Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #151  
Vanha 11.11.2011, 23:14
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kummit tuli ja sain vihdoin alle. Melkoinen säätö oli lokareiden ja levikkeiden kanssa ja tulee vielä olemaan. Ensin tarttee nähdä miten renkaat mahtuu pyörimään, niin pääsee "säätämään". Edessä on jouston rajoitusta kahden jääkiekon verran. Nopean mittauksen perusteella näyttäisi ettei niitä tarttekaan, mutta onpahan varalla estämään vahinkoja; katsotaan nyt.



Kumeja odotellessa tuli viriteltyä takaluukkuun lisäpakkivalo "relelogiikalla". Toimii OFFin lisäksi joko koko ajan ON-asennossa tai tarvittaessa vaihdekepin R-asennossa. Kokeillaan nyt ensin yhdellä halogeenillä, kun on semmonen joskus varaston perälle tiensä löytänyt.



Itse "RRRrouheet" renkaat näyttää sitten tältä. Edessä juuri ja juuri levikkeiden sisäpuolella ja takana reilusti yli. Tarttee laitella TJ:n levikkeet myös taakse, vaikka niiden laitto edellyttää lisää modauksia (takapuskurin päät lyhyeksi ja quarter-panelin "cut-and-fold" -operaatio). Onhan tuo hieman muuttunut ostohetken kuosista. Alupyörät kumeineen laitettiin kiertoon eilen, joten nyt loppui tämän Jeepin katuauto-status. Käyttämätön orkkis varapyörä vaihtui käytettyyn 31" Siroccoon ja kelpaa siis 31" Saharoiden kanssa niin leimalle kuin myös 33" Kaimanien kaveriksi maastoon.


__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 11.11.2011 23:25
Vastaa lainaten
  #152  
Vanha 12.11.2011, 08:30
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Oisit vain hitsannu net bead lockit nuihin vanteisiin niinko oli puhe, on se vaan mahottoman paljon mukavampi ajella alle puolen kilon paineilla maastossa ja ne levittääkin paremmin noita kumeja


Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	PA230234.jpg‎
Views:	444
Size:	104,1 Kt
ID:	22881  
Vastaa lainaten
  #153  
Vanha 12.11.2011, 18:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Oisit vain hitsannu net bead lockit nuihin vanteisiin niinko oli puhe, on se vaan mahottoman paljon mukavampi ajella alle puolen kilon paineilla maastossa ja ne levittääkin paremmin noita kumeja
Juu mää mietin bedlokkeja melkoisen tovin - tulihan näitä kumejakin harkittua lähemmäs vuosi - ja tulin siihen tulokseen, että mennään aluksi ilman niitä. Ajelin tänään n. 0.7-0.8bar paineilla ja tuntui pelaavan. En vain saanut oikein mitään kuvaa niistä, kun takaraivossa kolkutti se, miten Saharoilla piti ajaa. Ehkä pienempää painetta olisi voinut kokeilla ja tarjota enempi happea, mutta jääpä vielä jotain säädettävää. Auto kykenee vaihteeksi parempaan mitä kuski uskaltaa...

Ja nää Kamanithan on samasta numeroinnista huolimatta tuumaa pienemmät (halkaisijaa ja leveyttä) todellisilta mitoiltaan kuin sulla, joten tarve bedlokeille ei ole yhtä suuri, varsinkin kun en ole ajamassa kisoja tms.

Nää sopii koteloihin suht mukavasti (vaikka täyttä on kuten kuvista näkyy) ja varsinkin kääntyy nyt hyvin, kun vanteet levittää ja korotusta on maksimit. Käännönrajoittimia sai laittaa monta milliä sisään verrattuna Saharoihin, joissa on vakiovanteet. Käännön ja joustonrajoitusta on vähempi kuin sulla! Mut hieno etupuskuri sulla!






__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #154  
Vanha 12.11.2011, 20:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Thumbs up

Nythän se alkaa näyttämään jo autolta!

