![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Noi kytkettävät lukot on välillä kyl semmonen offireittien syöjä kun ensin pitää kokeilla lukot auki takavedolla, sitte takalukkopäällä kuovitaan, sitten lukko auki ja neliveto päällä ruovitaan, sitte takaalukko ja lopuks myös etulukko ja tässävaiheessa ollaan kaivettu reittiä niin perkeleesti. ![]() ![]() ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on lähes poikkeuksetta kiinteä nelikko päällä koko ajan, ja etulukkokin tulee heitettyä usein päälle jo valmiiksi jos paikka näyttää siltä että tarvetta on ![]() Takalukkoa en laita päälle, kun sitä ei vielä ole ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Takalukkona tulee Aussie/Spartan Lockerilla puskemisilmiö jonkin sorttisena. Mutkassa ei nelikolla välitys täsmääkään etupään kanssa kun vetää tönkkönä vain sisäkaarteesta, silloinkin kuin ei oikeestaan haluta. Etuperässä automaattilukko voi olla huono sivurinteessä. Taas puskee, keulaa alamäkeen, kun ylös olis mieli.
Mää härväsin Ladan osista mokoman piharaktoriin. "Russie-Locker" https://www.youtube.com/watch?v=CkA8y6WbO-g Veti kuin juna ummessa kunnes keskinaula solujakaantui kolmeksi ja kaikki muu meni samalla syltyksi. Lisää rautaa reiän päälle seuraavassa prototyypissä. ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
^- en nyt oikein ymmärrä tuota aiempaa viestiäsi, että yhdellä renkaalla etenee paremmin kuin kahdella? Kyllähän se lukko kaivaa pidon jos sitä vain on saatavilla (esim. toinen puoli liukkaalla ja toinen pitävällä -> lukolla menet takavedolla helposti, ilman et mihinkään), ei lukon takia helpommin jumiin jää
![]() Se, että ensin on kaivattanut itsensä jumiin kun yrittänyt ilman lukko(j)a, ja vasta sitten luko(i)lla niin kappas vaan että ei mene välttämättä mihinkään - on sitten pelkkä takavetotilanne tai metsässä nelivedolla. Koittaisi heti luko(i)lla, niin menee paljon paremmin. Sitten kun ei mene, niin tietää että ei siitä sitten mennä ajamalla niillä eväin mitä tarjolla on ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Timo L mullekko vastailit?
En ole mistään offaamisesta kirjoittanut, vaan siitä miten liukkaalla ei etene takaperin tuo Hiluxi liukkaalla lukkojen kanssa. En tiedä sun fysiikasta tai muidenkaan mutta useamman kerran kokeiltu. Varmaan se kaivaa sen jään ja repii jos kuovittaa lukko päällä mutta ei sitä tässä iässä ehdoin tahdoin n 700 eken talvirenkaita viitsi polttaa ja täysin turhaan. Myös eteenpäin menossa jos takavedolla tökkää ja laittaa lukon päälle niin ei etene, korkeintaan lyö perän sivulle, niin kevyt perä ja painojakauma huono vaikka fyssan kirja sanoo mitä ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei tässä ole kukaan puhunut mistään jään läpi sutimisesta, vaan ihan vain siitä että lukko päällä se pitävämmällä oleva rengas tarjoaa pidon ja auto etenee. Jos on tasaisien liukasta, niin sitten on kaksi vetävää pyörää yhden sijaan. Ilman lukkoa taas liukkaammalla oleva pyörä sutii ja meno katkeaa heti. Jos lähdet lukko päällä pöpperöstä samantien, niin pääset todennäköisemmin liikkeelle kuin ilman sitä. Se, että hanuri heittää vähän sivuun niin sitten heittää. Jos et pääse jostain lukko päällä liikkeelle, niin ei siitä voi päästä ilman lukkoakaan liikkeelle. Jotenkin aina kummastuttaa nämä fysiikan lakeja rikkovat ajoneuvot.. ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Nimen omaan,ja eikös niitä lukkoja laitella juuri sen takia että etenemiskyky lisääntyy?tai itse ainakin olen sen näin ajatellut ja jopa ajossa todennut,että olipa huima muutos etenemiskykyyn lukon asennuksella.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuten kirjoitin niin vaikuttaa asiaan myös auto ja millainen painojakauma siinä on akseleille. Tuo lava-auton perä on kevyt ja tuo parkkipaikka kokeiltu muutaman kerran, toki kun riittävästi kuopii niin kääntää se edes perän sivulle. Ja nythän oli kyse lievään ylämäkeen kevytperäisellä autolla pakitus, fysiikan kirjat voitte nostaa vaikka samalle jalustalle kun koraanit |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
detroit locker,aussie locker tms. | Slayer | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 31.01.2018 08:20 |
Myyty Spartan Locker Toyota 8" (uusi) | lazyjonez | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 28.11.2014 08:10 |
Myyty ** Spartan Locker Toyota 9,5" periin Lähtöh.290e ** | MakeO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 31.05.2014 10:51 |
Myydään Spartan Locker Dana 30-27spl | jopipoy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.01.2014 10:01 |
Vacuum Locker | Lonely Rider | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.07.2012 20:00 |