![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Lj:stä tulee öljyä pakoputkesta??Nyt varsinkin huomasin kun kovast pakkastet ja laitoin auton käyntiin niin öljyä oli tullu jonkun verran pakoputkesta. Pakoputki on mallia offroad eli alkupätkän jälkeen hanttarin oven takareunaan asti ja siinä änäri ja tulee sit ulos. Nyt kun auto lämpes ja ajoin sillä ruokiksella kotiin ja jätin tuohon pihalle sen käymään niin ei sielä nyt ollu öljyä tullu. Ja kylmä starttauksen jälkeenki sitä tuli ilmeisesti sillon kun vähän enempi kun otti hieman kierroksia, Nyt kun lämpes niin ei näkyny öljyläiskää vaikka vähän kaasuttelinkin. Onko kaikki kunnossa vai onko turbossa esim. jo jotain vikaa ja pääsis sitä kautta vuotamaan läpi?? Ja ei tuo auto kyllä mikään raketti ole nuilla 33x14x15 boggereilla. Onko voiman vähyys vai renkaan koosta johtuva voimattomuus? Laiskasti kiihtyy mutta kyllä tuolla nyt jotain 90km/h voi vielä ajella ![]()
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onhan se varmasti öljyä, eikä kondenssiveden ulos valuttamaa karstaa?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itsekkin epäilisin tuota karstaa veden mukana. Varsinkin jos syötöö vakiosta yhtään lisätty.
Itsellä jälkikäteen ahdistettu 2l mylly niin 33x12.5 10 vanteilla kerää helposti vielä 140 jos vaan uskaltaa kiihdyttää
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Varmaan vaan räkii nokista vettä kylmästä putkesta. Tuttu ilmiö ja yksi syy, miksi sivuputki ei ole paras vaihtoehto tai ainakin kannattaa katsoa, miten auton pysäköi. Valkoinen lohko-kahitiiliseinä pakoputken puolella ei ole nätin näköinen, jos siinä seinän vierellä aamulla luvalliset pari minuuttia käyttää tyhjää...
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]()
nokea se on..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nokikakkaa se näyttäis olevankin..
Mutta tuosta kulusta vielä sen verran että ei tuolla saa nuilla 33x14 boggereilla kelattua kuin sen 100km/h varmaan lasiin. Mutta suht kivuttomasti se sen kulkee. Mitä olette mieltä kannataisko rukata syöttöjä isommalle ja ahtoja kans vaikka hiukan isommalle? En tiedä onko kukaan ed. omistajista säätäneet nuita arvoja mutta ei sieltä ainakaan voimasavua tuu ollenkaan vaikka enempikin painattaa. Olisko nuista säädöistä hyötyä tuohon kulkineeseen vai onko vaan niin löysä turbo tai pumpun ajoitus pielessä tms... Aika hyvin tuo kyllä muuten käynnistyy ym... Luulin itsekkin että tuo olis ollut ehkä hieman virkeämpi.(uusi omistaja kuin olen tuolle autolle) Jos jotain piristys keinoja tiedätte niin tänne vaan tietoa tulemaan. Eikä tarvis saada mitään kauheita ahtopaineita ja voimasavuja vaan riittäisi ihan kohtuullinen piristys vanhaan toyotaan ![]() 540tkm mittarissa ![]()
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#7
|
||||
|
||||
![]()
mikäs turbo sulla on siinä??
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Totta tuossa on vakio pöhö paikallaan..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tottakai. Perehdy myös ahdonalaisen syötön säätöön. Ja pumppuun ennakkoa riittävästi.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
mun mielestä lj:n putkesta ei missään nimessä voi tulla voimasavua, muuten saattaa kyllä savuttaa.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
kyllä sieltä ct-26:sella tulee voimasavua..toki pumppuakin on hieman rassattu...tiedän tiedän..on olemassa parempiakin turboja läjän mottiin..kun joku alkaa kuitenkin papattamaan asiasta..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pystyykö tuota ennakkoa säätää ihan itse vai pitääkö olla siihen eri työkaluja/mittareita ym..? lueskelin vähän asiasta jo. Tämän kysymyksen tarkoitus lähinnä että pystyykö ns. korvakuulolla hieman säätämään ennakko ja kuinka tuo tapahtuu noin niinku yksinkertaisesti sanottuna. Ahdonalaisen syötön lisäyksen aion myös tehdä ja ahtoja nostaa jonnekkin 0.9bar max ja lisäksi sitten syöttöjä lisätä ensin vaikka vajaan kierroksen ja katsoa mitä se tuumaa.. Mistähän tuohon sais nuita kapeampia karoja ostettua niin sais tuota ahdonalaista syöttöä enempi rukattua..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#13
|
|||
|
|||
![]() jeb..