Mulla oli nuo samalla kuviolla olevat Siroccot 31 x 10.50 koossa joskus XJ:ssä, oli varsin etevät etenijät mudassa kun vain muisti pedaalin asennon pitää sopivassa kulmassa

Jos nuo yhtään on pehmeämpää kumia kuin omat oli niin luulisi noilla aika hyvin pärjäävän yleisrenkaina. Ei kun testaamaan vaan. Noi kun on vielä 33 x 12.50 kokoiset niin uskaltanee pitää aika matalt paineet ilman beadlockejakin. Heittäisin että joku 0,5- 0,8 bar välillä, pidä edessä vähän enemmän kuin takana. Kyllä sen sitten huomaa jos pullahtaa vanteelta Onko noi kuinka jäykkäseinäiset?

Minoon Grandillä ajanut 32 x 11.50 BFG:n mutikoilla yleensä edessä 0,6- 0,8 ja takana 0,5-0,7 paineilla eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #155  
Vanha 13.11.2011, 11:33
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nythän se alkaa näyttämään jo autolta!

Mulla oli nuo samalla kuviolla olevat Siroccot 31 x 10.50 koossa joskus XJ:ssä, oli varsin etevät etenijät mudassa kun vain muisti pedaalin asennon pitää sopivassa kulmassa

Jos nuo yhtään on pehmeämpää kumia kuin omat oli niin luulisi noilla aika hyvin pärjäävän yleisrenkaina. Ei kun testaamaan vaan. Noi kun on vielä 33 x 12.50 kokoiset niin uskaltanee pitää aika matalt paineet ilman beadlockejakin. Heittäisin että joku 0,5- 0,8 bar välillä, pidä edessä vähän enemmän kuin takana. Kyllä sen sitten huomaa jos pullahtaa vanteelta Onko noi kuinka jäykkäseinäiset?

Minoon Grandillä ajanut 32 x 11.50 BFG:n mutikoilla yleensä edessä 0,6- 0,8 ja takana 0,5-0,7 paineilla eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
Juu, kolhuja on jo ja lisää tulee, joten ehjän vasemman takaoven pitäminen varastossa saati vaihtaminen alkaa kohta olla turhaa hienostelua. TJn etulevikkeet ja karkeat 33":t levittävillä TML:llä tekee kyllä teränsä! Tänään kun pääsin näkee auton kunnolla päivänvalossa, niin tosiaan alkaa jo näyttää varsin äijäpeliltä...

Maantiellä nämä pitää vain hieman enemmän meteliä kuin Saharat ja ovat taatusti paremmat millä tahansa alustalla maastossa, joten ns. "jokamaastorenkaina" pidän näitä sillä matematiikalla parhaina.

Jäykkäseinäisyydestä en osaa vielä sanoa. En tullut seuranneeksi renkaiden elämistä, mutta perstuntumalta eivät 0.7-0.8 paineilla tuntuneet mitenkään vielä pehmeiltä. Saharat 0.7 bar elivät selkeästi enemmän ja tuntuivat "lullamaisilta". Jare kommentoi Toyostaan (siinä on täsmälleen samat kumit) että 0.6bar puhautteli kivikossa vanteen välistä ilmaa. Auto tosin painaa jokusen sataa kiloa enemmän kuin XJ, joten ehdottamasi pienemmät paineet toiminevat vielä XJ:ssä ilman ongelmia. Niitä testataan seuraavaksi.

Ohjausvarsi menee pian vaihtoon, kun taas meni yksi solmuun ilman enempiä vääntöjä kiviä vasten. Se oli tosin jo valmiiksi taipunut. Nyt on alla luotisuora varsi, joka kestänee paremmin, mutta järeämmän ostaminen lienee vain ajan kysymys.

