![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaihda se tekniikka ja pistä tilalle suora kuutonen ![]() Aika paljon on saanut lukea tuon koneen ongelmista, ei mitään järin hyvää kuvaa ole siitä jäänyt käteen. Siksi jäi ittellä joskus diesel KJ hankkimatta, samoin kuin vm- moottorinen wj. Periaatteessa on kyllä ihan hyvä mylly ja tuntunut mukavalta ajettavalta, mutta aika herkkähipiäinen, ilmeisimminkin melko helppo rikkoa vähänkin väärällä käytöllä. Itse ongelmaan ei kyllä ole ratkaisuja, kunhan muuten vain jupisen ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kieltämättä koneenvaihto käynyt mielessä muttei perse kestä vaihtaa koko konetta apulaitteineen kun nyt jo jäänyt työkeikkoja väliin kun ei ole kulkupeliä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Liimasitko kannentiivisteet?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei ole liimailtu kun huoltokirja sanoi ettei metallitiivisteeseen saa liimaa laittaa. Sen voisi tehdäkin jos auttaa asiaan ja tietäisi mitä sinne tunkee.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
onks noiden sylinteriputkien alapäässä joku tiivistys ? pohdin voiko putki "romahtaa" alas ?
edit: JiiPee kyselikin jo samaa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta kait siitä kumminkin joku jälki jäisi jos tiivisteen välistä vuotais. |
#7
|
|||
|
|||
![]() jeep
moparin liimaa suosittelen myös. hartikaiselta löytyypi. kannen pultteja ei kyllä ihan järjettömään yli momenttiin kärsi vetästä. tarviiko metallinen kannen tiiviste ja venyvät pultit jälkikiristyksen.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Chryslerin huoltokirjan mukaan jälkikiristystä ei tarvitse peltitiivisteen kanssa mutta näin jossain lapun jossa oli merkitty jälkikiristys 2500 kilsan jälkeen. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Yhdessä kannessa sylinteriputken/tiivisteen jättämä rengas näytti siltä ettei tiivisty kunnolla. Muissa kansissa renkula oli yhtenäinen mutta yhdessä renkula oli vähän 'katki'. Ongelma on miten sen saa kirittyä tiiviiksi. Vähän epäilyttää että kiristysasteiden kanssa on tullut heittoa heikohkojen työkalujen takia ja koitan keksiä millä momentilla nuo voisi vetää kiinni.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
vuotaako siis moottorin kansipalojen päästä.. (etu ja taka).. tai kannen välistä kuitenkin..? siinä eikös ole sellaiset rautamötikät kansipulttien alle jotka painaa kansia. ne voi jäädä kantamaan. saatoin sekottaa asiaa.. kyseinen kone on fordin scorpionissa
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Aika varma olen että vuoto on kannen ja sylinteriputken välissä. Ei se oikein muualta voi vuotaa ellei sitten koneistamo ole onnistunut kahteen kertaan missaamaan vikaa kaksista eri kansista. Ja juu, rautamötikät on 'pääpulttien' alla. Sitä en tiedä miten niiden kantamisen todentaisi?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Teräksiset kansitiivisteet liimataan aina,Lainaus:
Haynesin korjausoppaan mukaan teräksiset kansipahvit liimataan aina: "Tavallinen tiiviste asennetaan kuivana, mutta jos kyseessä on terästiiviste, levitetään sen molemmin puolin ohut tasainen kerros tarkoitukseen sopivaa tiivistetahnaa (K&W Copper Coast, tai vastaavaa)". Jos käytössäsi on joku "ranskankielinen" käyttöohjekirja, niin jätä se omaan arvoonsa käännösvirheiden takia. Vaikka ajankin Chevrolet-nimisellä maasturilla (ranskalainen nimi), niin luen korjausohjeet aina suomeksi, tai englanniksikin. Tiivisteet kanteen ja baanalle? Jos kuitenkin tarkistaisit kunnolla itse sylinterilohkon tiivistepinnan ja tarvittaessa voidaan erään autosepän mukaan käyttää lohkonpuoleissen "kanavasyöpymän" korjauksessa käyttää kemiallista metallia, joka hiotaan hieman koholle ja pehmeän kansipahvin (ei teräksisen) kyseessä ollessa kohta saadaan pitämään kannen kiristämisen jälkeen. Kysy tästä vaihtoehdosta koneistamon ammattilaisen mielipidettä ensin. Olen Kuopiossa ja itsellänikin samankaltainen tiivisteenvaihto 6,2 L Detroitteriin. Niissä venyvät yleensä kannenpultit oikean lohkon osalta EGR-venttiilin, tai sen ohjaustunnistimien vikaantuessa, joka aiheuttaa moottorinpuoliskon sekä imusarjan voimakasta karstoittumista. Autot ovat tehty "nykyaikaisille" päästörajoitteille, toisin kuin ei-amerikkalaiset autot 2000-luvulle asti. Jos varallisuus ja/tai osaaminen ei anna mahdollisuutta EGR-venttiilin kuntoon saamiseksi, niin moottorivaurioiden ja sitä kautta lisääntyvien päästöjen voimakkaan kasvun takia, omantunnon niin salliessa, voitanee EGR-venttiili poistaa toiminnasta väliaikaisesti testauksen ajaksi, asentamalla sen asennusjalkaan paksuhko peltitiiviste väliin, jossa vähemmän reikiä kun alkuperäisessä tiivisteessä, joka myöskin jätetään paikoilleen. EGR-venttiilin kunnostus on kuitenkin oikein vaihtoehto! Summarum: Imusarjan ollessa voimakkaasti karstoittunut ei kansiremontista tule pitkäaikaista, jollei EGR-kunnostusta tehdä samalla. Terveisin, Mattius JK. Jos et muutoin tunnista kirjoittajaa Kuopiosta, niin oikeasta putkesta lähtevät voimakkaat savumerkit auttavat sinua ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Jeps. Tuo liimakielto oli peräisin Chryslerin korjausoppaasta mutta ajattelin jättää sen huomiotta ja hommata siihen jotain tiivisteliimaa.
Huomenna jumppaan koneen auki vielä kerran ja vedän tiivistetahnalla sen läjään kun olen ensin tutkinut paikat suurennuslasilla. Kävi jo mielessä heittää paisuntasäiliö jonkkaan ja vetää letkut takakonttiin tarpeeksi isoon tankkiin johon saa rauhassa purskutella... |
#14
|
|||
|
|||
![]() ![]() Noita liimoja tutkiskelin. Oiskohan tuosta Motonetin mömmöstä apuja? Eli http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602302/0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Apuja kaivataan kotisivuihin.. | nana | Chit-Chat | 11 | 23.01.2009 08:57 |
JEEP XJ apuja kaivataan!?! | mch | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 17.01.2009 13:26 |
VITARAssa ongelmia, apuja kaivataan | ockelbo4500 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.07.2008 21:52 |
turbon ongelma, apuja kaivataan. | Offroadrunner | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 19.02.2008 16:39 |
Apuja kaivataan | sevy.8 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.08.2005 11:08 |