Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.04.2011, 19:16
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

th350+np205 välitykset hitaammiksi???


hommasin blazerin osien luovuttajaksi muuhun projektiin ja ensimmäinen kokeilu sillä laittoi miettimään välityksiä. kun on useamman vuoden ajanut hiluxia missä oli tuplajakis niin blazeri 33" renkaillakin tuntui aika nopealta välityksien suhteen. nyt varmasti jotkut tomaattimiehet sanoo että voi sillä noinkin ajaa ja lämmittää öljyjä, sit välillä on parkissa tai antaa koneen laulaa....

maailmaltahan löytyy paljonkin vaihtoehtoja ongelmanratkaisuun, vaan mikä lienee järkevin. paketti on suunnitelu tässä vaiheessa siten että V-8+th350+np205 ja hj:n lukkoakselit 3,7 välityksillä sovitetaan putkirunkoon ja renkaiksi 38,5" ( wompatti rosessi ). se että tuleeko siihen jotakin muuta lisähidasteeksi niin aika näyttää, kiinnostusta kuitenkin on. laitan muutamia vaihtoehtoja mitä olen kuukkeloinut netistä, kommentoikaa jotka jotakin tiedätte.

hiluximiehenä yksi vaihtoehto on tämä http://www.advanceadapters.com/products/pn-50-5704/ osa tekniikasta oli tuttua ja lienee hiluxin jakis kestää matalaviritteisen v-8 tehon?

ja tämä http://www.offroaddesign.com/catalog/doubler.htm

ja tämä http://www.northwestfab.com/203-205adaptor.html

ja tämä http://www.northwestfab.com/blackbox.html

kaikki varmasti hienoja vaihtoehtoja ja kaikille tulee oma hintansa. ja sitten tietysti olemassa manuaali mahdollisuus vaikkapa sen sm465 jossa ykkönen 6,55, siinä sitten pitäis viritellä kytkin ja se ei olis automaatti mutta ei sekään toisaalta olis paha.

vai mikä olis paras kombinaatio tekniikan suhteen? mutka-akseleita en huoli eli näillä mennään mitä on mainittu....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2011, 19:38
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

205/203 doubler. (piste)

Kuten huomasit, noilla 3.73 välityksillä se on liian nopea (vai muistitko siirtää molemmat tikut oikeaan asentoon? )
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2011, 19:42
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
205/203 doubler.
Ja multa saat halvalla 203:n.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2011, 19:42
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Doublerille ääni multa myös.
CAD-kuvia pyörii maailmalla noihin enemmän ja vähemmän.

Tuolla ainakin jotain piirustuksia:

http://www.bc4x4.com/tech/2000/gordt...gordtcases.cfm

http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=802105
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.04.2011, 19:57
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Ja multa saat halvalla 203:n.
entäs 205:n?

Ja noista välityksistä että entä jos vaan tiuhentaa periä. Mulla 4.56 ja 35" toimii suht hyvin jo ja eiks noihin tojoperiin saa vaikka 4.88-5.xx välejä millä luulis 38" renkaan pyörivän kevyesti. Varsinkin kun on putkirunkopeli millä ei ajeta maantiellä, niin ei tuu sitäkautta liian tiuhat välit.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2011, 20:16
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
entäs 205:n?
Ei ole ku pari 203:sta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.04.2011, 20:43
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

juu, doubleri tuntuu saavan puolestapuhujia. kyllähän tyotan periin saa välityksiä mutta ei sekään oikein nappaa, parempi pitää ne vakiona kun 3.7->4.88 vaikutus ei ole kuitenkaan tuplan veroinen. hankittavat osat pitää olla jossakin päin maailmaa koeponnistettuja ja sellaisia että varaosahuolto pelaa, ja bolt-on tyyppisiä vaikka piirrustuksia onkin saatavissa. pitäis olla koneet ja pelit itsellä käytössä jotta adaptereita alkais ajamaan, vaikka valmiit maksaakin niin on se silti helpompaa kuin itse tehden tai teettäen. sekin voi joskus tulla kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin valmiina saatavat... aina ei toimi tein itse ja säästin ( kannatta katsella/lukea kirja https://www.booky.fi/kirja/taina_kin.../9789515020413 )

onkos noissa offroaddesign ja NWF paketeissa jotakin merkittäviä eroja joita pitää ymmärtää? ja doublerin lisäksi ajatuksissa slip yoke eliminaattori kitti jollaisen haluan, ja paljon muuta tarpeellista
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.04.2011, 22:15
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Tuolta vielä yks vaihtoehto: http://www.high-impact.net/transmiss...e_brochure.htm
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.05.2011, 08:08
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Ja sitten löytyy Lo-Max gears 3:1 välitykset se alkuperäisen tilalle, lisää siitä googlaamalla

/Tv Sten
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.05.2011, 17:24
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mun mielestä perävälitykset tiuhemmaks, niin samalla kardaanitkin pääsee pienemmällä stressillä ja ei tule autoon lisäpainoa mistään douplereista.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.05.2011, 06:33
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

kun kattelee numeroita niin eikö tosta doublersysteemistä tule sellanen n.50-60kg lisäpainoa, ei mielestäni kovin paha verrattuna tuplan ominaisuuksiin. ja tämä olettamus siis edelleen hiluxista tuplajakisien kanssa. tuohan kompensoi pienellä kuskin ja apparin laihduttamisella...