Kiitoksia muuten "Keltsille" videoinnista ja muulle MACin porukalle Hausjärven ajoista. Jahka ehdin, niin laittelen videoita Youtubeen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 13.11.2011 11:53
Vastaa lainaten
  #156  
Vanha 13.11.2011, 12:53
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ohjausvarsi menee pian vaihtoon, kun taas meni yksi solmuun ilman enempiä vääntöjä kiviä vasten. Se oli tosin jo valmiiksi taipunut. Nyt on alla luotisuora varsi, joka kestänee paremmin, mutta järeämmän ostaminen lienee vain ajan kysymys.
Varsia lojuu edelleen miun tallin lattialla ylimääräisenä
Vastaa lainaten
  #157  
Vanha 13.11.2011, 16:08
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Varsia lojuu edelleen miun tallin lattialla ylimääräisenä
Sun myyntitopiikissa ei näyttäs olevan ihan sellasta, mitä oisin kaivannut...
http://www.jamant.fi/hdohjausvarret-...82-p-2245.html.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 13.11.2011 16:55
Vastaa lainaten
  #158  
Vanha 13.11.2011, 16:58
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Hausjärven videoita XJ:n ja vähän muidenkin menosta 12.11.2011:
http://www.youtube.com/watch?v=Iv75y_YD77A
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #159  
Vanha 13.11.2011, 19:42
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Hausjärven videoita XJ:n ja vähän muidenkin menosta 12.11.2011:
http://www.youtube.com/watch?v=Iv75y_YD77A
Asiallinen tuo ojaan lähestyminen,itselle käynyt samalla tavalla,mukava yllätys
Vastaa lainaten
  #160  
Vanha 13.11.2011, 20:07
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Videon perusteella ei ole enää pitkä matka siihen kun alkuperäiset puskurit löytää tiensä roskalavalle ja tilalle tulee "turvapuskurit".
Vastaa lainaten
  #161  
Vanha 14.11.2011, 16:20
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Ekassa postauksessa mainitsit että kyseessä on "paremman puoliskon työmatkakulkineen ja offiauton yhdistelmä". Vieläkö mahtaa pitää paikkansa?
Vastaa lainaten
  #162  
Vanha 14.11.2011, 17:40
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff Näytä viesti
Ekassa postauksessa mainitsit että kyseessä on "paremman puoliskon työmatkakulkineen ja offiauton yhdistelmä". Vieläkö mahtaa pitää paikkansa?
Kommentoin samassa lauseessa että: "...taitaa jäädä haaveeksi." Ei tuota eukolle todellakaan uskalla enää edes haaveksivansa antaa. Pakilla kun polkasee reippaasti, niin siinä missä farkku-Astralla menee toisen auton kylki ruttuun, niin tällä menee se toinenkin kylki plus katto välistä...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #163  
Vanha 14.11.2011, 17:51
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Videon perusteella ei ole enää pitkä matka siihen kun alkuperäiset puskurit löytää tiensä roskalavalle ja tilalle tulee "turvapuskurit".
Nää, mitä suotta. Tossahan oli pehmeetä. Eikä edes airbägi(t) lauennu! Eihän tolla vauhdilla nyt kovaa vasten mennä...

Menin samasta paikasta toiseen suuntaan kuukausi sitten (siitä ei siis ole sen jälkeen muut ajaneet) ja silloin tuo karsea monttu tuli. Nyt oli vain tullut vettä täyteen silloisen hinauksen jälkeen. Olis ehkä pitänyt ajaa suosiolla vinompaan, mutta päästiinhän siitä sitten toisella yrittämällä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #164  
Vanha 14.11.2011, 20:15
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Nää, mitä suotta. Tossahan oli pehmeetä. Eikä edes airbägi(t) lauennu! Eihän tolla vauhdilla nyt kovaa vasten mennä...

Menin samasta paikasta toiseen suuntaan kuukausi sitten (siitä ei siis ole sen jälkeen muut ajaneet) ja silloin tuo karsea monttu tuli. Nyt oli vain tullut vettä täyteen silloisen hinauksen jälkeen. Olis ehkä pitänyt ajaa suosiolla vinompaan, mutta päästiinhän siitä sitten toisella yrittämällä.
Tarkoitin lähinnä sitä kun hivoittelet noita puita. Kuituinen takaluukku ja ajovalonkehykset kun on aika arkoja paikkoja.
Vastaa lainaten
  #165  
Vanha 14.11.2011, 21:04
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 673
Perusasetus

