Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 23.02.2016, 09:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Ja nythän oli kyse lievään ylämäkeen kevytperäisellä autolla pakitus, fysiikan kirjat voitte nostaa vaikka samalle jalustalle kun koraanit
Joo, no sovitaan että fysiikan lait eivät päde kohdallasi. Ne jotenkin maagisesti kumoutuu kun sädekehäsi hohtaa auton ympärillä.. ihan oikeasti, voi nyt vittu sentään


Toihan on nyt ihan täysin päätöntä mitä yrität väittää, että lukon kanssa auto jumii helpommin kuin ilman. Mistä sinä oikein kuvittelet autosi kaivavan pitoa tasauspyörästö auki, kun se liukkaamalla oleva rengas aina hävittää vedon taivaan tuuliin kun se sutii -> auto on silloin jumissa koska pitävämmällä olevalle pyörälle ei välity ollenkaan voimaa? Miten lukko päällä etenee huonommin, jos vain jomman kumman fillarin alla on riittävä määrä pitoa etenemiseen? Jos aina koitat ensin lähteä peruuttamaan siihen liukkaaseen mäkeen ilman lukkoa kunnes alkaa sutimaan ja vasta sitten kytket lukon kun on jo kuoppa toisen renkaan alla ja toinenkin liukkaalla, niin päin vittuahan se menee. Laita hyvä mies se lukko päälle ennenkuin liikahdat senttiäkään. Jos ei siltikään liiku mihinkään, niin osta paremmat renkaat tai käytä nelivetoa - lukon kanssa jos ei liiku niin silloin ei vain ole riittävästi kitkaa etenemiseen. Ei siis mene silloin ilman lukkoakaan.


Ihan näin aiheeseen liittyen, jos duunissa koitan mennä tyhjällä vetomestarilla perse edellä laivan märkää/ sohjoista/ lumista ramppia ylös niin ne jää käytännössä aina sutimaan ilman lukkoa paikalleen. Jos pidän perän lukon päällä, niin nousee ~75% kerroista ihan nätisti ylös vaikkakin lievässä luistossa. Jos ei nouse perän lukollakaan, niin sitten nelivedolla. Veturi painaa sen ~10 tonnia, ja siitä taka-akselilla ilman kuormaa on vain muutama tonni - eli malliesimerkki kevytperäisestä kulkuvälineestä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
detroit locker,aussie locker tms. Slayer Tekniikka & Jutustelu 25 31.01.2018 08:20
Myyty Spartan Locker Toyota 8" (uusi) lazyjonez O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.11.2014 08:10
Myyty ** Spartan Locker Toyota 9,5" periin Lähtöh.290e ** MakeO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 31.05.2014 10:51
Myydään Spartan Locker Dana 30-27spl jopipoy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.01.2014 10:01
Vacuum Locker Lonely Rider Tekniikka & Jutustelu 1 23.07.2012 20:00


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).