![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jollen ihan väärin muista, niin 3/4 kierrosta lisää jo sen verran syöttöä, jotta löydät ahtopaineen punavalon... eli kun lisäät syöttöä, lisääntyy myös ahto, joka taas lisää syöttöä... vaan saatanpa muistaa väärinkin...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 16.12.2010 16:57 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä vaiheessa olin jo sekasin kuinka monta kierrosta se oli tullut ulospäin ja näin ollen ei ollut hajuakaan missä se oli esim. alunperin,no ei auttanut kuin kokeilla summassa. Ensin pyörittelin mututuntumalla sisään sitä ruuvia ja laitoin auton käyntiin niin kiekat nousi liki 3000r/min ![]() No sit taksin päin kiekka ja kierrokset tipahti jo 2000r/min ja sit otin vielä aukipäin jonkun verran että kiekat tipahti n.1500-1700r/min tyhjäkäynnillä?!? Yritin sit kaikintavoin saada sitä lukitus mutteria kiinni kunnolla mutta ei sinne väliin saanut mitään avainta sopimaan ![]() Onko tuo kovinkin tärkeä saada kunnolla lukittua ja jos on niin millä ihmeen avaimella sinne pääsee käsiksi. Se kaasuhärpäkkeen otin pois edestä että pääsi yleensä edes käsiksi koko syöttöruuville. Sitten kävin testiajolla ja oli todellaki vaikutusta jo tuolla lisäyksellä, jaksoi jopa 5 vaihteella kulkea ![]() Sen verran huomasin nyt että kun kunnolla poljetti niin jopa punainen valokin tuli näkyviin mittaristossa mikä meinaa ilmeisesti sitä että ahdot nousee max:lla ainakin jonnekkin 0.7bar tienoille. Olisko vielä tarvetta siirtää prikoilla hukkaportin kelloa ja koskea noihin ahdonalaisiin syöttöihin vai onko tuossa vakio turbolla olevassa koneessa enään noille jutuille mitään hyötyä?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#3
|
|||
|
|||
![]()
no siihen lukitus mutteriin pääse vääntämään esim. 12mm pitkähylsä lyhyt jatko ja pikku räikkä.
ja se kara nyt ainakin kannattaa kääntää sen tapin suuntaan. ja syöttöä pienentäisin et kiekat saa 1000 pintaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt en oikein ymmärrä!!! Ja kokeilin myös tuota pitkää hylsyä ja pientä jatkoa ja pientä räillä niin silti se otti öljytikkuun ja dieselputkiin kiinni ne avaimet rajusti!!
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla tulee kanssa mustaa mömmöä,penkka mustana putken kohalta
![]() täytys lisätä syöttöä nyt kun on tuore leima papereissa,ja kattoa miten sitten jaksaa. Oon kyllä kateellinen niille kenellä on ahdettu 2l,2l-t:n sijasta ![]() Mitäs eroja noissa koneissa on sitten,jotka vaikuttavat koneen sieluelämään,puristukset oisko kovemmat ja eri nokkako?? ja tietysti pumppu ainaski eri. Etkö sitten saa laskettua niitä kiekkoja rajotinruuvista tai vaijerista? Ittelläni on hiluxissa tuo kone,syöttöruuviin pääsee aika hyvin käsiksi pyöräkotelosta,kun ottaa renkaan irti ja pukki alle,säätää siinä.en tiiä sitten läjästä. Tai hyvin ja hyvin.... Pitäs ottaa omasta tuo jakohihnan koppa auki ja kattoo onko pumpun ajotuksen viiva ihan kohtisuoraan merkissä,vai osuuko vinottain vähän,pystys päättelee ajotusta siitä vähä.. Viimeksi muokannut diakka : 16.12.2010 23:04 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
juu laitoin ehkä hieman epäselvästi, tyhjäkäynti ruuvi mäkeen ja syöttöä sen verran et tyhjäkäynti 1000.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eikö se ole sit melkein sama asia et tekee sen noin niinku minä tein jo?? Eli laitoin syöttöjä lisää sen verran että nousi kiekat tyhjäkäynnillä siihen n.1600-700 ja sitten tyhjäkäyntikierretankoa pyörittelin niin että sain kierrokset laskemaan tonniin. Nyt se kuiten jo vilauttelee punaista ahtovaloakin mittaristossa isolla vedätyksellä.
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Porukka valittaa ettei Läjät kule, säädöt persiillään poletaan max. satasta ja laitetaan se 2L-T:n piikkiin ku ite ei osata/viititä/kiinnosta säätää pumppu kohalleen. 2L-T:hen saa 50 hepoa lisää ihan kotikonstein. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-LandCruiser EI OLE "Lantikka"- |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuohon omaan läjäänki tuli pelkällä pienellä syötön lisäyksellä ihan tuntuvasti lisää puhtia. Eikös ne ahdotkin nouse hiukan jo pelkällä syöttöjen lisäyksellä?? En ainakaan koskenut itse ahtoihin ollenkaan mutta silti alkaa loppu vedolla jo punanen palamaan mittaritaulussa ahtovalolla. Jotain pieniä perus virityksiä voisin vielä tehdä jos vaikka -MATTI- laittais listaa mitkä ihan kotikonstein ovat viisaita ja hyviä vinkkejä? Varmaankin se ahdonalaisen syötön lisäys maximiin eli sillai se kara että vasemmalle puolelle jää eniten tyhjää,vai näkeekö vakio karasta juuri eroa eri asennoissa edes? Niin ja ahtoje nnosto vakio turbolla minne asti kannattais max. nostaa?? Ja onko helpoin ja paras tapa nostaa se rikoilla?
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei.. Toyota hilux |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
öljyä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.07.2010 21:41 |
LJ:n pakoputkesta | ZhT | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.10.2009 17:41 |
troopperin pakoputkesta tulee liekkeja.. | longfiedteam | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 16.11.2006 14:37 |
Kysymys pakoputkesta | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.07.2006 10:16 | |
pakoputkesta | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.01.2006 18:13 |