Jokos ehdit sitä jousta tutkiin hutkiin mitä sille kävi?
Vastaa lainaten
  #166  
Vanha 14.11.2011, 22:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tarkoitin lähinnä sitä kun hivoittelet noita puita. Kuituinen takaluukku ja ajovalonkehykset kun on aika arkoja paikkoja.
Noissa facelift- versioissa se on muuten peltiä ajovalonkehykset on todellakin aika herkkiä, niille kannattaa tehdä suojaa.. ei tartte tulla kummoista oksaa raapimaan niin kuuluu *räks*
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #167  
Vanha 14.11.2011, 23:23
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tarkoitin lähinnä sitä kun hivoittelet noita puita. Kuituinen takaluukku ja ajovalonkehykset kun on aika arkoja paikkoja.
Takaluukku on onneksi peltiä. Etupää on jo kertaalleen uusittu (oli vihreä, nyt musta) ja sitä pitää jo osata varoa. Eipä silti, puskurit pitäs kieltämättä vahvistaa ja se tehdään vielä "joskus".


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj Näytä viesti
Jokos ehdit sitä jousta tutkiin hutkiin mitä sille kävi?
Omituinen tapaus. Takapyörän navan ja jousen välissä oli karsea muta- ja kanervamälli kiinni. Ehkä se pidätteli ulosjoustoa. Keltsi tuumi että auto oli jo pihasta lähtiessä kenollaan oikealle, joten ei se kaikki tullu Hausjärvellä... Laitoin oikeanpuolen riipukkeen samaan eli pystympään asentoon kuin vasemman. Nyt auto on suorassa ja joustotkin toimii. Seurataan tilannetta viikonloppuna Torrolla...

Ohjausvarsi muuten vääntyi ihan päivän lopussa siinä viimeisessä kivikossa, juuri ennenkuin pääsin vasemmalta ylös. Hyvä että oli kuvaaja mukana, kun videolta saattaa selvittää kaikennäköistä! Nyt on ihan luotisuora varsi paikallaan, se entinenhän oli jo valmiiksi vänkyrä. Tulee näköjään lumipalloefekti koko ajan päälle, kun varustelee autoa (=renkaat). Seuraavaksi sitten paksu ohjausvarsi => simpukan kiinnikkeen vahvistus => parempi tehostaja => tehostajan syyläri => jne.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #168  
Vanha 15.11.2011, 00:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Kyllä sä tolla tehostajalla & pumpulla pärjäät, ainoastaan kaikista pahimmissa paikoissa vähän ruuti loppuu kesken.. Jos kuitenkin päätät vaihtaa, niin taisi olla vuosimallin '98 tai '99 Dodge Durangon V8- versiosta (non snow-plow varustelulla) mistä menee jytkympi tehostin tilalle. Tai sitten vain laitat hydro- assistin tuonne auttamaan jos tarvetta ilmenee?

Suosittelen sitä simpukan ja etuaisan väliin tulevan-, sekä aisan ulkopuolelle tulevan vahvikkeen tekoa suhteellisen pikaisesti, ton kokoisilla renkailla kun saa auto muutamat vastaavat tällit kuin videon ojanylityksssä niin saatkin jo alkaa harjoittelemaan eturungon hitsausta Yksi mikä estää korin murtumista olisi laittaa panhardin kiinnikkeestä tukitanko öljypohjan ali, ja kiinni toiselle puolelle samaan kohtaan. Siellä pitäisi olla reiätkin valmiina. Tuollainen tukitanko estää tehokkaasti etuaisan kiertymistä & kiinnikkeen löystymistä, kun panhardin kautta tulee isoja tällejä korin puoleisen kiinnikkeen kohdalle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2011 00:06
Vastaa lainaten
  #169  
Vanha 15.11.2011, 21:46
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tai sitten vain laitat hydro- assistin tuonne auttamaan jos tarvetta ilmenee?
Häh? Mikäs se semmonen on? Hydrauliohjaus?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
"...panhardin kiinnikkeestä tukitanko öljypohjan ali, ja kiinni toiselle puolelle samaan kohtaan...."
Minkäslainen ja paksuinen tanko pitäs olla? Ja eikös panhardi pitäisi muuttaa niin, että yläpään pallonivel jorpakkoon ja joku toisenlainen tukevampi palikka tilalle...? Yks pallo jo meni, mutta sain takuuseen. Menee kuulemman rikki siksi, kun loppuu pallosta liikevara akselin toispuoleisessa jouston ääriasennossa ja sitten naksahtaa. Onneksi ei irtoa (ja samalla etuakseli jäisi vailla sivuttaistukea) , vaan tulee "vain" ratissa tuntuva kohtuu suuri välys...