jenkkikardaanien kestosta ei ole mitään kokemusta, siksi sellaisia en laitakkaan. voimalinjan loppupään kestävyyden osalta voin pitää kaverin beejiitä hyvänä verrokkina, siis nimenomaan kardaanien ja perien osalta. jos hj:n kardaanit ei ole ongelma Janin bertassa niin ei ne tällaisessakaan ongelmaksi voi tulla, kuitenkin tavoitteena tonnin kevyempi laite ja V-8 tarjoaa tehoa vähemmän ja vääntöä merkittävästi vähemmän ja sekin korkeimmilla kierroksilla. ja berttssa 4,6 välitteinen jakis joten kokonaisvälitys suurempi kuin tällä doubler systeemillä, tietysti tomaatti muuttaa vähän tilannetta mutta kuitenkin. hiluxissa pienemmät kardaanit ei hajonnut kertaakaan tuplajakiksen ( n.100:1 ) kanssa, eikä tosin 8" välityksetkään ja sekin painoi "metsävalmiina" rengastuksesta riippuen n.2200-2300kg.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.05.2011, 08:43
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Sit yks mikä kannattaa vielä tarkistaa ennen doupleri hankintaa on että riittääkö takakardaanin kulmat. Eli jos on lyhyt akseliväli, niin monesti tuppaa takakardaani jäämään lyhyeks ja näin ollen kardaanikulmat vielä aika jyrkäks. Ja douplerihan pidentää kuitenkin voimansiirtopakettia=lyhentää takakardaania.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.05.2011, 16:00
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

juu, kyllä takakardaanille saadaan tarvittaessa pituutta lisää kunhan joskus saan pakettia sovitettua putkihärveliin, painopiste sanalla JOSKUS. ensin pitää tehdä pick-up bertta ajoon jne....tämä on vain tiedon ja osien keräilyvaihe, ja sit kun aika kuluu niin se voi muuttua tekniikan hävitysvaiheeksi tai ihan miksi vaan kuten on käynytkin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.06.2011, 10:16
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

liki kahden kuukauden kaupankäynnin tuotokset saapui tänään hypisteltäviksi!! ompahan sitten pimeille talvi-illoille askarreltavaa jollei iske pakkomille jo blazerin alle näitä tuupata ja vähän kokeilla.

yhdessä kuvassa verrokkina hiluxin jakiksen sisäänmenoakseli vs np205 vastaava, rattaan halkaisija ja leveys jäi mittaamatta mutta akseli poorien jälkeiseltä kohdalta 10mm paksumpi!! luulis ettei taemman jakiksen sisäänmeno napsu vastaavalla tavalla enää...





Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.06.2011, 10:57
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

hienon näköistä palikkaa. paljonko jäi hintaa kun osat oli kotona? itekki harkinnu doubleria, mut toistaseks pärjänny ilman.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.07.2011, 14:29
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Tämmönenkin tullu vastaan: http://www.jbconversions.com/product...mpletecase.php
Ei ilmeisesti vaan myy rattaita erikseen.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.07.2011, 16:05
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Tämmönenkin tullu vastaan: http://www.jbconversions.com/product...mpletecase.php
Ei ilmeisesti vaan myy rattaita erikseen.
Jostain luin ettei 205 mahdu tiuhempia rattaita kuin toi abaut 2:1 mikä on vakiona. Siks niihin ei saa ratassarjoja ja tän takia toi 3:1 välitteinen lomax tulee uusiin kuoriin. Ton ku yhistäis 203 doubleriin, niin sais 2:1, 3:1 ja 6:1 välit, ni ei ois menny ku 3500euroo jakikseen ja tähä viel kardaanimuutokset yms jupinat päälle. Mut ois kivat välitykset!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.07.2011, 17:41
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

mun täytyy vissiin pistää vähä vauhtia siihen sovitepalaseen.... vähä jääny huonolle huomiolle mut kai sitä nyt kun lomakin ja kaikkea...

noista kannattais kyl jo melkein ottaa mitat ja kop... ei vaan, hienoja ovat.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 03.07.2011, 10:25
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Jostain luin ettei 205 mahdu tiuhempia rattaita kuin toi abaut 2:1 mikä on vakiona. Siks niihin ei saa ratassarjoja ja tän takia toi 3:1 välitteinen lomax tulee uusiin kuoriin.
Taitaa tosiaan olla noin. Ei siä 205:sen kuorissa ylimäärästä tilaa ole.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 06.02.2012, 20:40
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

tämäkin viimein kasattu ja öljyjä vailla. kotikutoinen trippelistikki systeemi sitten joskus valmiiksi kunhan tietää miten tämä asemoituu mihinkin....pituus nyt 1350 vai mikä lienee joken keskellen.570mm ja kun takalähtöön tulee vielä laippa niin sitten pituus n. 530mm ja + th350 n.550mm eli jonkunverran lyhkäsempi kuin esim. hiluxin tuplalaatikko, ja jonkun verran järeempi....paketissa hassuja ominaisuuksia kun siirtimien tankoja muokattu, pystyy valitsemaan myös pelkän etuvedon kaikilla alueilla.







Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään sm465+np205 cvy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 20.04.2011 00:01
NP205 kardaanijarru HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 19 13.01.2007 15:32
V: NP205 CHEVY...NP205 FORD TimJus O/M/V Muut 2 12.03.2005 22:02
m:th350+np205 jakolaatikko O/M/V Muut 3 05.10.2004 08:00
O: ford np205 O/M/V Muut 0 26.11.2003 22:26


Sivu luotu: 12:07 (GMT +2).