaa ajettavuutta, vaikeuttaa renkaan kääntämäistä metsässä, ja kuluttaa etunapoja (mitkä ei edessä etenkään ole mitenkään liian vahvat) Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Voi sitä muullakin tavalla turata, mutta se nyt on vaan.. noh, turaamista ![]() Lainaus:
3"-4" on ihan maksimi mitä voi mitenkään suositella lyhyillä tukivarsilla - näin vaikka WJ:ssä onkin aavistuksen pidemmät tukivarret kuin XJ/TJ/ZJ- malleissa. Geometria vain menee ihan päin helvettiä, ja oikeastaan ne on sitä jo 3" korotuksellakin jos ei tee asialle jotain "leikkaa & liimaa rautaa"- tyyppistä ratkaisua. 6.5" on aikalailla turha, ja jos et laita pitkiä tukivarsia niin ajatus on yksinkertaisesti aivan täysin järjetön. Leimaan et tule 6.5" settiä saamaan mitenkään, sen voi melkein luvata. Tuohon kun sitten vielä lisää sen, että long- arm systeemit saisi mielellään olla edessä kolmilinkki + panhard, ja takana "tuplakolmiona" nelilinkki (ei panhardia). [quote]- Lukkohommat, eli mulla ei oo hajuakaan mitkä lukot tuossa tällä hetkellä on ja miten ne toimii mutta toivon että kulmakorvessa voidaan tätä asiaa katsoa jonkun kanssa joka enemmän näistä ymmärtää.[//quote] Takana on joko kitka tai varilok, varilok periaatteessa ihan hyvä ja toimiva. Ei ihan aito 100% lukko, mutta ollessaan ehjä on kuitenkin varsin hyvä. Avoimeen perään saisi Aussie lockerin, ja toki sitten ARB jos haluaa kytkettävän. Edessä joko avoin perä tai varilok, riippuen nelivedon mallista. Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
||||||||
|
||||||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
- Renkaat kaarien sisällä on ongelma. - Tila ei oo ongelma. Rälläkkä ja leka on ja löytyy ja osaan jopa laittaa rälläkän päälle -Scrub Radius on outo käsite. Eli ei ongelmaa ![]() Lainaus:
Onhan noille Esson urpoilla nahkasia matkalaukkuja ja neuvostoliittolaisia puisia suksia vanhojen volkkarien katollakin...... ![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Lainaus:
Mutta kyllä 6,5" korotus on vaan brassailua, kyllä mä sen tiedän ettei siinä mitään varsinaista järkeä ole ![]() Mä otin jo sen yhden haasteen vastaan että laitetaan tähän 2" BB nyt ja ajetaan CV nivel paskaksi, jonka jälkeen laitan sen 4" ( kun on löysää rahaa sitä varten ja löytyy sopivasti 4" korotus setti ) ja muutoskatsastan sen ![]() Lainaus:
Lainaus:
Tää remmiahdin osasto menee kans vähän kyllä järjettömyyden puolelle kuten WinChester tuolla asiasta protestoi, mutta olen ajanut yli 1000heppaista supraa, ei siinäkään enää mitään järkeä ole mut silti niitä tehdään ja onhan se nyt vaan vähän ***** päheetä. No, ehkä tässä on nyt tarpeeksi lätinöity jo ja on aika ryhtyä toimeen. Koitan nyt asentaa tosiaan ihan alkuun sen 2" korotuksen, mutta en usko että saan sitä ennen viikonloppua alle tuossa pihalla asennettua kun tuntuu taas satavan joka päivä. Voi olla että itsenäisyyspäivänä jollen ole töissä niin voisin saada sen. Katselin BB:n asennusvideoita ja ei se kyllä tosiaan mikään temppu ole sinne taittaa jos pultit vaan aukee. Ja lämpöä mulla ei ole paitsi hitsausvehkeissä. Ja noita karkeampia (ja isompia) renkaita olen käytettynä Suomesta sekä uutena ulkomailta silmäillyt tässä samalla mutta nekään ei kulmakorpeen kerkiä ellei ihmeitä tapahdu. Projekti kuitenkin etenee sillä tavoin että kävin tänään hakemassa lamellilaikkoja ja katkaisulaikkoja sekä uuden verkkovirta lälläkän jotta voin aloittaa ton rotiskon silpomisen ihan tosissaan. Puskuri on irti, ja pedin / metallipuskimen suunnittelu aloitettu. Seuraavana mittaukset ja leikkaukset. Paksua lattaa löytyy, ja taitaa olla myös 100x100x5 RHS putkeakin. Pari tuikkuakin tuli pikaisesti viritettyä jotta näkee taas vähän paremmin.