Kuvittelin että simpukan kiinnikkeen kun vahvistaa, niin pitäs riittää. Mutta tämä lumipalloefekti kai siitä seuraa, kun lähtee varustelemaan. Sen verta paljon kävi lokakuun alussa jurppimaan 31:n uppoaminen suohon, että pakko oli noi 33:t hankkia. Mitäs läksin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #170  
Vanha 15.11.2011, 22:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Häh? Mikäs se semmonen on? Hydrauliohjaus?
Sanotaanko että puolittainen hydrauliohjaus. Eli hydraulisylinteri auttamaan tavallista tehostettua ohjausta. Tuon huono puoli kyllä on se että vaikuttaa ajettavuuteen kadulla


Lainaus:
Minkäslainen ja paksuinen tanko pitäs olla?
No eipä kummoinen, joku tämännäköinen itse tehtynä niin hyvä se on; tällainen siis tulee käytännössä panhardin kohdalle runkoaisojen alapuolelle kiinni:




Lainaus:
Ja eikös panhardi pitäisi muuttaa niin, että yläpään pallonivel jorpakkoon ja joku toisenlainen tukevampi palikka tilalle...? Yks pallo jo meni, mutta sain takuuseen. Menee kuulemman rikki siksi, kun loppuu pallosta liikevara akselin toispuoleisessa jouston ääriasennossa ja sitten naksahtaa. Onneksi ei irtoa (ja samalla etuakseli jäisi vailla sivuttaistukea) , vaan tulee "vain" ratissa tuntuva kohtuu suuri välys...
Kyllä pitäisi muuttaa, tuollainen alkuperäinen "single shear"- tyylinen panhardin kiinnitys korin päässä ei todellakaan ole hyvä, olkoonkin että siinä on aika paksu rauta välissä ja se on kartiolla. Se pallo hajoaa koska siitä loppuu liikevara kesken, ja toisaalta se koko hivakka hajoaa ja väljistyy siksi, että tuollaisena ei kestä yhtä hyvin tällejä kuin panhardi joka tulee kahden kiinnityspinnan väliin ja siitä pultti läpi ("double shear").

Mulla ainakin meni 3.5" korotuksella ja 31" kumeilla alkuperäinen panhardin kiinnike väljäksi, samoin pallo hajosi. Ei tarvinnut miettiä laittoiko alkuperäisen tilalle vai ei

Joku tämäntyyppinen ratkaisu (tosin mieluummin suoralla panhardilla ilman mutkia jos vain mahtuu) panhardiksi + kiinnikkeeksi, ja tuohon kun ajattelet sitten yllä olevan kuvan tyyppisen poikkituen tohon koriaisojen väliin panhardin yläpuolelle.

http://www.tntcustoms.com/trackbarsystemmjxjzj.aspx


Lainaus:
Kuvittelin että simpukan kiinnikkeen kun vahvistaa, niin pitäs riittää. Mutta tämä lumipalloefekti kai siitä seuraa, kun lähtee varustelemaan. Sen verta paljon kävi lokakuun alussa jurppimaan 31:n uppoaminen suohon, että pakko oli noi 33:t hankkia. Mitäs läksin...
Simpukan kohdan vahvistus molemmin puolin runkoa(!!!), ja siten ulkopuolella että tuleva puskurin kiinnike ulottuu puskurin kolmesta reiästä taaksepäin aina sinne isoon reikään simpukan kiinnityspulttien "takana". Repsikan puolella sama juttu. Myöskin olisi hyvä että

