![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
mun mielestä lj:n putkesta ei missään nimessä voi tulla voimasavua, muuten saattaa kyllä savuttaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
kyllä sieltä ct-26:sella tulee voimasavua..toki pumppuakin on hieman rassattu...tiedän tiedän..on olemassa parempiakin turboja läjän mottiin..kun joku alkaa kuitenkin papattamaan asiasta..
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pystyykö tuota ennakkoa säätää ihan itse vai pitääkö olla siihen eri työkaluja/mittareita ym..? lueskelin vähän asiasta jo. Tämän kysymyksen tarkoitus lähinnä että pystyykö ns. korvakuulolla hieman säätämään ennakko ja kuinka tuo tapahtuu noin niinku yksinkertaisesti sanottuna. Ahdonalaisen syötön lisäyksen aion myös tehdä ja ahtoja nostaa jonnekkin 0.9bar max ja lisäksi sitten syöttöjä lisätä ensin vaikka vajaan kierroksen ja katsoa mitä se tuumaa.. Mistähän tuohon sais nuita kapeampia karoja ostettua niin sais tuota ahdonalaista syöttöä enempi rukattua..
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#5
|
|||
|
|||
![]() jeb..
Ainahan sitä "öljyä" tullee sieltä pakoputkesta.. tietty määrä ilmaa tarvitaan polttoaineen palamiseen/puristamiseen ja siinä on jonkun verran sitä vettäki niin eiköhän se tuu sieltä pakoputkesta pois.. sulla mitää huolta oo..
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ajattelin tänään laittaa ihan kokeilemalla kolme varttia lisää syöttöä, olisko aluksi ihan ok määrä? Huomena vasta saa ahtomittarin, niin osaisko joku sanoa näin lonkalta että millä toimenpiteellä sais lisättyä ihan hitusen lisää ahtoja eli vaikka jonnekkin max. 0.9 bar? rikkoja alle mutta kuinka paljon osais laittaa ilman mittaria ettei ainakaan liikaa tule laitettua. Vai tarviiko tuohon ahdonalaiseen syöttöön edes koskea? Onko siitä hyötyä ollut porukoilla tuntuvasti? Vai pitääkö tyytyä vaan syötön lisäykseen ja hiukan ahtoja vakiota korkeammaksi. Jos joku osais sanoa ihan sellaiset perus saaädöt mitkä on omaan vakio Lj:hin laittanut niin tekisin soin itsekkin nyt ja huomena sit varmuudeksi laittais sen ahtomittarin.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#8
|
||||
|
||||
![]()
jollen ihan väärin muista, niin 3/4 kierrosta lisää jo sen verran syöttöä, jotta löydät ahtopaineen punavalon... eli kun lisäät syöttöä, lisääntyy myös ahto, joka taas lisää syöttöä... vaan saatanpa muistaa väärinkin...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 16.12.2010 16:57 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä vaiheessa olin jo sekasin kuinka monta kierrosta se oli tullut ulospäin ja näin ollen ei ollut hajuakaan missä se oli esim. alunperin,no ei auttanut kuin kokeilla summassa. Ensin pyörittelin mututuntumalla sisään sitä ruuvia ja laitoin auton käyntiin niin kiekat nousi liki 3000r/min ![]() No sit taksin päin kiekka ja kierrokset tipahti jo 2000r/min ja sit otin vielä aukipäin jonkun verran että kiekat tipahti n.1500-1700r/min tyhjäkäynnillä?!? Yritin sit kaikintavoin saada sitä lukitus mutteria kiinni kunnolla mutta ei sinne väliin saanut mitään avainta sopimaan ![]() Onko tuo kovinkin tärkeä saada kunnolla lukittua ja jos on niin millä ihmeen avaimella sinne pääsee käsiksi. Se kaasuhärpäkkeen otin pois edestä että pääsi yleensä edes käsiksi koko syöttöruuville. Sitten kävin testiajolla ja oli todellaki vaikutusta jo tuolla lisäyksellä, jaksoi jopa 5 vaihteella kulkea ![]() Sen verran huomasin nyt että kun kunnolla poljetti niin jopa punainen valokin tuli näkyviin mittaristossa mikä meinaa ilmeisesti sitä että ahdot nousee max:lla ainakin jonnekkin 0.7bar tienoille. Olisko vielä tarvetta siirtää prikoilla hukkaportin kelloa ja koskea noihin ahdonalaisiin syöttöihin vai onko tuossa vakio turbolla olevassa koneessa enään noille jutuille mitään hyötyä?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#10
|
|||
|
|||
![]()
no siihen lukitus mutteriin pääse vääntämään esim. 12mm pitkähylsä lyhyt jatko ja pikku räikkä.
ja se kara nyt ainakin kannattaa kääntää sen tapin suuntaan. ja syöttöä pienentäisin et kiekat saa 1000 pintaan. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...en-lisaeys.php http://www.fourwd.org.uk/bosch_ve.html http://www.lesharo.co.uk/Bosch_diese...land_rover.pdf http://www.stonefisk.com/doc-arc/def...ning_Rev.2.pdf Eli yksinkertaistettuna, jyrkin puoli karasta tappia vasten, ja jos ja kun ahdot nousee/nostetaan, jousta pitäisi kiristää holkilla niin että täydellä ahdolla tappi olisi karassa syvimmässä kohdassa. Jos sille ei tee mitään, täydellä ahdolla syöttö ja savutus on vähentyy = teho pienentyy. Ja jos ahdonalaista haluaa vielä enemmän niin viila käteen ja volkkarimiehen karoista mallia ottamaan. Edittiä sen verran että Toyotan karat ovat käsittääkseni aina V-mallisia, eli ei tollasta jyrkkää pohjaa mitä esmes. volkkarissa. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 16.12.2010 20:20 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ite hommasin tuon ahdonalaisen pumpun ja juuri äskön kävin hakemassa kara aihioita. pitänee ruveta kehittelemään erimallisia karoja, ja sitten testailla millä se parhaiten hönki, ja tehdä juurikin tois puoleisia että helppo katsastukseen vaan kääntää toisinpäin kara että ei juurikaan syöttöä lisäile.
samalla jos vaihtelis nuo nestepäät keskenään vaparista ja tuosta uudemmasta. vaparissa 10mm ja tuossa toisessa 9.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
öljyä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.07.2010 21:41 |
LJ:n pakoputkesta | ZhT | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.10.2009 17:41 |
troopperin pakoputkesta tulee liekkeja.. | longfiedteam | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.11.2006 14:37 |
Kysymys pakoputkesta | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.07.2006 10:16 | |
pakoputkesta | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.01.2006 18:13 |