Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2016, 10:37
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
itse kytkeytyvä ajon aikana tarvittaessa menee heti päälle ja tuo kytkettävä pitää kytkeä ennen tarvetta.
Kyllä paitsi itsekytkeytyvä on oikeastaan aina lukossa ja sit vaan päästää ulkokurvin pyörii lujempaa jos tarvii. Jos automaattilukko olis "auki" tai "pois päältä" niin se ei vetäis ollenkaan...

Noi kytkettävät lukot on välillä kyl semmonen offireittien syöjä kun ensin pitää kokeilla lukot auki takavedolla, sitte takalukkopäällä kuovitaan, sitten lukko auki ja neliveto päällä ruovitaan, sitte takaalukko ja lopuks myös etulukko ja tässävaiheessa ollaan kaivettu reittiä niin perkeleesti. Koska onhan se hienoo jos voi sanoo "meni ilman lukkoja"..

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2016, 10:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Noi kytkettävät lukot on välillä kyl semmonen offireittien syöjä kun ensin pitää kokeilla lukot auki takavedolla, sitte takalukkopäällä kuovitaan, sitten lukko auki ja neliveto päällä ruovitaan, sitte takaalukko ja lopuks myös etulukko ja tässävaiheessa ollaan kaivettu reittiä niin perkeleesti. Koska onhan se hienoo jos voi sanoo "meni ilman lukkoja"..
Samaa katsellut ja ihmetellyt monesti.

Mulla on lähes poikkeuksetta kiinteä nelikko päällä koko ajan, ja etulukkokin tulee heitettyä usein päälle jo valmiiksi jos paikka näyttää siltä että tarvetta on
Takalukkoa en laita päälle, kun sitä ei vielä ole ..tosin nyt on onneksi vihdoin tulossa palalukko. Ei tarvii ihmetellä sen kanssa sitten mitään, kovaa ajoa vaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2016, 20:09
Easy Rider Easy Rider ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.14
Sijainti: Espoo, Suomi
Viestit: 73
Perusasetus

Takalukkona tulee Aussie/Spartan Lockerilla puskemisilmiö jonkin sorttisena. Mutkassa ei nelikolla välitys täsmääkään etupään kanssa kun vetää tönkkönä vain sisäkaarteesta, silloinkin kuin ei oikeestaan haluta. Etuperässä automaattilukko voi olla huono sivurinteessä. Taas puskee, keulaa alamäkeen, kun ylös olis mieli.

Mää härväsin Ladan osista mokoman piharaktoriin. "Russie-Locker"


https://www.youtube.com/watch?v=CkA8y6WbO-g

Veti kuin juna ummessa kunnes keskinaula solujakaantui kolmeksi ja kaikki muu meni samalla syltyksi.

Lisää rautaa reiän päälle seuraavassa prototyypissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2016, 05:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Kyllä paitsi itsekytkeytyvä on oikeastaan aina lukossa ja sit vaan päästää ulkokurvin pyörii lujempaa jos tarvii. Jos automaattilukko olis "auki" tai "pois päältä" niin se ei vetäis ollenkaan...

Noi kytkettävät lukot on välillä kyl semmonen offireittien syöjä kun ensin pitää kokeilla lukot auki takavedolla, sitte takalukkopäällä kuovitaan, sitten lukko auki ja neliveto päällä ruovitaan, sitte takaalukko ja lopuks myös etulukko ja tässävaiheessa ollaan kaivettu reittiä niin perkeleesti. Koska onhan se hienoo jos voi sanoo "meni ilman lukkoja"..
no mulla ei ole edes nelikko päällä kun pakon sanelemana talvellakaan ja nyt jos lukkoja laittaisin niin en taakse laittaisi ollenkaan, pelkästään eteen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2016, 07:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

^- en nyt oikein ymmärrä tuota aiempaa viestiäsi, että yhdellä renkaalla etenee paremmin kuin kahdella? Kyllähän se lukko kaivaa pidon jos sitä vain on saatavilla (esim. toinen puoli liukkaalla ja toinen pitävällä -> lukolla menet takavedolla helposti, ilman et mihinkään), ei lukon takia helpommin jumiin jää Fysiikan lakeja kun on paha muuttaa pelkällä perstuntumalla..