Ainahan sitä "öljyä" tullee sieltä pakoputkesta.. tietty määrä ilmaa tarvitaan polttoaineen palamiseen/puristamiseen ja siinä on jonkun verran sitä vettäki niin eiköhän se tuu sieltä pakoputkesta pois.. sulla mitää huolta oo..
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ajattelin tänään laittaa ihan kokeilemalla kolme varttia lisää syöttöä, olisko aluksi ihan ok määrä? Huomena vasta saa ahtomittarin, niin osaisko joku sanoa näin lonkalta että millä toimenpiteellä sais lisättyä ihan hitusen lisää ahtoja eli vaikka jonnekkin max. 0.9 bar? rikkoja alle mutta kuinka paljon osais laittaa ilman mittaria ettei ainakaan liikaa tule laitettua. Vai tarviiko tuohon ahdonalaiseen syöttöön edes koskea? Onko siitä hyötyä ollut porukoilla tuntuvasti? Vai pitääkö tyytyä vaan syötön lisäykseen ja hiukan ahtoja vakiota korkeammaksi. Jos joku osais sanoa ihan sellaiset perus saaädöt mitkä on omaan vakio Lj:hin laittanut niin tekisin soin itsekkin nyt ja huomena sit varmuudeksi laittais sen ahtomittarin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#16
|
||||
|
||||
![]()
jollen ihan väärin muista, niin 3/4 kierrosta lisää jo sen verran syöttöä, jotta löydät ahtopaineen punavalon... eli kun lisäät syöttöä, lisääntyy myös ahto, joka taas lisää syöttöä... vaan saatanpa muistaa väärinkin...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 16.12.2010 16:57 |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...en-lisaeys.php http://www.fourwd.org.uk/bosch_ve.html http://www.lesharo.co.uk/Bosch_diese...land_rover.pdf http://www.stonefisk.com/doc-arc/def...ning_Rev.2.pdf Eli yksinkertaistettuna, jyrkin puoli karasta tappia vasten, ja jos ja kun ahdot nousee/nostetaan, jousta pitäisi kiristää holkilla niin että täydellä ahdolla tappi olisi karassa syvimmässä kohdassa. Jos sille ei tee mitään, täydellä ahdolla syöttö ja savutus on vähentyy = teho pienentyy. Ja jos ahdonalaista haluaa vielä enemmän niin viila käteen ja volkkarimiehen karoista mallia ottamaan. Edittiä sen verran että Toyotan karat ovat käsittääkseni aina V-mallisia, eli ei tollasta jyrkkää pohjaa mitä esmes. volkkarissa. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 16.12.2010 20:20 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Ite hommasin tuon ahdonalaisen pumpun ja juuri äskön kävin hakemassa kara aihioita. pitänee ruveta kehittelemään erimallisia karoja, ja sitten testailla millä se parhaiten hönki, ja tehdä juurikin tois puoleisia että helppo katsastukseen vaan kääntää toisinpäin kara että ei juurikaan syöttöä lisäile.
