Jatketaanpa tätä topikkia, kun samasta moottorista kysymys.
Eli kun vapariin laitetaan turboa, niin miten vaparin syöttöpumppu toimii? Tarkoitan siis, että jos vain syöttöjä ruuvataan lisää, niin alkaako kuinka pahasti pukkaamaan savua silloin kun ahtopaine ei ole ehtinyt nousta, kun syöttö ei säädy paineen mukaan. Vai onko vain kuskista kiinni, ettei kerralla polkase kaasua pohjaan asti? Ja aiheuttaako se ongelmia katsastuksen päästömittauksissa? Ja mihin teholukemiin tuolla vakiopumpulla on mahdollista päästä?
Lisäksi kysymys Mitsun hukkaportittomista turboista, eli jos semmosen laittaa, niin säädetäänkö tehot/ahdot pelkästään syöttöruuvilla, vai tarvitseeko se erikseen hukkaportin tai dumpin? Nuita Mitsubishejä tuntuis olevan tarjolla hyvin, siksi siitä kyselen.
Moottori on siis 2L2 ja on paikallaan -89 neliveto hiacessa. Auto on jokapäiväisessä käytössä, joten pitäs vielä pysyä suht luotettavana. Nykyisillä tehoilla pärjää, kun ajaa takavedolla, mutta talvikeli ja neliveto tekee siitä jo todella laiskan. Ja kun kärry laitetaan perään, niin lenkkeilijät juoksee ylämäessä ohi. Tavoite olisi siis ensisijaisesti saada hieman lisää voimaa pienellä rahalla. Toki jos sitä voimaa saa enemmänkin samalla vaivalla ja kohtalaisella hinnalla, niin aina parempi. Saa tarjota hyviä tai halpoja turboja, coolereita ym. hilpettä. Ja neuvoja, kun en ole ikinä mitään konetta turbottanu.
|