Kyllä tuollakin vahvistuksella pitkälle pärjää, eikä esimerkiksi itsellä ollut tuota poikkitukea panhardin kohdalla vaikka isommillakin renkailla ajoi. Mutta ei se ole paha lisävakuutus tuon kohdan kestosta, siinä on pienellä alueella tavaraa kiinni 1,5mm:n pellissä mistä aiheutuu helvetinmoista vääntöä aisaan mikä on suunniteltu korottamattomalle Jeepille jossa on 29" renkaat Muutamiakin kuvia nähnyt missä 33"-35" renkailla varustettu XJ on ajautunut itsetuho- moodiin ja runko revennyt tuolta alueelta. Ei ole edes mitenkään harvinaista. Taisi itselläkin olla jotain murtuman alkua sillä suunnalla jos en väärin muista..

edit: Tän jos esim. jaksat lukaista läpi niin selvinnee paljon asiasta

http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2011 22:30
Vastaa lainaten
  #171  
Vanha 16.11.2011, 10:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
"...Myöskin olisi hyvä että..."
Jäikö sulla joku juttu kesken...?

Katsoin linkkien valokuvat, niistä voi päätellä paljon. Ehkä kannattaa lähteä liikkeelle rungon vahvistuksista, kun ne on "halpoja" tehdä. Tekee sitten linkit(panhard, ohjausvarret) kun ne alkaa jo maksaa. Varsinkin kun päinvastaisessa järjestyksessä särkyy "väärästä" paikasta. Ohut ohjausvarsi on halpa sulake, jos sattuu vahinko, kunhan runko säilyy ehjänä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #172  
Vanha 16.11.2011, 10:52
keltsi:n Avatar
keltsi keltsi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.05
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 53
Perusasetus

Melkoisia rakennus-sarjoja nämä XJ:t tuntuvat olevan... Yksi pieni muutos poikii ison läjän muita muutoksia, kunnon lumivyöry-efekti

Taidan pitää omani tuollaisena "city-maasturina" ja tyytyä vaan cruisailemaan hiekkateitä pitkin niin saattaa pysyä pidempään ehjänä. Tosin näytää nytkin valahtaneen peräöljyt apparin puoleiseen jarrurumpuun ja siitä renkaalle tuolla Hausjärven keikalla, eli pajailtoja tiedossa tämänkin auton suhteen...
Vastaa lainaten
  #173  
Vanha 16.11.2011, 16:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jäikö sulla joku juttu kesken...?
Väsyneenä ei pitäisi leikata & liimata tekstiä? jotain siinä jäi kesken, mut ei muista enää mitä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #174  
Vanha 16.11.2011, 18:26
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
joo, alakautta tehdessä tarvii vaan hieman kalvaa 7 asteen kalvaimella

nivelet mitä yleisesti käytetään ei ole k10-k20 (c/k1500) sarjan vaan k30 kokoluokan letukan niveliä
yläpuolelle tehdessä olis varmaan fiksumpi kun irrottais ne "kääntöpäät" käteen.

materiaalina muistaakseni 33x18 ainesputki.

simpukan päässä voi joko käyttää pienempää niveltä tai kalvaa sekin isolle kartiolle, mulla oli tommonen letukan kartiolle oleva jeepin sektorivarsi blazeajoilta jemmassa...
Mistä hommasit kierretapit vai tehtiinko tankoihin kierteet sorvissa? Mistä hommasit kalvaimen?
Vastaa lainaten
  #175  
Vanha 17.11.2011, 14:23
Jeeep:n Avatar
Jeeep Jeeep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.11
Sijainti: Loppi
Viestit: 97
Perusasetus

Hyvinhän se WinChesterin XJ näytti pelittävän Hausjärvellä.
Potentiaalia on.

Nimim. City-Grändillä mukana
__________________
Jos Jeeppi on kinni, se myös tarkoittaa sitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 01:25 (GMT +2).