![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]()
Kummit tuli ja sain vihdoin alle. Melkoinen säätö oli lokareiden ja levikkeiden kanssa ja tulee vielä olemaan. Ensin tarttee nähdä miten renkaat mahtuu pyörimään, niin pääsee "säätämään". Edessä on jouston rajoitusta kahden jääkiekon verran. Nopean mittauksen perusteella näyttäisi ettei niitä tarttekaan, mutta onpahan varalla estämään vahinkoja; katsotaan nyt.
Kumeja odotellessa tuli viriteltyä takaluukkuun lisäpakkivalo "relelogiikalla". Toimii OFFin lisäksi joko koko ajan ON-asennossa tai tarvittaessa vaihdekepin R-asennossa. Kokeillaan nyt ensin yhdellä halogeenillä, kun on semmonen joskus varaston perälle tiensä löytänyt. Itse "RRRrouheet" renkaat näyttää sitten tältä. Edessä juuri ja juuri levikkeiden sisäpuolella ja takana reilusti yli. Tarttee laitella TJ:n levikkeet myös taakse, vaikka niiden laitto edellyttää lisää modauksia (takapuskurin päät lyhyeksi ja quarter-panelin "cut-and-fold" -operaatio). Onhan tuo hieman muuttunut ostohetken kuosista. Alupyörät kumeineen laitettiin kiertoon eilen, joten nyt loppui tämän Jeepin katuauto-status. Käyttämätön orkkis varapyörä vaihtui käytettyyn 31" Siroccoon ja kelpaa siis 31" Saharoiden kanssa niin leimalle kuin myös 33" Kaimanien kaveriksi maastoon.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 11.11.2011 23:25 |
#152
|
||||
|
||||
![]()
Oisit vain hitsannu net bead lockit nuihin vanteisiin niinko oli puhe, on se vaan mahottoman paljon mukavampi ajella alle puolen kilon paineilla maastossa ja ne levittääkin paremmin noita kumeja
![]() |
#153
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja nää Kamanithan on samasta numeroinnista huolimatta tuumaa pienemmät (halkaisijaa ja leveyttä) todellisilta mitoiltaan kuin sulla, joten tarve bedlokeille ei ole yhtä suuri, varsinkin kun en ole ajamassa kisoja tms. Nää sopii koteloihin suht mukavasti (vaikka täyttä on kuten kuvista näkyy) ja varsinkin kääntyy nyt hyvin, kun vanteet levittää ja korotusta on maksimit. Käännönrajoittimia sai laittaa monta milliä sisään verrattuna Saharoihin, joissa on vakiovanteet. Käännön ja joustonrajoitusta on vähempi kuin sulla! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#154
|
||||
|
||||
![]()
Nythän se alkaa näyttämään jo autolta!
![]() Mulla oli nuo samalla kuviolla olevat Siroccot 31 x 10.50 koossa joskus XJ:ssä, oli varsin etevät etenijät mudassa kun vain muisti pedaalin asennon pitää sopivassa kulmassa ![]() Jos nuo yhtään on pehmeämpää kumia kuin omat oli niin luulisi noilla aika hyvin pärjäävän yleisrenkaina. Ei kun testaamaan vaan. Noi kun on vielä 33 x 12.50 kokoiset niin uskaltanee pitää aika matalt paineet ilman beadlockejakin. Heittäisin että joku 0,5- 0,8 bar välillä, pidä edessä vähän enemmän kuin takana. Kyllä sen sitten huomaa jos pullahtaa vanteelta ![]() Minoon Grandillä ajanut 32 x 11.50 BFG:n mutikoilla yleensä edessä 0,6- 0,8 ja takana 0,5-0,7 paineilla eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#155