samalla jos vaihtelis nuo nestepäät keskenään vaparista ja tuosta uudemmasta. vaparissa 10mm ja tuossa toisessa 9.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä vaiheessa olin jo sekasin kuinka monta kierrosta se oli tullut ulospäin ja näin ollen ei ollut hajuakaan missä se oli esim. alunperin,no ei auttanut kuin kokeilla summassa. Ensin pyörittelin mututuntumalla sisään sitä ruuvia ja laitoin auton käyntiin niin kiekat nousi liki 3000r/min ![]() No sit taksin päin kiekka ja kierrokset tipahti jo 2000r/min ja sit otin vielä aukipäin jonkun verran että kiekat tipahti n.1500-1700r/min tyhjäkäynnillä?!? Yritin sit kaikintavoin saada sitä lukitus mutteria kiinni kunnolla mutta ei sinne väliin saanut mitään avainta sopimaan ![]() Onko tuo kovinkin tärkeä saada kunnolla lukittua ja jos on niin millä ihmeen avaimella sinne pääsee käsiksi. Se kaasuhärpäkkeen otin pois edestä että pääsi yleensä edes käsiksi koko syöttöruuville. Sitten kävin testiajolla ja oli todellaki vaikutusta jo tuolla lisäyksellä, jaksoi jopa 5 vaihteella kulkea ![]() Sen verran huomasin nyt että kun kunnolla poljetti niin jopa punainen valokin tuli näkyviin mittaristossa mikä meinaa ilmeisesti sitä että ahdot nousee max:lla ainakin jonnekkin 0.7bar tienoille. Olisko vielä tarvetta siirtää prikoilla hukkaportin kelloa ja koskea noihin ahdonalaisiin syöttöihin vai onko tuossa vakio turbolla olevassa koneessa enään noille jutuille mitään hyötyä?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#20
|
|||
|
|||
![]()
no siihen lukitus mutteriin pääse vääntämään esim. 12mm pitkähylsä lyhyt jatko ja pikku räikkä.
ja se kara nyt ainakin kannattaa kääntää sen tapin suuntaan. ja syöttöä pienentäisin et kiekat saa 1000 pintaan. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt en oikein ymmärrä!!! Ja kokeilin myös tuota pitkää hylsyä ja pientä jatkoa ja pientä räillä niin silti se otti öljytikkuun ja dieselputkiin kiinni ne avaimet rajusti!!
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Mulla tulee kanssa mustaa mömmöä,penkka mustana putken kohalta
![]() täytys lisätä syöttöä nyt kun on tuore leima papereissa,ja kattoa miten sitten jaksaa. Oon kyllä kateellinen niille kenellä on ahdettu 2l,2l-t:n sijasta ![]() Mitäs eroja noissa koneissa on sitten,jotka vaikuttavat koneen sieluelämään,puristukset oisko kovemmat ja eri nokkako?? ja tietysti pumppu ainaski eri. Etkö sitten saa laskettua niitä kiekkoja rajotinruuvista tai vaijerista? Ittelläni on hiluxissa tuo kone,syöttöruuviin pääsee aika hyvin käsiksi pyöräkotelosta,kun ottaa renkaan irti ja pukki alle,säätää siinä.en tiiä sitten läjästä. Tai hyvin ja hyvin.... Pitäs ottaa omasta tuo jakohihnan koppa auki ja kattoo onko pumpun ajotuksen viiva ihan kohtisuoraan merkissä,vai osuuko vinottain vähän,pystys päättelee ajotusta siitä vähä.. Viimeksi muokannut diakka : 16.12.2010 23:04 |
#23
|
|||
|
|||
![]()
juu laitoin ehkä hieman epäselvästi, tyhjäkäynti ruuvi mäkeen ja syöttöä sen verran et tyhjäkäynti 1000.
|
#24
|
||||
|
||||
![]()
Eikö se ole sit melkein sama asia et tekee sen noin niinku minä tein jo?? Eli laitoin syöttöjä lisää sen verran että nousi kiekat tyhjäkäynnillä siihen n.1600-700 ja sitten tyhjäkäyntikierretankoa pyörittelin niin että sain kierrokset laskemaan tonniin. Nyt se kuiten jo vilauttelee punaista ahtovaloakin mittaristossa isolla vedätyksellä.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Porukka valittaa ettei Läjät kule, säädöt persiillään poletaan max. satasta ja laitetaan se 2L-T:n piikkiin ku ite ei osata/viititä/kiinnosta säätää pumppu kohalleen. 2L-T:hen saa 50 hepoa lisää ihan kotikonstein. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
öljyä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.07.2010 21:41 |
LJ:n pakoputkesta | ZhT | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.10.2009 17:41 |
troopperin pakoputkesta tulee liekkeja.. | longfiedteam | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.11.2006 14:37 |
Kysymys pakoputkesta | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.07.2006 10:16 | |
pakoputkesta | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.01.2006 18:13 |