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tuosta remmistä vielä. Otitko huomioon, että moottori tarvii erinäisiä muita muutoksia remmisarjan lisäksi: uuden ohjaustietokoneen, muutoksia polttoainelinjaan suuttimineen yms, varsinkin jos meinaa laittaa koneeseen RE85:sta kuten ehdottomasti kannattaa bensakoneisen nakutus- lämpö- yms ongelmien välttämiseksi. Siihen tulee päälle dynotus että koneesta saadaan irti kaikki tarvittava ja ettei polta siitä pahveja, mäntiä, yms. Vakiotulpat pitää vaihtaa. Jotta loota kestää, tarttee siihen laittaa järeempi shift-kit ja ohjelmoida vaihtokaaviot uusiksi ettei hajoo ja on järkevä käyttää. Isommat renkaat saati tiheemmät välitykset tekee ison konetehon kanssa vakioakseleista spagettia. Katso vaikka Timo_L:n ZJ:tä, jossa ristikot, vetarit ja peräkopat menee muusiksi jo ihan vaparinakin.
Se +1000hp Supran pelkkä moottori maksaa luokkaa +20k€. Tuli niitä kuvioita tsekattua, kun haaveilin oman gen.III Supran 7M-GTE -moottorin virityksestä. Voi kiesus sitä ongelmien, ajan, rahan ja potutuksen määrää että saa sen ensiksi kasaan saati pysymäänkin! ![]() ![]() Ai niin. Minunhan piti jättää kommentointi.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#11
|
|||||||
|
|||||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
RE85, softaus onnistuu ihan hyvin. Ja jos ei luota amerikan- Joen taitoihin, niin sitten laittaa megaruutan. Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Noihin saa jotain valmiita/ puolivalmiita paketteja, hintaa on jenkeissä joku 4000-5000$. Siihen sitten softa + muut jutut päälle, ja tullit & alv.:t, niin onhan sekin toki jo sen 10k€ helposti. Sinänsä huvittavaa, koska esim. uuden Hemi SRT8- koneen saa halvemmalla ![]() Tosin jos ajattelee, että mulla meni 360- koneen uusimiseen n.4000€, ja siinä on vain uudet Edelbrockin alukannet, uusi nokka, uudet rullalifterit, uudet cromo- tönärit, uudet lifterit ja muuta pientä silppua... Jos olisi ostanut päälle laadukkaan stroker- kitin (esim. Scat:in sarja takokampuralla ja hyvillä veiveillä) niin se olisi ollut n.2000€ lisää, ja siihen vielä moottorin koneistus ja kasaus. Tällä hetkellä esim. Moparin 5.7 Hemi crate- kone on ~6000$ uutena, 6.4 crate- kone on n.-9500$. Heppoja onkin sitten ihan eri tavalla.. Hellcatista joutuu jo sitten pulittamaan vähän enemmän, se olisi ~15k$. http://www.hotrod.com/articles/facto...ts-from-mopar/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jos haluaa upottaa +20k€ äijäautoon, niin ostaa vaikkapa HEMI-WK:n, jossa on kaikki isot palikat jo valmiina. Tuunaa sitten renkaita, putkia sun muuta tingeliä kateellisten kiusaksi. Suotta laittaa samaa rahaa teknisesti ongelmaiseen WJ:hin, kun tarkoitus on selkeesti päästä vain elvisteleen snagarille. Keskittyy sitten siihen elvistelyyn eikä tallissa makaamiseen. Sitä nimittäin joutuu tekeen WJ:llä ihan ilman mitään remmejäkin! MUAHAHAHAH! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Tuli ajeltua sillä aika useinkin, kunnes kampe päätyi moottoritien kaiteeseen. Se on single turbo malliksi muutettu ja automaatti askilla, aika mielenkiintoinen laite. Liikennevaloista lähtiessä 4500rpm asti auto sanoi BOOOOOOOOOO mutta sen jälkeen..... Eli auto oli mallia "tähtää ja laukaise". Ainut auto minkä kyydissä olen istunut kun mittari kelaa yli 300km/h. Olis kulkenut kovempaakin, mutta pakokaasulämpöjä ei saatu kuriin. http://www.speedconcept.fi/speedpart...05-qfirstrunq- http://web.archive.org/web/200502140...ite/index.html Vähän offtopiccia....
__________________
Vain puutarhan hoito on tärkeää. Eikä sekään niin tärkeää. -07 RR Sport HSE 2.7 -00 WJ 4.7 -10 T5g 132kW Transporter |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tuskin sulla niin hyvä tuuri on, että takaperä olisi avoin.. sinne on meinaan helppo ja survoa se aussie locker. Mä ostin jokunen vuosi sitten Winchesteriltä D44HD:n avoimen murikan, niin sain palalukon taka-akselille. On se vaan hyvä
![]() Lainaus:
Tuo leimajuttu on vähän sellainen, että ei sitten ainakaan kannata jäädä kiinni. Päiväsakkoja tulee, ja mahdollisessa kolaritilanteessa aika isot kulut itselle maksettavaksi. Ajoinhan mäkin kyllä monta vuotta 35" renkailla XJ:llä ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" | Jare | Maasturiprojektit | 426 | 03.01.2020 09:30 |
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 | _kekkula_ | Maasturiprojektit | 10 | 26.10.2015 21:02 |
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! | WinChester | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.10.2015 09:18 |
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. | Jonkki | Maasturiprojektit | 15 | 05.03.2013 14:39 |
Ikuisuus Suikka-Projekti | Palde | Maasturiprojektit | 19 | 29.12.2007 18:51 |