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Maantiellä nämä pitää vain hieman enemmän meteliä kuin Saharat ja ovat taatusti paremmat millä tahansa alustalla maastossa, joten ns. "jokamaastorenkaina" pidän näitä sillä matematiikalla parhaina. ![]() Jäykkäseinäisyydestä en osaa vielä sanoa. En tullut seuranneeksi renkaiden elämistä, mutta perstuntumalta eivät 0.7-0.8 paineilla tuntuneet mitenkään vielä pehmeiltä. Saharat 0.7 bar elivät selkeästi enemmän ja tuntuivat "lullamaisilta". Jare kommentoi Toyostaan (siinä on täsmälleen samat kumit) että 0.6bar puhautteli kivikossa vanteen välistä ilmaa. Auto tosin painaa jokusen sataa kiloa enemmän kuin XJ, joten ehdottamasi pienemmät paineet toiminevat vielä XJ:ssä ilman ongelmia. Niitä testataan seuraavaksi. Ohjausvarsi menee pian vaihtoon, kun taas meni yksi solmuun ilman enempiä vääntöjä kiviä vasten. Se oli tosin jo valmiiksi taipunut. Nyt on alla luotisuora varsi, joka kestänee paremmin, mutta järeämmän ostaminen lienee vain ajan kysymys. Kiitoksia muuten "Keltsille" videoinnista ja muulle MACin porukalle Hausjärven ajoista. Jahka ehdin, niin laittelen videoita Youtubeen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 13.11.2011 11:53 |
#156
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#157
|
||||
|
||||
![]()
Sun myyntitopiikissa ei näyttäs olevan ihan sellasta, mitä oisin kaivannut...
http://www.jamant.fi/hdohjausvarret-...82-p-2245.html.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 13.11.2011 16:55 |
#158
|
||||
|
||||
![]()
Hausjärven videoita XJ:n ja vähän muidenkin menosta 12.11.2011:
http://www.youtube.com/watch?v=Iv75y_YD77A
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#159
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#160
|
||||
|
||||
![]()
Videon perusteella ei ole enää pitkä matka siihen kun alkuperäiset puskurit löytää tiensä roskalavalle ja tilalle tulee "turvapuskurit".
|
#161
|
||||
|
||||
![]()
Ekassa postauksessa mainitsit että kyseessä on "paremman puoliskon työmatkakulkineen ja offiauton yhdistelmä". Vieläkö mahtaa pitää paikkansa?
![]() |
#162
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#163
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Menin samasta paikasta toiseen suuntaan kuukausi sitten (siitä ei siis ole sen jälkeen muut ajaneet) ja silloin tuo karsea monttu tuli. Nyt oli vain tullut vettä täyteen silloisen hinauksen jälkeen. Olis ehkä pitänyt ajaa suosiolla vinompaan, mutta päästiinhän siitä sitten toisella yrittämällä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#164
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#165
|
||||
|
||||
![]()
Jokos ehdit sitä jousta tutkiin hutkiin mitä sille kävi?
|
#166
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#167
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Omituinen tapaus. Takapyörän navan ja jousen välissä oli karsea muta- ja kanervamälli kiinni. Ehkä se pidätteli ulosjoustoa. Keltsi tuumi että auto oli jo pihasta lähtiessä kenollaan oikealle, joten ei se kaikki tullu Hausjärvellä... ![]() ![]() ![]() Ohjausvarsi muuten vääntyi ihan päivän lopussa siinä viimeisessä kivikossa, juuri ennenkuin pääsin vasemmalta ylös. Hyvä että oli kuvaaja mukana, kun videolta saattaa selvittää kaikennäköistä! Nyt on ihan luotisuora varsi paikallaan, se entinenhän oli jo valmiiksi vänkyrä. Tulee näköjään lumipalloefekti koko ajan päälle, kun varustelee autoa (=renkaat). Seuraavaksi sitten paksu ohjausvarsi => simpukan kiinnikkeen vahvistus => parempi tehostaja => tehostajan syyläri => jne. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#168
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sä tolla tehostajalla & pumpulla pärjäät, ainoastaan kaikista pahimmissa paikoissa vähän ruuti loppuu kesken.. Jos kuitenkin päätät vaihtaa, niin taisi olla vuosimallin '98 tai '99 Dodge Durangon V8- versiosta (non snow-plow varustelulla) mistä menee jytkympi tehostin tilalle. Tai sitten vain laitat hydro- assistin tuonne auttamaan jos tarvetta ilmenee?
