Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2011, 11:59
Dethlock Dethlock ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.06.10
Sijainti: Joensuu
Viestit: 315
Perusasetus

Apuja kaivataan Jeep Cherokeen 2.5TD koneen kanssa


Nyt on tullut telkuttua turhan kauan Jeepin 2,5TD koneen (VM) kanssa ja ideat loppuu.

Kone alkoi viime kesänä oireilemaan vähän siihen suuntaan että kansipahvi vuotaa. Eli pienen ajon jälkeen käynnistys lämpimänä vähän 'kovan' tuntuinen ja pölläytti höyryä putken päästä, ei siis palamatonta kiisseliä ainakaan hajun perusteella vaan ihan vesihöyryä.

Hommasin kansitiivisteen ja kun oireilu meni lämpöjen nousuun ja veden hukkaamiseen niin auto pajalle ja remonttiin. Tässä vaiheessa koneen käydessä paisuntasäiliössä oli pientä poreilua käynnin aikana ja kierroksilla nosti lämpöjä. Muuten käynti todella nätti ja tuntui toimivan täysin.

Kannet käytettiin koneistamolla jossa ne koeponnistettiin ja oikaistiin. Kaikki kannet koneistamon mukaan ok.

Vanha kansitiiviste oli mallia hottentotti eikä siinä ollut merkintää paksuudesta. Jälkiä vuodosta ei tiivisteessä eikä lohkossa tai kansissa näkynyt. Uusi tiiviste sarjan keskimmäinen, ei voi nyt muistaa paksuutta.

Kasaamisen jälkeen tyhjäkäynnillä lämmittämisen aikana ei ilmennyt ongelmia.

Jälkikiristyksen jälkeen ei edelleenkään ongelmia tyhjäkäynnillä.

Kotimatkalla lämmöt seilasi ylös-alas mutta eivät menneet ylilämmölle mutta juuri kun pääsin kotipihaan korkkasi jäähdytin toisen päätynsä (muovipäätyinen haista-paska-kiinalainen-mikälie viritys) ja nesteet pitkin pihaa. Meinasin että oli vain paskaa tuuria ja purin+korjasin syylärin yöllä -25 asteisella pihalla.

Aamulla parin tunnin unien jälkeen auto lämpiämään ja kaikki ok mutta matkalla kylille alkoi lämmöt nousta ja nilkutin takaisin pajalle. Kone käy nätistit mutta nyt pieni poreilu paisuntasäiliössä ihan reilua puuskutusta.

Uusi purkaminen jonka yhteydessä uusi vesipumppu ja termostaatti koneeseen sekä paisarin korkki uusiksi kun vanha laski paineet ulos välittömästi.

Tyhjäkäynnillä pientä poreilua mutta lämmöt pysyi kurissa. Jälkikiristyksen jälkeen tyhjäkäynti ok mutta testilenkillä lämmöt lähtivät taas pumppaamaan joten takaisin pajalle.

Sama rumba eli tiiviste hiiteen ja kannet koneistamolle, tosin tällä kerralla mukana 5 ylimääräistä kantta. Koneistamo ei koskenut koneessa olleisiin kansiin vaan käsitteli nuo viisi ylimääräistä. Paineistus, oikaisu ja korkeuksien tarkistus. Kaikki ok. Tai sitten ei...

Nyt kone käy nätisti mutta puuskuttaa vesitilaan nelospytyn työvaiheessa ihan tunteella.

Uusi tiiviste (tällä kertaa sarjan paksuin) ja pultit taas matkalla mutta nyt tarvitsisi ideoita mitä pitäisi korjata/tutkia ja miten että saisi tuon vehkeen takaisin käyttöön. Ainakin sylinteriputkien yläreunat tutkitaan ja putsataan edellistäkin kertaa tarkemmin mutta mitä muuta?


Viimeksi muokannut Dethlock : 21.02.2011 12:01 Perustelu: kirotushärojen koraus
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Apuja kaivataan kotisivuihin.. nana Chit-Chat 11 23.01.2009 08:57
JEEP XJ apuja kaivataan!?! mch Tekniikka & Jutustelu 12 17.01.2009 13:26
VITARAssa ongelmia, apuja kaivataan ockelbo4500 Tekniikka & Jutustelu 2 30.07.2008 21:52
turbon ongelma, apuja kaivataan. Offroadrunner Tekniikka & Jutustelu 11 19.02.2008 16:39
Apuja kaivataan sevy.8 Tekniikka & Jutustelu 2 03.08.2005 11:08


Sivu luotu: 11:32 (GMT +2).