![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() entäs 205:n? Ja noista välityksistä että entä jos vaan tiuhentaa periä. Mulla 4.56 ja 35" toimii suht hyvin jo ja eiks noihin tojoperiin saa vaikka 4.88-5.xx välejä millä luulis 38" renkaan pyörivän kevyesti. Varsinkin kun on putkirunkopeli millä ei ajeta maantiellä, niin ei tuu sitäkautta liian tiuhat välit.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
juu, doubleri tuntuu saavan puolestapuhujia. kyllähän tyotan periin saa välityksiä mutta ei sekään oikein nappaa, parempi pitää ne vakiona kun 3.7->4.88 vaikutus ei ole kuitenkaan tuplan veroinen. hankittavat osat pitää olla jossakin päin maailmaa koeponnistettuja ja sellaisia että varaosahuolto pelaa, ja bolt-on tyyppisiä vaikka piirrustuksia onkin saatavissa. pitäis olla koneet ja pelit itsellä käytössä jotta adaptereita alkais ajamaan, vaikka valmiit maksaakin niin on se silti helpompaa kuin itse tehden tai teettäen. sekin voi joskus tulla kalliiksi, jopa kalliimmaksi kuin valmiina saatavat... aina ei toimi tein itse ja säästin ( kannatta katsella/lukea kirja https://www.booky.fi/kirja/taina_kin.../9789515020413 )
onkos noissa offroaddesign ja NWF paketeissa jotakin merkittäviä eroja joita pitää ymmärtää? ja doublerin lisäksi ajatuksissa slip yoke eliminaattori kitti jollaisen haluan, ja paljon muuta tarpeellista |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta vielä yks vaihtoehto: http://www.high-impact.net/transmiss...e_brochure.htm
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten löytyy Lo-Max gears 3:1 välitykset se alkuperäisen tilalle, lisää siitä googlaamalla
/Tv Sten |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä perävälitykset tiuhemmaks, niin samalla kardaanitkin pääsee pienemmällä stressillä ja ei tule autoon lisäpainoa mistään douplereista.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
kun kattelee numeroita niin eikö tosta doublersysteemistä tule sellanen n.50-60kg lisäpainoa, ei mielestäni kovin paha verrattuna tuplan ominaisuuksiin. ja tämä olettamus siis edelleen hiluxista tuplajakisien kanssa. tuohan kompensoi pienellä kuskin ja apparin laihduttamisella...
jenkkikardaanien kestosta ei ole mitään kokemusta, siksi sellaisia en laitakkaan. voimalinjan loppupään kestävyyden osalta voin pitää kaverin beejiitä hyvänä verrokkina, siis nimenomaan kardaanien ja perien osalta. jos hj:n kardaanit ei ole ongelma Janin bertassa niin ei ne tällaisessakaan ongelmaksi voi tulla, kuitenkin tavoitteena tonnin kevyempi laite ja V-8 tarjoaa tehoa vähemmän ja vääntöä merkittävästi vähemmän ja sekin korkeimmilla kierroksilla. ja berttssa 4,6 välitteinen jakis joten kokonaisvälitys suurempi kuin tällä doubler systeemillä, tietysti tomaatti muuttaa vähän tilannetta mutta kuitenkin. hiluxissa pienemmät kardaanit ei hajonnut kertaakaan tuplajakiksen ( n.100:1 ) kanssa, eikä tosin 8" välityksetkään ja sekin painoi "metsävalmiina" rengastuksesta riippuen n.2200-2300kg. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään sm465+np205 | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.04.2011 00:01 |
NP205 kardaanijarru | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 13.01.2007 15:32 |
V: NP205 CHEVY...NP205 FORD | TimJus | O/M/V Muut | 2 | 12.03.2005 22:02 |
m:th350+np205 jakolaatikko | O/M/V Muut | 3 | 05.10.2004 08:00 | |
O: ford np205 | O/M/V Muut | 0 | 26.11.2003 22:26 |