Suosittelen sitä simpukan ja etuaisan väliin tulevan-, sekä aisan ulkopuolelle tulevan vahvikkeen tekoa suhteellisen pikaisesti, ton kokoisilla renkailla kun saa auto muutamat vastaavat tällit kuin videon ojanylityksssä niin saatkin jo alkaa harjoittelemaan eturungon hitsausta ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2011 00:06 |
#169
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]() Kuvittelin että simpukan kiinnikkeen kun vahvistaa, niin pitäs riittää. Mutta tämä lumipalloefekti kai siitä seuraa, kun lähtee varustelemaan. Sen verta paljon kävi lokakuun alussa jurppimaan 31:n uppoaminen suohon, että pakko oli noi 33:t hankkia. Mitäs läksin... ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#170
|
||||
|
||||
![]()
Sanotaanko että puolittainen hydrauliohjaus. Eli hydraulisylinteri auttamaan tavallista tehostettua ohjausta. Tuon huono puoli kyllä on se että vaikuttaa ajettavuuteen kadulla
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Mulla ainakin meni 3.5" korotuksella ja 31" kumeilla alkuperäinen panhardin kiinnike väljäksi, samoin pallo hajosi. Ei tarvinnut miettiä laittoiko alkuperäisen tilalle vai ei ![]() Joku tämäntyyppinen ratkaisu (tosin mieluummin suoralla panhardilla ilman mutkia jos vain mahtuu) panhardiksi + kiinnikkeeksi, ja tuohon kun ajattelet sitten yllä olevan kuvan tyyppisen poikkituen tohon koriaisojen väliin panhardin yläpuolelle. http://www.tntcustoms.com/trackbarsystemmjxjzj.aspx Lainaus:
Kyllä tuollakin vahvistuksella pitkälle pärjää, eikä esimerkiksi itsellä ollut tuota poikkitukea panhardin kohdalla vaikka isommillakin renkailla ajoi. Mutta ei se ole paha lisävakuutus tuon kohdan kestosta, siinä on pienellä alueella tavaraa kiinni 1,5mm:n pellissä mistä aiheutuu helvetinmoista vääntöä aisaan mikä on suunniteltu korottamattomalle Jeepille jossa on 29" renkaat ![]() edit: Tän jos esim. jaksat lukaista läpi niin selvinnee paljon asiasta http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2011 22:30 |
#171
|
||||
|
||||
![]()
Jäikö sulla joku juttu kesken...?
Katsoin linkkien valokuvat, niistä voi päätellä paljon. Ehkä kannattaa lähteä liikkeelle rungon vahvistuksista, kun ne on "halpoja" tehdä. Tekee sitten linkit(panhard, ohjausvarret) kun ne alkaa jo maksaa. Varsinkin kun päinvastaisessa järjestyksessä särkyy "väärästä" paikasta. Ohut ohjausvarsi on halpa sulake, jos sattuu vahinko, kunhan runko säilyy ehjänä. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#172
|
||||
|
||||
![]()
Melkoisia rakennus-sarjoja nämä XJ:t tuntuvat olevan... Yksi pieni muutos poikii ison läjän muita muutoksia, kunnon lumivyöry-efekti
![]() Taidan pitää omani tuollaisena "city-maasturina" ja tyytyä vaan cruisailemaan hiekkateitä pitkin niin saattaa pysyä pidempään ehjänä. Tosin näytää nytkin valahtaneen peräöljyt apparin puoleiseen jarrurumpuun ja siitä renkaalle tuolla Hausjärven keikalla, eli pajailtoja tiedossa tämänkin auton suhteen... |
#173
|
||||
|
||||
![]()
Väsyneenä ei pitäisi leikata & liimata tekstiä?
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#174
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#175
|
||||
|
||||
![]()
Hyvinhän se WinChesterin XJ näytti pelittävän Hausjärvellä.
Potentiaalia on. Nimim. City-Grändillä mukana
__________________
Jos Jeeppi on kinni, se myös tarkoittaa sitä. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |