Tapahtui seuraavaa: Pistin toisen auton virralla Hiluxin käyntiin ja pidin reilulla tyhjäkäynnillä ja seurasin akun navoista mitattua virtaa, eli latausjännitettä? Näinhän se meni? Oli onnettoman pien, eli noin 8,4, mutta kävi kuitenkin nätisti, eli jakso pitää solenoidin auki.. Pikkuhiljaa se lähti siitä nousemaan 8,6:een, jonka jälkeen uskalsin lähteä ajelemaan, jotta pääsisi kunnon kierroksilla latautumaan. Joulukuusi-ilmiö mittaristossa valaisi edelleen tunnelmallisesti.. Mutta: se hävisi pari kertaa ripeemmän kiihdytyksen aikana. Mutta tuli kuitenkin aina takaisin, ja lopulta ei hävinnyt edes kiihdytyksissä. Sitten pysäytin tien poskeen tarkistaakseni latausjännitteen, ja sehän oli hyvänen aika pienempi ku lähtiessä! Kiireenvilkkaa kotio, ja parkkiin päästyäni mittasin taas -> sama; sammutin koneen, mittasin taas navat -> alko nousemaan! Nousi noin yhdeksään volttiin. Tänään on alle 8,5.
Mitähän tässä nyt on sitte? Laturi? Säädin? Akut? Kaikki ne? Vain jotkut? Akuissa on nestettä. Laturi ja säädin on tosiaan tänä vuonna laitettuja ja kiiltelee uutuuttaan. Auto on -89 ln110. Kun osais mittailla ja tutkia, mutta nää on mulle niin hepreaa nää autojen sähköhommat voi hyvänen aika. Liekö ajettava koko paska korjaamolle.
|