Se, että ensin on kaivattanut itsensä jumiin kun yrittänyt ilman lukko(j)a, ja vasta sitten luko(i)lla niin kappas vaan että ei mene välttämättä mihinkään - on sitten pelkkä takavetotilanne tai metsässä nelivedolla. Koittaisi heti luko(i)lla, niin menee paljon paremmin. Sitten kun ei mene, niin tietää että ei siitä sitten mennä ajamalla niillä eväin mitä tarjolla on Sehän tuossa perspäädyn palalukossa on hyvä, että se on aina päällä kun tarvitsee, ja pitoa tarjolla jos vain kitkaa on. Tietää sitten heti jos tarttee nelivetoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2016, 19:26
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Timo L mullekko vastailit?
En ole mistään offaamisesta kirjoittanut, vaan siitä miten liukkaalla ei etene takaperin tuo Hiluxi liukkaalla lukkojen kanssa.
En tiedä sun fysiikasta tai muidenkaan mutta useamman kerran kokeiltu.
Varmaan se kaivaa sen jään ja repii jos kuovittaa lukko päällä mutta ei sitä tässä iässä ehdoin tahdoin n 700 eken talvirenkaita viitsi polttaa ja täysin turhaan.
Myös eteenpäin menossa jos takavedolla tökkää ja laittaa lukon päälle niin ei etene, korkeintaan lyö perän sivulle, niin kevyt perä ja painojakauma huono vaikka fyssan kirja sanoo mitä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2016, 09:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Timo L mullekko vastailit?
En ole mistään offaamisesta kirjoittanut, vaan siitä miten liukkaalla ei etene takaperin tuo Hiluxi liukkaalla lukkojen kanssa.
En tiedä sun fysiikasta tai muidenkaan mutta useamman kerran kokeiltu.
Varmaan se kaivaa sen jään ja repii jos kuovittaa lukko päällä mutta ei sitä tässä iässä ehdoin tahdoin n 700 eken talvirenkaita viitsi polttaa ja täysin turhaan.
Myös eteenpäin menossa jos takavedolla tökkää ja laittaa lukon päälle niin ei etene, korkeintaan lyö perän sivulle, niin kevyt perä ja painojakauma huono vaikka fyssan kirja sanoo mitä
Sinuun viittasin juu. Jos luit mitä kirjoitin, niin puhuin että takavedolla tai nelivedolla, en puhunut mistään offireiteistä vaan myös kadulla ajaessa. Minulla on ollut noita lukollisia ja lukottomia takavetoja, osassa aika vähänkin painoa takana.. kaikki ne on lukon asennuksen jälkeen/ lukko päällä menneet paremmin takavedolla kuin ilman lukkoa. Esim. Volvo 240:llä oli avoimella perällä jumissa joka paikassa, kitkalukollinen eteni kuin juna. Jeepit mitkä olleet ensin (kuluneella) kitkalukolla, ja olen vaihtanut palalukon on menneet palalukolla takavedolla selvästi paremmin kuin kitkalla. Tämän huomaa jopa katuajossa jos on riittävästi lunta, ja varsinkin jos on toinen puoli pitävällä ja toinen jäällä/ lumella.


Ei tässä ole kukaan puhunut mistään jään läpi sutimisesta, vaan ihan vain siitä että lukko päällä se pitävämmällä oleva rengas tarjoaa pidon ja auto etenee. Jos on tasaisien liukasta, niin sitten on kaksi vetävää pyörää yhden sijaan. Ilman lukkoa taas liukkaammalla oleva pyörä sutii ja meno katkeaa heti. Jos lähdet lukko päällä pöpperöstä samantien, niin pääset todennäköisemmin liikkeelle kuin ilman sitä. Se, että hanuri heittää vähän sivuun niin sitten heittää. Jos et pääse jostain lukko päällä liikkeelle, niin ei siitä voi päästä ilman lukkoakaan liikkeelle.


Jotenkin aina kummastuttaa nämä fysiikan lakeja rikkovat ajoneuvot..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.02.2016, 00:57
Nisse:n Avatar
Nisse Nisse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.14
Sijainti: Vantaa
Viestit: 181
Perusasetus

Nimen omaan,ja eikös niitä lukkoja laitella juuri sen takia että etenemiskyky lisääntyy?tai itse ainakin olen sen näin ajatellut ja jopa ajossa todennut,että olipa huima muutos etenemiskykyyn lukon asennuksella.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2016, 06:19
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nisse Näytä viesti
Nimen omaan,ja eikös niitä lukkoja laitella juuri sen takia että etenemiskyky lisääntyy?tai itse ainakin olen sen näin ajatellut ja jopa ajossa todennut,että olipa huima muutos etenemiskykyyn lukon asennuksella.
Tuota en ole kiistänytkään, varsinkin etupään lukko on ehdoton ja pitävällä alustalla toi takapääkin tekee osanasa.
Kuten kirjoitin niin vaikuttaa asiaan myös auto ja millainen painojakauma siinä on akseleille.
Tuo lava-auton perä on kevyt ja tuo parkkipaikka kokeiltu muutaman kerran, toki kun riittävästi kuopii niin kääntää se edes perän sivulle.
Ja nythän oli kyse lievään ylämäkeen kevytperäisellä autolla pakitus, fysiikan kirjat voitte nostaa vaikka samalle jalustalle kun koraanit
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
detroit locker,aussie locker tms. Slayer Tekniikka & Jutustelu 25 31.01.2018 08:20
Myyty Spartan Locker Toyota 8" (uusi) lazyjonez O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.11.2014 08:10
Myyty ** Spartan Locker Toyota 9,5" periin Lähtöh.290e ** MakeO O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 31.05.2014 10:51
Myydään Spartan Locker Dana 30-27spl jopipoy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.01.2014 10:01
Vacuum Locker Lonely Rider Tekniikka & Jutustelu 1 23.07.2012 20:00


Sivu luotu: 19:35 (GMT +2).